تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کار

تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کار . کرونا اولین ویروسی است که هزاران نفر را درگیر خود کرده است و تاثیر بسزایی روی اقتصاد جهانی گذاشته است.

کشورهایی که بیش‌ترین آسیب را دیده‌اند، تقریبا ۴۰ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند. حرکات روزانه افراد و تعداد ارتباطات در این مجموعه‌های انتقال، احتمال انتقال ویروس کرونا را ایجاد می‌کند.

به احتمال زیاد شاهد رشد رو به افزایش کرونا در کشورهای مختلف خواهیم بود و این موضوع علاوه بر اینکه در سفر و رفت و آمد محدودیت ایجاد می کند باعث سلب اعتماد مشتری نیز می شود.

تاثیر اقتصادی

گسترش این ویروسمنجر به ۰.۳- تا ۰.۷- درصد کاهش در رشد تولید ناخالص داخلی جهان برای سال ۲۰۲۰ شد. جوامع با سیستم‌های بهداشت ضعیف می‌توانند انتقال عمومی بیشتری را ببینند. تقاضای کم‌تر می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را به بین ۱.۸ درصد و ۲.۲ درصد ببرد، به جای ۲.۵ درصد که در ابتدای سال پیش‌بینی شده‌بود.

تاثیرپذیری بخش‌ها مختلف خواهد بود. برخی بخش‌ها، مانند گردشگری، حمل و نقل هوایی و هتلداری، دیگر تقاضای بسیار کمتری خواهند داشت. (زمانی که مشتریان ترجیح می‌دهند در رستوران غذا نخورند، غذاهای آن ها نخورده باقی می‌مانند). این تقاضا تا حد زیادی غیرقابل بازگشت است. بخش‌های دیگر شاهد تاخیر در تقاضا خواهند بود.

برای مثال، در کالاهای مصرفی، مشتریان ممکن است هزینه‌های اختیاری را به دلیل نگرانی در مورد این بیماری همه‌گیر کنار بگذارند، اما در نهایت این اقلام را بعد از زمانی که ترس فروکش کرده و اعتماد باز گردد، خریداری خواهند کرد.

این شوک‌های تقاضا – که برای مدتی در مناطقی که قادر به مهار ویروس نیستند به وجود می‌آید – می‌تواند به معنای کاهش قابل‌توجه رشد سالانه باشد.

کمک به کسب و کارها

محافظت از کامندان خود

ایجاد یک تیم واکنش چند منظوره دربرابر ویروس کرونا

اطمینان از کافی بودن نقدینگی برای تحمل این شرایط

تثبیت زنجیره تامین

نزدیک مشتریان خود بمانید.

بهترین استراتژی در زمان بحران و ویروس کرونا

شما برای گرفتن بهترین نتیجه و بازخورد خوب از مشتری هایتان باید نیازهای آنان را به نحو احسن برطرف کنید. مثلا اگر صاحب فروشگاه لباس هستید فروش آنلاین را حتما در دستور کار خود قرار دهید. و یا اگر سوپرمارکت دارید و با فروش آنلاین آشنایی کافی ندارید پیک رایگان بگذارید.

تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کار

کرونا و فریلنسرهای همیشه خوشحال!

فریلنسری به تازگی در ایران بازار رو به رشدی پیدا کرده است و فریلنسرهای بسیاری هستند که جای پای خود را محکم کرده‌اند. اگرچه هیچ کس از این اوضاع راضی نیست اما فریلنسرها در این اوضاع می‌توانند کسب و کارشان را پیش ببرند. در اوضاع و احوالی که خطر ابتلا به کرونا ترسی بی‌سابقه در دل مردم جهان ایجاد کرده، فریلنسرها بدون دردسر به کارشان ادامه می‌دهند. البته کسب‌وکار فریلنسرها هم با اوضاع نابسامان اقتصادی ناشی از شیوع کرونا دچار چالش شده است؛ چرا که کار آنها هم به نحوی مرتبط با دیگر کسب و کارهایی است که دچار رکود شده‌اند.

فريلنسر

بحران کرونا مسئله ای با پایان نامشخص است.آنچه واضح است این است که تاثیر انسانی در حال حاضر غم‌انگیز است و شرکت‌ها باید فورا برای حفاظت از کارمندان خود، رسیدگی به چالش‌ها و ریسک‌های کسب‌وکار و کمک به کاهش شیوع به هر طریقی که می‌توانند اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه فريلنسر نويسنده كار مي كند؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید