ترفند هایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

ترفند هایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل! در اینجا می خواهیم مواردی را در این راستا به شما معرفی کنیم. اگر این موضوع دغدغه شما نیز می باشد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

مورد اول : نام دامنه وب سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل

نام دامنه برای وب سایت ها باید کوتاه و مختصر باشد. ولیکن همیشه این موضوع امکان پذیر نمی­ باشد. بطور مثال سایت هایی با نام دامنه بلند گاهی نیاز هستند. چرا که ازنظر معنا و مفهوم کمک بسیار زیادی به برندینگ آن می­ کنند.

مهم تر از آن باید به تطابق مفهومی آن با محتوایی که در سایت انتشار می دهیم توجه نمود. کلمات کلیدی از فاکتورهای اصلی هستند که به جستجوگر ها و کاربران این امکان را می دهند تا افزون بر فهم کامل محتوا، آن­را در خاطر خود حفظ کنند. در دنیای امروز این قابلیت های زیادی به موتورهای جستجو اضافه شده است. بطور مثال آن­ها محتوای سایت شما را در حین سرچ کاربران بررسی می کنند و همچنین دامنه را هم نیز مورد واکاوی قرار می­ دهند. بهره گیری از واژه­ های کلیدی معادل انگلیسی آن، به بهینه سازی و بهبود عملکرد سایت شما کمک بسزایی می­ کند. چرا؟ چون­ که اولین فاکتور مورد بررسی گوگل، نام دامنه وب سایت است. این موضوع باعث می شود که اگر اسپم باشد آن را نمایش ندهد.

مورد دوم : متاتگ عنوان یا Title

فاکتور مهمی که در سئو تاثیر مهم و بسزایی برای قرار گیری در صفحه اول سرچ گوگل دارد، متاتگ عنوان یا همان title می­باشد. عنوان صفحه برای گوگل بسیار مهم است و آن­را اول از همه مورد بررسی قرار می­دهد. عنوان صفحه محدود به 30 تا 60 کاراکتر است. حتما توجه بفرمایید که کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رفته باشد. خوشایند است که واژگان کلیدی را با کاراکترهای خاصی مانند – یا | از هم جدا کرده و فاصله انداخته شود.

با خالی گذاشتن متاتگ، گوگل برمبنای محتوای متن شما عبارت خاصی را انتخاب و جایگذاری می­کند. تعداد کاراکتر های آن محدود به حداکثر60 کاراکتر است. چراکه گوگل 512 پیکسل برای این محد.وده در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که تعداد کاراکتر های بیشتر آن ­را بصورت نقطه چین نمایش می­دهد. اما خب طبق آخرین به روزرسانی ها این امکان تا 65 کاراکتر نیز فراهم شده است.

مورد سوم : متاتگ توضیحات برای قرارگیری در صفحه اول گوگل

متاتگ توضیحات در صفحه سایت قابل نمایش نمی باشد. متاتگ توضیحات عامل مهمی در قرارگیری عنوان در صفحه اول گوگل است. این نوع از متاتگ تنها در صفحه نتایج مرورگر گوگل قابل نمایش است. در این قسمت محتوای اصلی سایت خود را باید بیان کنید.

در این جا نیز طول کاراکتر این نوع از متاتگ باید در محدوده 70 تا 150 کاراکتر باشد. دقت کنید که تعداد کاراکتر های بیشتر  باعث نمایش آنها بصورت نقطه­ چین خواهدشد. این مورد باعث گرفتن امتیاز منفی در جهت قرارگیری در صفحه اول گوگل خواهد شد. توجه داشته باشید که بکار بردن کلمه کلیدی دو مرتبه در این قسمت، بسیار مطلوب است.

مورد چهارم : تگ عنوان H1

این قسمت مختص به عنوان مقاله شماست. این مورد در بالا محتوای سایت قرار می­گیرید همانند عنوان همین مقاله که در حال خواندن آن هستید. نگارش این مورد را با متاتگ عنوان متفاوت انجان دهید. چرا که آن را نباید به صورت سئو نوشت. البته خب کلمه کلیدی را درآن فراموش نکنید.

این مهم را فراموش نکنید که در هر صفحه فقط یکبار از تگ H1 استفاده شود. سپس برای زیر عنوان ها به ترتیب از H2 و H3 استفاده می شود.

مورد پنجم : کلمات کلیدی داخل متن برای قرارگیری در صفحه اول گوگل

افزایش رتبه سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با استفاده از کلمات کلیدی در متن بهبود می یابد. استفاده بیش از اندازه، از جانب گوگل اخطار دارد. همچنین استفاده خیلی کم اثر مثبتی روی سایت شما نخواهد گذاشت. چگالی کلمات کلیدی الزاما بین 1 تا 3 درصد باید باشد. تمرکز استفاده از آن ها را در پاراگراف های اولیه متن قرار دهید.

مورد ششم : تگ ALT برای عکس ها

تگ alt نیز مشابه متا تگ های عنوان و توضیحات است. این تگ کمک کننده­ ی جستجوی عکس ها در گوگل است. حین جستجوی کاربر در قسمت image گوگل، این امکان وجود دارد تا عکس شما جزو اولین ها باشد.

نکته مهمی که به آن باید توجه شود، ارتباط محتوای تگ و عکس ها با موضوع اصلی سایت شما است. در این تگ از کلمات کلیدی بکار ببرید. این امر باعث می شود تا زمانی که عکسی بارگذاری نشود، این متن بصورت جایگزین قابل نمایش باشد. نکته خیلی خیلی مهم این که، تگ های alt هر عکسی باید متفاوت از دیگری باشد.

مورد هفتم : لینک های داخلی برای قرارگیری در صفحه اول گوگل

لینک های داخلی موجب اتصال و انتقال داخلی صحفات مرتبط یک سایت به یکدیگر هستند. برخی این لینک ها را نوعی بک لینک به حساب می آورند اما بک لینک داخلی! نکته مهم این که در این لینک ها باید از کلمات کلیدی بکار رفته شود. از مزایای لینک های داخلی، سهولت پیمایش کاربران در سایت است. این موضوع تاثیر مثبتی در قرار گرفتن در صفحه اول سایت دارد.

مورد هشتم : لینک های خارجی

لینک هایی که شما را به سایت های مختلف وصل می کند، به این نام معروفند. وجود این لینک ها در متن برای قرارگیری در صفحه اول گوگل تاثیر مثبت تری دارد. علل خصوص که اگر از شبکه های اجتماعی استفاده شود. با محتوای مناسب، شانس دریافت لینک های خارجی برای سایت شما بیشتر خواهد شد.

مورد نهم : سرعت سایت

سرعت سایت نیز از فاکتور های مهم و تعیین کننده در قرارگیری سایت شما در صفحه اول گوگل است. با رعایت همه نکات همه چیز خوب پیش می ­رود. ولی با سرعت زیاد بارگذاری تاثیرات منفی را دریافت خواهید کرد. سرعت بارگذاری زیاد علاوه بر تاثیرات منفی بر سئو سایت، باعث ترک کاربران نیز خواهد شد.

مورد دهم : نقشه سایت

اولین گام، بهینه کردن سایت خود برای موتور های جستجو است. این کار میسر نمیشود مگر با طراحی یک نقشه سایت! از همین رو نقشه سایت باید واضح، خوانا و به روز باشد. حتما باید با اعال هر تغییری در سایت، فورا در فایل sitemap به روزرسانی شود. داشتن نقشه سایت به مرورگر ها این کمک را می کند تا روان تر در سایت شما پیمایش کند. همچنین یکی از عوامل مهم در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل خواهد بود.

ممنون از همراهی شما مخاطبان خوب سایت پراوش!

برای مطالعه بیشتر : منتخب برنامه های ضبط صدا در سیستم عامل اندروید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید