اشتباهات رایج در کسب و کار آنلاین: چرا کسب و کار من ناموفق است؟

اشتباهات رایج در کسب و کار آنلاین: چرا کسب و کار من ناموفق است؟ انسان ها از بدو تولد همواره در پی تلاش برای حفظ بقا و رفاه بوده اند. کارهایی که برای حفظ بقا و راحتی انسان ها صورت می گرفته است. امروزه جای خود را از شکل سنتی به شکل مدرن داده است. با پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری عصر مدرنیته، کسب و کارها نیز آنلاین شدند و به شبکه ی مجازی پیوسته اند. به طوری که شما با استراحت در منزل، امکان خرید همزمان را در فضای آنلاین دارید.

آیا شما نیز تجربه خرید آنلاین را داشته اید؟ چه کسب و کارهایی را در این حوزه موفق و کدامیک را ناموفق تشخیص داده اید؟ در این مقاله ما به موضوع اشتباهاتی که در کسب و کارهای آنلاین رواج دارند، پرداخته ایم. اگر شما نیز صاحب یکی از این صفحات می باشید، بهتر است ما را تا آخر مقاله همراهی کنید.

کسب و کار آنلاین

کسب و کارهای آنلاین به کسب و کاری گفته می شوند که بیشتر با دنیای تکنولوژی و اینترنتی تعامل دارند. فعالیت این حوزه ها متنوع هستند و شامل محصول و یا خدمات می شوند. پرداخت و هزینه آن نیز بوسیله اینترنت انجام می شود. بر این اساس که هیچ یک از این مراحل با شکل سنتی تفاوتی چندانی ندارند. جز در حضور و یا عدم حضور مشتری.

ویژگی های کسب و کار آنلاین

فعالیت خرید و فروش در دنیای آنلاین روز به روز در حال گسترش است و طرفداران زیادی را نیز دارا می باشد. در زیر به مواردی از ویژگی های این نوع از کسب و کار پرداخته ایم.

 قابلیت دسترسی 24 ساعته:

همانطور که می دانید، هر کسب و کاری در ساعات مخصوصی شروع به کار می کند و در ساعات مشخصی نیز پایان می یابد. اما در دنیای آنلاین چیزی به معنای محدودیت زمانی وجود ندارد. این قابلیت، امکان دسترسی 24 ساعته را به مشتریان عرضه کرده است.

ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر در اختیار مشتریان:

شما با پاسخگویی چه به صورت نوشتاری و یا به صورت ویدیویی در هر زمان مشتریان را از خود راضی نگه خواهید داشت. طبعا هر مشتری قبل از خرید سوالاتی در ذهنش ایجاد می شود. سپس این سوالات به مرحله حین خرید و پس از خرید نیز می رسد. قابلیت ایجاد شده در فضای آنلاین، شما را از پاسخ دادن به تلفن های مکرر رها ساخته است.

هزینه ی کمتر:

راه اندازی و داشتن کسب و کار آنلاین، نیازمند سرمایه گذاری و بودجه کلانی نمی باشد. این مدل از کسب و کارها شما را از داشتن محل مناسب، استخدام کارمند و… بی نیاز کرده است. شما فقط با راه اندازی یک سایت و یک صفحه در فضای مجازی هزینه های اولیه تان را کاهش خواهید داد.

تماس با هر نقطه ای از جهان:

از عمده تفاوت های میان خرید حضوری و غیر حضوری، در تعامل و ارتباط با دنیا است. در خرید حضوری شما فقط با تعدادی از افراد سر و کار دارید. در حالی که در کسب و کارهای غیر حضوری شما با دنیا تعامل و ارتباط خواهید داشت.

دوستی با محیط زیست:

شما با خرید و فروش در فضای آنلاین، استفاده از کاغذ و پلاستیک را کاهش می دهید. همچنین از مصرفه بی رویه آنها نیز جلوگیری می کنید.

اشتباهات رایج در کسب و کارهای آنلاین

هر چه قدر که این کسب و کار ها در فضای آنلاین رونق داشته باشند و موفق جلوه کنند، مرتکب خطاها و اشتباهاتی نیز می شوند. ممکن است خودشان هیچ اطلاعی از این اشتباهات نداشته باشند. بدین منظور در زیر به اشتباهاتی که عمدتا در این حوزه وجود دارند، پرداخته ایم.

اشتباهات رایج

خریدن لایک و فالوور برای صفحات اینستاگرام

از بزرگترین اشتباهات که در صفحات اینستاگرام رخ می دهد، خرید لایک و فالوور فیک و جعلی می باشد. شاید شما این نظر را داشته باشید که بالا بردن فالوورها به زمانی زیادی نیازمند است. ولی با خرید آنها به صورت،  فیک کار را آسان تر و هموارتر می کند. برای اینکه واضح تر با این مسئله آشنا شوید، یک مهمانی را در نظر داشته باشید.

افراد دعوت شده به این مهمانی 50 نفر هستند. اما فضایی که انتخاب کرده اید به بالای 1000 نفر گنجایش دارد و مهمانی شما را نیز خاص تر می کند. شما برای دستیابی به این مهمانی شروع به خرید مهمان های زیادی می کنید. در این موقع چه احساسی خواهید داشت. خرید فالوورهای فیک نیز همانند این مسئله است.

تصاویر بی کیفیت و کاملا معمولی در صفحات اینستاگرام

قرار دادن تصاویر بی کیفیت، دل هر بیننده را می زند. زمانی که صفحه ی شما محل کسب درآمد شما می باشد، باید و حتما عکس های با کیفیتی بگیرید و بر روی آنها کار کنید. از اپ های مختلفی که زمینه ادیت وجود دارند، استفاده کنید و در این زمینه نیز خلاق باشید.

عدم تعادل در انتشار پست ها یک از اشتباهات کسب و کار

تعداد پست هایی را که در صفحه ی کاری تان قرار می دهید چه در طی روز و یا هفته برای پلتفرم اینستاگرام اهمیت دارد. بنابراین باید این موضوع را مد نظر قرار دهید. بیشتر خطاها و اشتباهات که در کسب و کارهای آنلاین وجود دارند، شامل:

  • انتشار پست ها در زمانی که حال و حوصله ی آن را داشته باشید.
  • تعداد بالای انتشار پست ها.
  • کمتر از حد منتشر کردن پست ها در صفحه اینستاگرام.

انتشار بیش از حد پست در صفحه تان باعث دل زدگی و خستگی در کاربر می شود. برای نمونه کاربر را در نظر بگیرید که در حال نگاه کردن به هزاران پست مورد علاقه اش است و یک در میان پست شما دیده می شود. به بیننده نیز حق بدهید و سعی کنید بیننده برای دیدن پست های تان اشتیاق داشته باشد. یا بالعکس اگر تعداد کمی پست قرار دهید و هر از گاهی به انتشار آنها بپردازید. هم به فراموش شدن خودتان کمک کرده اید و همچنین اعتماد و جدیت مشتری را از دست خواهید داد.

به کار بردن بیش از اندازه از هشتگ ها اشتباه بزرگ در کسب و کار

هشتگ ها از بهترین راهکارها برای دیده شدن پست های تان می باشند. ولی استفاده بیش از حد از آنها نیز می تواند نتیجه عکس دهد. کاربری که از طریق هشتگ به صفحه ی شما ورود می کند و پست تان را می بیند. اگر هشتگ هایتان مرتبط با صفحه و پست تان نباشد، به راحتی می تواند از صفحه تان خارج شود و پست هایتان نیز هیچ جذابیتی برای کاربر نخواهد داشت.

استفاده از محتواهای کوچه علی چپ

احتمالا اکنون که این مطلب را مطالعه می کنید از خودتان بپرسید عبارت “کوچه علی چپ” در این مقاله به چه منظور آورده شده است. استفاده از محتواهای بی ربط و خسته کننده که ربطی با هدف و محتوای صفحه و کسب و کارتان ندارد، می توان از این عبارت استفاده کرد. برای داشتن صفحه ای فعال و پرمخاطب، باید حوصله کرده و زمان و انرژی بگذارید و محتوای ارزشمندی را در صفحه تان منتشر کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله به اشتباهات جزیی خود در امر کسب و کار آنلاین پی برده باشید و کسب و کار موفقی را داشته باشید.

 برای مطالعه بیشتر : چرا فروش اینستاگرامی من کمه؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید