ابزارهای کاربردی برای تولید محتوای ویدیویی

ابزارهای کاربردی برای تولید محتوای ویدیویی

همانطور که می دانید تولید محتوا تمام مطالب، عکس ها و ویدیوهایی است که ما در طول روز می بینیم. تولید محتوا در توسعه کسب و کارها بسیار کاربرد دارد. حالا تولید محتوا انواع مختلفی دارد برای مثال متنی، تصویری ، صوتی یا تولید محتوای ویدیویی. در این مقاله درمورد تولید محتوای ویدیویی و ابزارهای کاربردی در آن صحبت خواهیم کرد. امروزه مردم علاقه بیشتری به دیدن کلیپ های کوتاه پیدا کردند، این موضوع را حتی الگوریتم اینستاگرام هم متوجه شده است.

بنابراین اگر دقت کنید ریلز ها و ویدیو های کوتاه مدت بیشتر بازدید می خورد و بیشتر هم حمایت می شود. حالا ک مردم علاقه بیشتری به تولید محتواهای ویدیویی نشان می دهند بهتر است کسب و کارها هم به این علاقه احترام بگذارند. افراد فکر می کنند تولید محتوای ویدیویی نیازمند ابزار و وسایل گران قیمت و زیادی است. اما در واقع اینطور نیست، در ادامه با 7 مورد از ابزار ویدیو مارکتینگ آشنا خواهیم شد.

کدام ابزار تولید محتوای ویدیویی قابل استفاده است؟

برای اینکه استراتژی ویدیو مارکتینگ را پیاده کنید، درابتدا باید کلیپی جذاب بسازید. مردم معمولاً از کلیپ خام و ساده استقبال نمی کنند. بنابراین با افکت ها و جلوه های ویژه باید آن را جالب تر کنید. ابزار های رایگان و غیر رایگان زیادی وجود دارد که از آنها می توانید استفاده کنید. اما با توجه به تحریم در ایران، ابزارهای رایگان هم به خوبی در تولید محتوای ویدیویی به شما کمک خواهند کرد.

تولید محتوای ویدیویی

7مورد از ابزارهای کاربردی ویدیو مارکتینگ

1. اینشات (Inshot) :

اینشات یکی از ابزار کاربردی ویدیو مارکتینگ است که کار با آن بسیار راحت است. همه از این برنامه به راحتی می توانند استفاده کنند. با اینکه کار با این برنامه ساده است اما با آن ویدیو های حرفه ای و تخصصی می توان ساخت. اینشات به شما امکان افزودن موسیقی، جلوه های ویژه، نوشتن متن روی تصویر و ادغام چند ویدیو باهم را می دهد. با استفاده از این برنامه ویدیو هایی همچون ویدیو کلاژ، استاپ موشن، ویدیو معکوس یا 360 درجه می توان ساخت. سیستم عامل این اپلیکیشن اندروید و آی او اس را شامل می شود. شما به راحتی این برنامه را روی گوشی موبایل خود می توانید نصب کنید.

2. اپلیکیشن VN Video Editor :

این برنامه یکی از حرفه ای ترین ابزار برای تولید محتوای ویدیویی است. قابلیت های آن درحد برنامه های ادیت ویدیو PC است با این تفاوت که کار با این برنامه راحت تر است. وی ان ویدیو از پرده سبز پشتیبانی می کند تا بک گراند را حذف کند. جلوه های ویژه ای روی ویدیو اعمال می کند. قابلیت ادغام ویدیو های مختلف باهم را دارد و دارای تایم لاین لایه ای برای ویرایش راحت تر ویدیو است. با این برنامه سرعت قسمت های مختلف ویدیو را می توانید تغییر دهید و موسیقی به ویدیو اضافه کنید. افزودن موسیقی به ویدیو با قابلیت علامت گذاری ریتم موسیقی نیز در دسترس شما خواهد بود. مهم ترین نکته این است که برنامه کاملاً رایگان است و از همه قسمت های آن می توان استفاده کرد. سیستم عامل هایی که از این اپلیکیشن می توانند پشتیبانی کنند :

  • آی او اس
  • اندروید
  • مک او اس
  • ویندوز
  1. اپلیکیشن Vllo :

این اپلیکیشن یکی از اپ های کاربردی و قدرتمند برای ساخت ویدیو است. برخی این اپلیکیشن را به  Vimo هم ممکن است بشناسند چون در ابتدا با این اسم به بازار عرضه شد. سپس نام آن به Vllo تغییر کرد. این برنامه ابزار ویرایشی حرفه ای دارد اما برخی قابلیت های حرفه ای آن در نسخه پریمیوم قابل دسترس است.

سیستم عامل آن برا گوشی مناسب است و روی اندروید و آی او اس نصب می شود. امکان ساخت اسلایدشو، ساخت فیلم 4k، افزودن استیکر و انیمیشن های متحرک به ویدیو را دارد. این برنامه بیش از 700 استیکر متحرک و 60 متن گرافیکی متحرک دارد. امکان افزودن قاب یا متن تنها به یک قسمت ویدیو هم جزئی از قابلیت های این برنامه است. این اپ رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و افراد مبتدی به راحتی از آن می توانند استفاده کنند. همچنین دارای بیش از 200 موسیقی رایگان برای استفاده در پس زمینه، در لیست خود است.

4. برنامه Alight Motion :

این برنامه یکی از ابزار تولید محتوای ویدیویی حرفه ای است. با آن حتی انیمیشن های با کیفیت و حرفه ای می توان ساخت. این برنامه امکان ساخت موشن گرافیک های حرفه ای و تدوین های فوق العاده را به شما می دهد. ماهیت این برنامه رایگان است اما خروجی کار، دارای وارترمارک یا لوگو اپلیکیشن است. برای حذف آن باید نسخه پریمیوم برنامه را داشته باشید. همچنین این برنامه برای کارکرد بهتر نیاز به 1.5 گیگ فضای خالی RAM دارد. سیستم عامل این برنامه طوری است که هم روی گوشی هم روی سیستم نصب می شود.

این برنامه دارای چندین لایه گرافیکی، تصویری و صوتی است. امکان ذخیره پروژه برای ادامه دادن به ادیت در زمانی دیگر هم به شما می دهد. از وکتور و بیت مپ پشتیبانی کرده و امکان ویرایش وکتور در گوشی موبایل هم دارد. تمام قالب های اصلی انیمیشن آن، در دسترس است و اغلب امکانات نرم افزار Adobe را پوشش می دهد. به همین علت برای افرادی که در حوزه طراحی یا نقاشی فعالیت دارند، بسیار کاربردی خواهد بود.

5. برنامه Capcut :

برنامه کپ کات هم دارای فیلتر ها و جلوه های ویژه متفاوتی است اما همه قسمت های آن رایگان نیست. نکته مهمی که وجود دارد هم این است که فونت فارسی ندارد. سیستم عامل آن اندروید و آی اواس است. دارای سطوح مختلف کنتراست و روشنایی برای ویدیو و تنوع در جلوه های ویژه سینمایی است. دارای الگوهای ویدیویی از پیش تنظیم شده است و امکان افزودن انیمیشن به ویدیو هم دارد.

6. برنامه Adobe Premiere Pro :

این برنامه یکی از بهترین و حرفه ای ترین ابزار برای تولید محتوای ویدیویی است. تمام امکانات برای ساخت مستندها، موزیک ویدیوها، موشن گرافیک، فیلم های کوتاه و ویدیوهای یوتیوب را دارد. سیستم عامل آن مک و ویندوز است و فقط روی کامپیوتر نصب می شود. این برنامه قابلیت ویرایش هم زمان چندین پروژه و هماهنگی با نرم افزارهای ویرایش صدا را دارد. برقراری ارتباط با انواع دوربین عکاسی و فیلم برداری و قابلیت ویرایش فیلم های 3D را دارد. ایجاد جلوه های صوتی و تصویری در فیلم نیز دیگر ویژگی این اپلیکیشن است. با دیگر برنامه های ادوبی مثل افترافکت سازگاری دارد و سرعت بالایی در تدوین و ویرایش فیلم دارد. برای نصب این برنامه، باید به برخی نکات توجه کنید و سیستم شما باید این ویژگی هارا دارا باشد:

  • پردازنده 64 بیتی چندهسته ای
  • ویندوز 10
  • 8 گیگ رم
  • 8گیگ فضای خالی در هارد دیسک
  1. برنامه تولید محتوای ویدیویی VEED :

وید یکی از ابزار تولید محتوای ویدیویی آنلاین است که برای ساخت ویدیو و اضافه کردن زیرنویس به آن کاربرد دارد. به دلیل استفاده از فضای آنلاین سرعت خوبی دارد و برای افراد تازه کارمناسب است. از این برنامه برای ساخت رزومه تصویری، ساخت ویدیوهای آموزشی کوتاه و رونویسی فایل های صوتی می توان استفاده کرد. این برنامه قابلیت نصب روی همه سیستم عامل ها را دارد. کاملاً رایگان و بدون نیاز به ثبت نام یا خرید نسخه پریمیوم است. امکان افزودن زیرنویس، انیمیشن، و تغییر فرمت ویدیوها را دارد. همچنین قابلیت Teleprompter برای خواندن اسکریپت ویدیو در حین ضبط ویدیو را دارد.

89 درصد از کسب و کارهای آنلاین اعلام کردند که تولید محتوای ویدیویی، جذب سرمایه فوق العاده ای برای آنها داشته است. بنابراین از این استراتژی مهم غافل نشوید. در این مقاله درمورد اهمیت تولید محتوای ویدیویی و ابزار کاربردی و رایگان برای این کار صحبت کردیم. حالا دیگر می توانید برای توسعه بهتر کسب و کارتان ، تولید محتوا را شروع کنید.

تیم پراوش تجربه زیادی در ساخت ویدیوها در قالب های مختلف و تولید محتواهای ویدیویی دارد. اگر نیاز به هرگونه مشاوره یا انجام تولید محتوا برای کسب و کارتان دارید، مجموعه پراوش کنار شما خواهد بود.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

برای دریافت مشاوره رایگان و دیدن نمونه کارهای تولید محتوای تیم پراوش از طریق این لینک می توانید اقدام کنید. ( لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید