کپی رایتینگ موثر را در اینجا یاد بگیرید!

کپی رایتینگ موثر را در اینجا یاد بگیرید! آیا با این مبحث آشنایی دارید؟ برای آشنایی بیتشر با ین مورد در ادامه مطلب باما همراه باشید. در آخر این مطلب به طور کام با کپی رایتینگ موثر آشنا خواهید شد.

آیا می دانید کپی‌ رایتینگ به چه معناست؟

کپی‌رایتینگ یکی از اصلی ترین عناصر در هر نوع بازاریابی برای یک برند است. همچون یک فراخوانی برای اقدام(CTA)،  اما در مقیاس و ابعاد بزرگ‌تر می باشد. کپی رایتینگ یعنی به کارگیری کلمات برای جذب مخاطبین و افزایش فروش است. حقیقتا کپی رایتینگ در قالب واژگان، کار یک فروشنده را به نحو احسن انجام می دهد. کپی‌ رایتینگ ممکن است از نظر دیگران کاری ساده و آسان باشد. اما در واقعیت باید نکات و ظرافت‌‌های بسیاری را رعایت کرد. در این صورت می توان یک کپی‌ رایتنگ مؤثر و مفید اجرا کرد.

copywriting in metal type blocks

کپی رایتر چه کسی است؟

دقت و خلاقیت، دو عنصر مهم در خلق یک اثر ماندگار با کلمات است. این موضوع هنر یک کپی‌‌رایتر است. تلاش های کپی‌رایترها در جهت این است که با بهره­بردن از کلمات افراد را به ادراک یک حس دعوت کنند. البته تفکر درباره یک موضوع و درآخر پاسخ­دادن و ترغیب به انجام فعالیت از قبل تعریف‌شده‌ نیز از کارهای آنها است. آیا هنوز سوال شما این است که کپی رایتر کیست؟ او کسی است که با توجه به نکات روانشناسی مخاطب، بر پروسه­ی تصمیم گیری فرد در خرید کالا تاثیر می گذارد. فقط و فقط باید از کلمات هوشمندانه استفاده کرد تا در این راه موفق بود.

ترفند ها و راهکار های کپی رایتینگ موثر

عملکرد متفاوتی داشته باشید

زمانی که با تبلیغات مختلف روبرو می شویم و به آنها بی اهمیت هستیم در واقع همانجایی است که نقش کپی‌رایتینگ مهم می‌شود. پیام های تبلیغاتی خوب و جذاب، توجه مخاطبان را به خود جلب می کند. مزایا و ابعاد مختلف هر برندی این امکان را به شما می دهد که برای تبلیغ و کپی رایتینگ دقت بالایی به خرج دهید.

برای درک این موضوع به‌عنوان یک کپی‌رایتر، به داستان نگاه کنید. با انتشار پیام‌های غیرمنتظره و عجیب و غریب حس کنجکاوی مخاطبان خود را تحریک کنید. این موضوع سبب اشتیاق آنها برای باز کردن مجدد تبلیغ شما می شود. کار یک کپی رایتر خوب همین است که به اشتیاق شما در این راه بیافزاید. این امر سبب ماندگاری پیام تبلیغاتی شما در ذهن ها می شود.

احساس خود را در متن ابراز کنید

بطور مثال برای تبلیغ و بازاریابی کفش به گونه ای متفاوت از دیگران عمل کنید. مثلا به‌جای صحبت درباره­ی انعطاف‌پذیری و یا سبک بودن محصولتان که تقریباً کار معمول و رایجی است، ارتباطی بین محصول و تجربه­ی استفاده از آن بیابید.توجه کنید که همان‌طور که پیام پیش می‌رود، جمله‌ها ساده‌تر می‌شوند. همچنین کلمات روان تر و ریتمیک جایگزین می‌شوند.

بکار بردن احساسات به طور صحیح، می‌تواند در روند نرخ تبدیل وب‌سایت تا حد زیادی کمک کند. اما برای صنعت‌های مختلف به طور متفاوتی باید احساسات مخاطب را درگیر کنیم. از همین رو این موضوع یکی از چالش‌های پیش روی کپی‌رایترها بوده است.
توجه داشته باشید که در صفحه خدمات کسب‌وکار خود با‌ید خلاصه و مفید صحبت شود. مطالعات انجام‌شده نشان داده که نرخ ‌تبدیل صفحاتی که کمتر از ۱۰۰ کلمه دارند در مقایسه با بیش از ۵۰۰ کلمه ها، ۵۰٪ بیشتر بوده است.
این نکته مهم است که در صفحه خدمات و سرویس‌های‌ کسب‌وکار خود حس اعتماد را به مشتریان خود القا کنید. کلماتی همچون مفید، نگهداری، راهنمایی و … در این راستا به شما کمک خواهند کرد.

به عنوان متن خود توجه کنید

تحقیقاتی انجام شده که جالب است بدانید که ۲۰٪ از جوانان، حین جستجو در رسانه‌های اجتماعی تنها عنوان feedها را می‌خوانند. بنابراین عناوین همواره یک ابزار مهم برای اتصال و جذب مخاطب بوده‌اند. اگر عنوان شما طولانی و خسته کننده باشد از جذابیت آن کم می شود. در این صورت کسی عنوان شمارا نخواهد خواند. عنوان های تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مخاطب را کنجکاو کند. طنز، بازی کردن با کلمات و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن از جمله راهکار هایی برای جلب‌توجه هستند. یک خطی بودن عناوین به جذابیت آنها کمک شایانی خواهد کرد.

نظر اکثریت کپی رایتر های به این صورت است که مخاطب باید جذابیت متن را از عنوان آن دریابد. هدف باید به صورتی باشد که زمانیکه خط اول را خوان، ترغیب شود تا اداه­ی متن را تکمیل کند. پس بنابراین اگر عنوان آگهی تبلیغاتی مخاطب را جذب نکند، شما این بازی را نخواهید برد.

مشتریان خود را بشناسید و برای جذب آنها تلاش کنید.

کپی‌رایتینگ موفق یعنی تنها با یک نفر صحبت کنید. در این صورت متن را با توجه به شرا‌یط، انگیزه‌ها، نیازها، آرزوها و چالش‌های او طراحی و نگارش کنید. از همین رو شناخت مشتریان از نظر جمعیت‌شناسی و علایقشان جزو واجبات است. در این حالت می توانید متناسب با هر دسته از مشتریان خود و نیازهایشان محتوای تبلیغاتی انتشار دهید.

از اصطلاحات تخصصی بپرهیزید! ساده و راوان صحبت کنید.

برای داشتن یک وب­سایت موفق اصطلاحات تخصصی حوزه کسب و کار خود را دور بریزید. هیچ گاه برای برجسته کردن هدف خود دست به دامان مبالغه و بزرگنمایی نشونید. در حقیقت یک کپی‌رایتینگ عالی باید پیام خود را با زبان و اصطلاحات خود مخاطبان و در حد فهم عموم به آن‌ها برساند. البته این فکر را نکنید که نباید جوایز و دستاوردهای خود را در معرض دید دیگران قرار داد. دستاورد های خود را بدون اغراق و مبالغه و درست همانگونه که هستند به نمایش گذاشت.

نگارش و نویسندگی متن باید واضح و خوانا باشد. پیچیدگی و فهم سخت جملات خواننده را مجبور به خوانش چندباره متن میکند. در این صورت کپی‌رایتینگ نمی‌تواند به موفقیت مورد نظر برسد.

مختصر و مفید

نوشته­ی خوب باید در عین کوتاهی جملات، پیام خود را برساند. پوستر و یا بنر تبلیغاتی شما باید گویای همچیز باشد. تا با نگاه اجمالی به آنها حق مطلب ادا شود.

در نتیجه، جمله‌های کپی‌رایتینگ خود را پس از نگارش مجددا بررسی و عبارات غیر ضروری را حذف کنید. اما حواستان را جمع کنید که مفهوم کلی را رسانده باشید.

جزئیات را در تولید محتوا فراموش نکنید

جزئیاتی مانند اشتباهات املایی، لینک‌های شکسته، کلمات تکراری و … از جمله فاکتور هایی هستند که قابل توجه اند. این‌ اشتباهات متداول، که اکثریت نویسندگان دچار آن می‌شوند، باید در مواجهه با یک برند خاص و شناخته شده به حداقل برسد.رعایت نکردن این مشکلات یه مخاطب حس بدی را القا می کند.

برای مطالعه بیشتر : ترفند هایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید