شاد باش – بدون تردید، بدون تاخیر

همه ما فکر می کنیم که شاد بودن فرمول پیچیده ای دارد. یعنی باید کار یا فعالیت خاصی را انجام داد و یا اینکه ثروتمند بود. همه ما فکر می کنیم که افراد شاد آدمهای خاصی هستند که از یک دنیای دیگری آمده اند و هیچ مشکلی در زندگی خود ندارند. در صورتیکه اینگونه نیست.

تجربه ثابت کرده که افرادی که شاد هستند و زندگی را با شادمانی می گذرانند، آدمهای معمولی هستند مثل من و شما. آنها تنها هنر مدیریت شرایط را یاد گرفته اند. آنها:

  1. کمتر اشتباه می کنند.

هیچکس نیست که در زندگی اش اشتباه نکند. حتی آدمهای شاد. اما تفاوت آنها این است که کمتر اشتباه می کنند. چرا؟ خیلی ساده است، چون آنها قبل از انجام هر کاری فکر می کنند.

  1. برای بخشندگی خود چرتکه نمی اندازند.

اکثریت ما به نوعی از یکدیگر متوقع هستیم و دوست داریم که همه کارهایمان با پاداشی غافلگیر کننده همراه با تحسین همراه باشد. اما آنها بخشندگی را بدون چشمداشت انجام می دهند و چون از دیگران متوقع نیستند، اولین تاثیر این بخشش خالصانه، حس عظیم آرامش و رضایت و شادمانی ست که در درون خودشان ریشه می دواند.

  1. به قضاوت، تائید و رتبه گذاری دیگران اهمیتی نمی دهند.

افراد شاد اهمیتی نمی دهند که دیگران در مورد آنها چه می گویند. تاییدشان می کنند و یا تخریبشان می کنند. آنها فقط حرفهای دیگران را گوش می دهند و آنچه که به نظرشان درست می آید را استفاده می کنند، اما اینکه چه قضاوتی می کنند برای انها اهمیت ندارد. چون اهمیت دادن به قضاوت دیگران باعث دلسردی در زندگی می شود.

  1. احساس موفق بودن و با ارزش بودن.

زمانیکه احساس کنیم برای خودمان و جامعه اطرافمان با ارزش هستیم، احساس موفقیت و شادمانی خاصی خواهیم داشت. آنها با ارزش بودن برای جامعه را با پول به دست نمی آورند. یا با خانه و ماشین و خورد و خوراک و لباس و پوشاک.

در کل ظاهربینی از استانداردهای ارزشمند بودن و موفقیت آنها نیست. بلکه اینکه چه کسی هستند و چطور تصمیم به زندگی دارند و با چه شخصیتی خودشان را شاد معرفی می کنند تا تاثیر مثبتی داشته باشند برایشان اهمیت دارد. آنها ارزشمند بودن را در اندیشه، منش و رفتارشان می بینند.

  1. هنرمند هستند.

نه اشتباه نکنید. منظور از هنرمند، نقاش یا سفالگر یا موزیسین و چیزهائی از این قبیل نیست. آنها هنر به گذشته فکر نکردن، در لحظه زندگی کردن و از آینده نترسیدن و به آینده امیدوار بودن را در کنار اراده، صبر و تلاش بی حد و حصر به گونه ای ارائه می کنند، که هیچ غمی در زندگی آنها باقی نمی متند.

هنرمند باشیم. شاد باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید