چگونه یک تیم دورکاری قوی بسازیم؟

چگونه یک تیم دورکاری قوی بسازیم؟ بسته شدن مشاغل و اجرای پروتکل های فاصله اجتماعی COVID-19 روند کار از راه دور را تسریع کرده است. طبق نظرسنجی کار از راه دور 32٪ از کارمندان اکنون پنج روز در هفته از خانه کار می کنند. هم کارفرمایان و هم کارمندان متعهد هستند که با کار در خانه حداقل به همان اندازه مثمر ثمر هستند. در حقیقت ، 44٪ از کارفرمایان می گویند که در این مدت بهره وری افزایش یافته است.

برای ایجاد دورکاری تیمی، ایجاد یک سیستم کارآمد که روند کار و همکاری تیم را بهبود بخشد ، مهم است.

اگرچه کارشناسان خاطرنشان می کنند که عملکرد حضوری در دفتر کار همیشه به کار از راه دور تبدیل نمی شود.

چگونه یک تیم دورکاری قوی بسازیم؟

ایجاد هنجارهای تیم از راه دور

یک مدیر تیم دورکاری خوب باید هنجارهای خاص تیمی را برای کار در خانه تعیین کند. که شامل این موارد می شود:

ساعت کاری: با ساعت کاری موافقت کنید ، و اگر انعطاف پذیری ارائه می دهید ، تصمیم بگیرید که آیا زمان خاصی وجود دارد که کل تیم باید هر هفته کار کند.

ارتباطات: تصمیم بگیرید که تیم در کدام بستر همکاری کند و به آن پایبند باشید تا اطمینان حاصل شود که ارتباطات روشن است و از دست نرفته است.

نشان دادن حضور: تصمیم بگیرید که چگونه کارمندی نشان می دهد که برای ملاقات یا گفتگو در دسترس است – مانند روشن کردن قابلیت دسترسی.
یک گزینه برای ایجاد این هنجارها ایجاد یک توافق نامه کاری مجازی است که این انتظارات را که با کارمندان به اشتراک گذاشته می شود بیان کند.

شناخت شخصیت های تیم از راه دور

تغییر محل کار از راه های مختلف می تواند کارمندان را تحت تأثیر قرار دهد و برای مدیران مهم است که با شخصیت تیم خود هماهنگ شوند تا هر گونه مشکلی را کاهش دهند.

نیازهای شخصی و اجتماعی
درک این نکته که یک فرد درون گرا ممکن است برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود نیاز به سوالات خاص تری داشته باشد ، یا کسی که تنها زندگی می کند ممکن است به تعامل اجتماعی بیشتری فراتر از گفتگوهای کاری نیاز داشته باشد ، برای احساس ارزشمند بودن و قدردانی کارکنان مهم است.

سطح استقلال
درک سطح استقلال یک کارمند مهم است. .

مشارکت متعادل
برای شخصیت های مسلط آسان تر است که یک جلسه آنلاین را اداره کنند. مدیران باید برای هر گونه مشکلی آماده شوند، مثلا اطمینان حاصل کنند که همه صدا دارند.

اهمیت همکاری از راه دور

کارشناسان به طور گسترده بر این عقیده هستند که کلید همکاری خوب از راه دور درک این نکته است که آنچه برای کارمندان در دفتر ، کار می کند لزوما برای تیم های از راه دور کارساز نخواهد بود.

 ابزارهایی برای همکاری بهتر و گردش کار

کار تیمی

ابزارهای مناسب برای موفقیت تیم از راه دور ضروری است . و بسیاری از این ابزارها با آنچه تیم ها قبلاً در دفتر خود استفاده می کردند متفاوت است.

از نمونه ابزار های ارتباطی ابزارهای جلسه مجازی مانند زوم ، اسکایپ یا تیم های مایکروسافت  می باشند که تعاملات تیمی رو در رو را فراهم می کند.

ابزارهای همکاری

ابزارهای ویرایش آنلاین اسناد ، مانند Google Docs ، به هر یک از اعضای تیم این امکان را می دهد که جدیدترین نسخه یک سند را داشته باشند و امکان ویرایش مشترک ، همزمان یا همزمان را دارند.

ابزارهای همکاری در جلسات آنلاین مانند MeetingSphere با اجازه دادن به سوالات ارسال شده از قبل ، به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا نظرات خود را بسازند و کارهای قبلی را به جلسه برسانند. که بستری را برای جلسات پربارتر فراهم می کنند.

ابزارهای تخته سفید آنلاین مانند Miro یا Google Jam Board فرصتی را برای ایده پردازی ایده های بصری فراهم می کنند.

ابزارهای مدیریت وظیفه

انواع ابزارهای مدیریت پروژه و وظایف مانند Basecamp ، Asana و Trello راهی را برای کل تیم فراهم می کند تا وضعیت پروژه ها یا وظایف ، نقش آنها و اینکه آیا نقاط عطف را برآورده می کند ، مشاهده کند.

ایجاد یک گردش کار برای همکاری بهتر

کار تیمی در ایجاد گردش کار مناسب برای کارمندان بسیار حائز اهمیت می باشد.

اختصاص دادن یک تیم

برای تجزیه و تحلیل روند کار فعلی و تصمیم گیری در مورد زمینه هایی که باید بهبود یابند ، یک تیم اختصاص دهید. (اندازه تیم به اندازه سازمان شما بستگی دارد). با لیستی از مناطق شروع کنید و تعدادی از مهمترین موارد را انتخاب کنید تا در ابتدا تمرکز کنید.

اختصاص زیرمجموعه

زیرگروهی از دو یا سه نفر را اختصاص دهید تا طوفان فکری برای حل مشکلات کار شما ایجاد کند.

این کار با شناسایی نقاط خفقان ایجاد می شود که باید تغییر کنند.

زیرگروه مناطقی را که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کرده و با گروه بزرگتری از تصمیم گیرندگان به اشتراک می گذارد.

طوفان مغزی

از آنجا ، زیر گروه باید طوفان فکری راه حل های بالقوه را انجام دهد و آنها را با گروه بزرگتر بررسی کند. هنجارها نباید از یک شخص ناشی شود. مهم است که آنها با گروه بزرگتر بررسی شوند.

آینده انعطاف پذیر

در حالی که تغییر ناگهانی به کار از راه دور نتیجه فاصله اجتماعی و سایر نیازهای ایمنی بود ، اما در برخی از سطوح ، به نظر می رسد که در نظرسنجی 72٪ از کارمندان اظهار داشتند که مایلند حداقل دو روز در هفته پس از پایان همه گیری ، از خانه به کار خود ادامه دهند.

در یک سناریوی ایده آل که کارگران از راه دور می توانند از خانه یا کافی شاپ ، کتابخانه یا فضای همکار کار کنند ، باعث بهبود بهره وری می شود. که در نهایت کار کلی در شرکت را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

کارمندان چه انتظاراتی از کار خود دارند؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید