نحوه پایان دادن به تماس مشتری به صورت حرفه ای

نحوه پایان دادن به تماس مشتری به صورت حرفه ای. دلایل مختلفی وجود دارد که شاید شما برای پایان دادن به یک تماس تلفنی تجاری نیاز داشته باشید. شاید شما در مهلت مقرر هستید یا باید سراغ تماس بعدی بروید ، یا شاید با شخصی در حال صحبت هستید و پیشرفتی در تماس حاصل نمی شود. دلیل شما هرچه باشد ، همیشه پایان دادن به تماس باید مودبانه و حرفه ای باشد و فرد نسبت به شما و شرکتتان احساس مطلوبی را داشته باشد. این نکات مربوط به آداب مربوط به تلفن تجاری را مورد استفاده قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که همیشه بهترین تلاش خود را برای خوشحال کردن تماس گیرندگان خود انجام می دهید.

اول فکر کنید

قبل از تصمیم گیری برای پایان دادن به یک تماس تلفنی ، مطمئن شوید به طور کامل یه سوالات فرد مورد نظر پاسخ داده اید. نباید این احساس را در فرد تماس گیرنده ایجاد کنید که قصد دارید تلفن را به روی او قطع کنید. یک راه خوب برای قطع تماس این است که بگوییم ، “از صحبت با شما خوشحال شدم ، آیا چیز دیگری وجود دارد که بتوانم به شما کمک کنم؟”

همیشه حرفه ای باشید

آنچه را با دقت می گویید انتخاب کنید. باز هم ، شما نمی خواهید که تماس گیرنده احساس کند که قصد دارید تلفن را به روی او قطع کنید . قاطع باشید ، اما بی ادب نباشید و از اظهارات یا پرسیدن سوالاتی که باعث طولانی شدن گفتگو می شود ، خودداری کنید.

یک محدودیت زمانی تعیین کنید

بخشی از هر تجارت موفق ایجاد روابط با مشتریان است. این می تواند به معنای گوش دادن به آنها در مورد تعطیلات یا نوه هایشان باشد. در صورت فروش ، توجه شخصی به جزئیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در اینجا راهی برای اطمینان از تعادل بین گپ مودبانه و اتلاف وقت وجود دارد: وقتی اطمینان دارید که بخش تجاری تماس تلفنی به پایان رسیده است ، به ساعت یا تایمر تماس با تلفن خود نگاه کنید. قبل از شروع به قطع کردن ، سه یا چهار دقیقه دیگر به تماس گیرنده فرصت بدهید تا تمام شود.

به تماس گیرنده اجازه دهید تا سکوت کند

صبر کنید تا تماس گیرنده در مکالمه خود مکث کند و قبل از شروع صحبت با یک جمله دلپذیر و خاتمه بخش مکالمه مکث کند ، که مشخص می کند شما در حال پایان دادن به تماس هستید. مثلا:

“صحبت کردن با شما بسیار خوشایند بود ، اما باید به کارهای دیگر برسم. آیا می توانیم برای تماس بعدی خود زمانی را تعیین کنیم؟”
“صحبت با شما باعث افتخار بود. آیا قبل از اینکه قطع کنید سوال دیگری ندارید؟

گزینه های دیگر را ارائه دهید

ارسال ایمیل به مشتری

ممکن است روشهای دیگری غیر از تلفنی داشته باشید که افراد برای ارتباط با شما می توانند از آنها استفاده کنند. این موارد می تواند شامل ایمیل ، پیام کوتاه ، چت یا حتی منشی یا معاون شما باشد. اگر تماس تلفنی شما توسط یکی از این اشکال جایگزین ارتباطی بهتر انجام می شود ، مکالمه را محور کنید.

به عنوان مثال ، اگر یک ایمیل راهی آسانتر برای دریافت همین اطلاعات است ، پس از آن درخواست کنید که تماس گیرنده به شما ایمیل بزند: “اگر باز هم مسئله ای برایتان مبهم بود می توانید به من ایمیل بزنید و در اسرع وقت به شما پاسخ خواهم داد. “”

همچنین می توانید به آنها بگویید که چگونه می توانند با دستیار شما یا شخصی که می تواند نگرانی ها یا مشکلات اضافی را با شما در میان بگذارد ، تماس بگیرند. با این وجود بهتر است پیشنهاد دهید که آنها را مستقیماً به آن شخص منتقل کنید.

نحوه پایان دادن به تماس مشتری به صورت حرفه ای

بیشتر بخوانید: تاثیر ویژگی های شخصیتی در رضایت شغلی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید