تعریف و اهمیت بازارهای بالقوه

تعریف و اهمیت بازارهای بالقوه! بازار بالقوه بخشی از بازاری است که می توانید در آینده از آن استفاده کنید.

بازار بالقوه شما شامل گروه هایی است که در حال حاضر مشتری شما نیستند اما می توانند در آینده مشتری شوند. آنها ممکن است مشتری شما شوند زیرا شما محصولات یا خدمات موجود خود را گسترش می دهید ، یا به این دلیل که شما شروع به بازاریابی محصولات و خدمات فعلی خود به روشی جدید و به گروه های جدیدی از خریداران می کنید.

اهمیت بازارهای بالقوه

بازارهای بالقوه بخش مهمی از رشد آینده یک تجارت است.

گرفتن پیشنهاد مشتری

هر شغلی مجموعه ای از مشتریان هدف را دارد که سهم خود از بازار موجود را تشکیل می دهد. در حالی که می توانید در آینده فروش خود را به این مشتریان ادامه دهید ، یکی از بهترین راه های رشد کسب و کار شما شناسایی بازارهای بالقوه است که می توانید شروع به هدف گذاری کنید.

بازارهای بالقوه به شما امکان می دهد:

با شناسایی مشتریان جدید ، آینده تجارت خود را تضمین کنید.
به شیوه های پیشروی در مورد راه های رشد و تغییر تجارت فکر کنید.
پتانسیل تجارت خود را به سرمایه گذاران یا همکاران نشان دهید.
درآمد خود را افزایش دهید.
طرحی ایجاد کنید که تغییراتی در اقتصاد یا بازار ایجاد کند.
با شناسایی و پیگیری بازارهای بالقوه ، شما امروز سهم بازار خود را افزایش نمی دهید. شما اطمینان دارید که سهم بازار شما برای آینده افزایش می یابد.

چگونه بازارهای بالقوه خود را شناسایی کنید!

بازارهای بالقوه یکی از سه شکل را شامل می شوند:

محصولات جدیدی که شما به مشتریان فعلی خود عرضه می کنید.
محصولات جدیدی که شما برای مشتریان جدید به بازار عرضه می کنید.
محصولات فعلی که شما به مشتریان جدید بازاریابی می کنید.

برای شناسایی بازارهای بالقوه جدید خود ، هر جمعیتی را که در حال حاضر به آنها می فروشید ، و همچنین مواردی را که هنوز هدفگذاری نکرده اید ، در نظر بگیرید. نقاط مشترک آنها با یکدیگر را تعیین کنید ، نقاط عطف جدیدی که در زندگی با آنها روبرو خواهید شد که بر الگوهای خرید آنها تأثیر می گذارد ، و جایی که مشتریان فعلی شما با هم تداخل دارند یا واگرایی دارند.

از خودتان بپرسید:

مشتریان من در حال حاضر به چه محصولات دیگری نیاز دارند؟
در آینده به چه محصولات مرتبط نیاز دارند؟
چه کس دیگری می تواند از محصولاتی که الان می فروشم استفاده کند؟
آن دسته از اطلاعات جمعیتی چه ارتباطی با مشتریان فعلی من دارد؟
چه اطلاعات دموگرافیکی این گروه جدید با یکدیگر ارتباط دارد؟

این سؤالات به شما کمک می کند تا هر دو روش جدید برای بازاریابی محصولات یا خدمات فعلی خود و همچنین محصولات و خدمات جدیدی را که می توانید شروع به فروش کنید ، شناسایی کنید.

بسته به اندازه و سن شرکت شما و همچنین صنعت شما ممکن است تصویر روشنی از بازارهای بالقوه موجود در دست داشته باشید. در موارد دیگر ، ممکن است شما نیاز به استفاده از تحقیقات داشته باشید تا مناطقی را که در آن کسب و کار شما می تواند رشد و گسترش یابد ، شناسایی کنید.

اگرچه ممکن است شما تصمیم نگیرید که هر بازار بالقوه شناسایی شده را هدف قرار دهید ، درک گزینه های شما به شما کمک می کند تا طبیعی ترین و سودآورترین مسیرها را برای رشد شغلی خود کشف کنید.

تعریف و اهمیت بازارهای بالقوه

رسیدن به بازار بالقوه

پس از شناسایی و انتخاب بازار بالقوه برای شروع هدف گذاری ، برای برقراری ارتباط با آنها به استراتژی های جدید بازاریابی نیاز دارید.

اگرچه ممکن است بین مشتریان فعلی و بازار بالقوه شما همپوشانی وجود داشته باشد ، شما هنوز هم باید با ایجاد یک پروفایل مشتری ، با بازار بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.

از این پروفایل برای شناسایی استفاده کنید:

اطلاعات دموگرافیکی که افراد این گروه مشترک دارند.
بهترین شکل رسانه برای دستیابی به آنها.
نحوه ترجیح آنها برای خرید
نگرانی ها ، مبارزات یا مشکلاتی که می توانید به آنها کمک کنید غلبه کنند.
در زندگی روزمره و در هنگام خرید ، برای آنها چه چیزی اهمیت دارد.

با توجه به اینکه شما بازاریابی خود را با بازار جدید بالقوه خود تطبیق می دهید ، این اطلاعات ضروری خواهد بود ، به شما کمک می کند تا پیام رسانی صحیح را انجام دهید ، بودجه بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید و از کانال ها و رسانه های بازاریابی مناسب برای رسیدن به مخاطبان جدید خود استفاده کنید.

حتی اگر شما آماده فروش به بازارهای جدید نباشید ، ایجاد پروفایل مشتری و برنامه های بازاریابی نمونه به شما در درک نیازهای هر بازار بالقوه و همچنین آنچه در رسیدن به آنها نیاز دارید کمک می کند. این اطلاعات به شما اطلاع می دهد که آیا و هنگامی که تصمیم به پیگیری آنها گرفته اید ، به شما کمک می کند تا واضح ترین مسیری را که تجارت شما می تواند برای ادامه رشد و گسترش استفاده کند ، شناسایی کنید یا نه.

بیشتر بخوانید: چگونه از مشتریان فیدبک بگیریم!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید