چه زمانی باید دست به ریبرندینگ بزنیم؟

چه زمانی باید دست به ریبرندینگ بزنیم؟

قبل از اینکه سراغ مفهوم ریبرندینگ برویم، بهتر است بیشتر درمورد برند بدانید. خیلی از افراد برند و لوگو را هم معنی می دانند و فکر می کنند برند همان لوگو است. اما برند علاوه بر لوگو، فونت و تصاویر مختلف، ارتباط با مشتری و برخی ارزش ها و اهداف را در بر می گیرد. بنابراین برند با لوگو متفاوت است. داشتن یک برند با زیر مجموعه های قوی و اهداف و ارزش های خوب، موجب موفقیت کسب و کار می تواند شود. اما همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود و ممکن است در شرایطی برند شما دچار مشکل شود. در چنین موقعیتی باید سراغ ریبرندینگ رفت که با تغییرات جزئی و کلی در برند موجب عدم سقوط برند شما می شود.

ریبرندینگ چیست ؟

ریبرندینگ در واقع همان بازسازی برند برای برندهایی که آسیب خوردند یا در معرض آسیب هستند، می باشد. بازسازی برند با اصول و قواعد خاص خود، برند شما را از سقوط می تواند نجات دهد. در بازسازی برند تغییراتی در لوگو، اسم برند، کارکنان، نوع محصول و خدمات یا شعار برند می توان ایجاد کرد. کسب و کارهایی که در یکی از این موارد خوب عمل نکردند یا تبلیغات درستی نداشتند، بین مردم فراموش شده اند. با این حال جای نگرانی نیست و با یک ریبرندینگ اصولی می توان برند را تازه و سرپا کرد.

چه زمانی ریبرندینگ نیاز است ؟

به طور کلی ریبرندینگ موقعی نیاز می شود که برندسازی اولیه شما ضعیف بوده باشد. یا کارکنان خوبی را انتخاب نکرده باشید. همچنین ممکن است با توجه به تغییرات محیط یا رقابت های موجود در بازار هم نیاز به ریبرندینگ باشد. توجه داشته باشید که وقتی برندتان دچار مشکل می شود باید دست به بازسازی برند بزنید. برای مثال با تولید یک محصول با کیفیت کم، در ذهن مخاطب تاثیر منفی گذاشته اید. در غیر این صورت اگر دنبال جلب توجه هستید یا از تلاش برای موفقیت برندتان خسته شدید، ریبرندینگ، گزینه خوبی نیست. برخی از زمان هایی که در آن ریبرندینگ نیاز است :

  • وقتی بازار هدف، تغییر می کند:

با تغییر یافتن بازار هدف و قدیمی و منسوخ شدن برند شما در بازار، نیاز است که دست به ریبرندینگ بزنید. در چنین موقعیتی باید استراتژی هایی تعریف کنید و با توجه به اصول بازسازی برند، برندی تازه بسازید. برندی که برای مخاطبانتان جذابیت و تازگی داشته باشد و مناسب بازار هدف شما باشد.

  • وقتی برندتان را واگذار می کنید :

واگذاری برند، یکی از زمان هایی است که به بازسازی برند نیاز دارد. مدیریت جدید یک برند، با بازسازی آن ممکن است بتواند بهتر به اهدافش برسد.

  • وقتی ذهنیتی منفی برای مخاطب ساخته اید :

عوامل زیادی مانند کاهش کیفیت محصول یا خدمات شما، در ذهن مخاطب تاثیر منفی می تواند بگذارد. بازسازی برند و تازه شدن آن، این ذهنیت را ممکن است حذف کند و اعتماد مشتریان را دوباره به دست آورد.

  • وقتی نیاز به جذب مخاطب جدید دارید :

شما با برند قبلی که داشتید، هرچقدر مخاطب می توانستید، جذب کردید. بنابراین برای جذب مخاطب جدید نیاز به برند جدید دارید. با ریبرندینگ مخاطبان جدیدی جذب می کنید و حتی مخاطبان قبلی هم بهتر می توانید نگهداری کنید.

  • وقتی دو یا چند شرکت باهم ادغام می شوند:

یکی از زمان های مهم که نیاز است دست به بازسازی برند بزنیم، همین ادغام چند شرکت است. وقتی دو شرکت مختلف با برندهای متفاوت باهم همکاری می کنند، با دو برند مختلف نمی توانند کار کنند. بنابراین نیازمند یک برند واحد و جدید هستند که در اینجا باید با اصول ریبرندینگ، برند را بازسازی کنند.

 

برای موفقیت در ریبرندینگ، باید به چه عواملی توجه کرد؟

  1. امکان شکست در هرکاری وجود دارد و در بازسازی برند هم ممکن است دچار شکست شوید. باید در این راه انعطاف پذیر باشید و آماده اصلاح باشید.
  2. ارتباط خود را با مشتریانتان در حین بازسازی برند، حفظ کنید. برای بازسازی برندتان، از نظرات مشتریان هم سعی کنید استفاده کنید. با این کار بین مخاطبان خود قطعاً محبوبیت بیشتری پیدا خواهید کرد.
  3. بعد از تغییرات در برندتان و انجام اصول ریبرندینگ، آن را به طور رسمی رونمایی کنید. رونمایی رسمی مانند یک جشن موفقیت برای برندتان است و این روی جذب مخاطب برای شما تاثیر می گذارد. با این کار، تغییرات برندتان برای مشتریان هم مهم تلقی می شود.
  4. فرآیند و مراحل بازسازی برند را به طور جزئی کنترل کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. در صورت بروز مشکل هم، سریعاً به آن رسیدگی کنید و آن را رفع کنید.

جمع بندی

هر کسب و کاری ممکن است یک روز دچار مشکل شود و شما متوجه کاهش مشتری و مخاطبان خود شوید. در چنین موقعیتی، آشنایی با اصول ریبرندینگ برای مدیران کسب و کارها موجب سرپا شدن برندشان می تواند شود. بازسازی برند، اصول و مراحلی دارد که باید برای موفقیت به آن توجه شود.

پرمخاطب کردن کسب و کار خود

با در نظر گرفتن تمام اصول و قوانین، برند خود را می توانید دوباره پرمخاطب کنید. در این مقاله درمورد ریبرندینگ و اهمیت آن صحبت کردیم. همچنین دریافتیم که در چه موقعیت هایی باید دست به ریبرندینگ  یا بازسازی برند بزنیم. بازسازی برند، در موقعیتی می تواند گزینه مناسب باشد که که دیگر هیچ راهی برای پیشرفت برندتان نداشته باشید. در واقع باید تمام روش ها مانند تغییر نوع تبلیغات، تغییر کیفیت محصول یا خدمات و … را انجام داده باشید. اگر هیچ روشی جواب نداد، سپس دست به بازسازی برند بزنید. اگر صرفاً از تلاش برای برندتان خسته شدید و فکر می کنید بازسازی برند موجب موفقیت آن می شود، اشتباه می کنید. ریبرندینگ همچنین برای تغییراتی که در برند ایجاد می شود، نیازمند صرف هزینه گاهاً زیاد است. بنابراین بازسازی برند را آخرین گزینه برای پیشرفت برندتان بگذارید.

صحبت کردن با مشاوران تخصصی و ماهر در زمینه برندسازی می تواند به شما کمک کند تا ریسک کمتری را بپذیرید. تیم پراوش با مشاوران باتجربه، به شما در فرآیند ریبرندینگ کمک می کند تا به بهترین شکل عمل کنید. همچنین پراوش، احتمال شکست در بازسازی برند را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

برای گرفتن مشاوره در تمام مراحل برندسازی یا بازسازی برند، می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

(لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید