چگونه از مشتریان فیدبک بگیریم!

چگونه از مشتریان فیدبک بگیریم! رشد یک کسب و کار کوچک موفق ، به مشتری های تکراری بستگی دارد ، و زمانی مشتری دوباره به سراغ آن محصول می رود که از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید راضی باشد.

ناگفته نماند که تمرکز اولیه شما باید روی ارائه یک محصول یا خدمات نمونه باشد. پس از آن که پایه و اساس محکمی را پشت سر گذاشتید ، وقت آن است که روی بخش دوم تولید مشاغل مکرر تمرکز کنید – متناسب با پیشنهادات خود و توجه به آنچه مشتری نیاز دارد و می خواهد.

هر یک از مشتریان موجود شما دارای اطلاعات زیادی می باشد که نه تنها می تواند به شما در حل بیشتر مشکلات آنها و افزایش فروش کمک کند ، بلکه به شما ایده هایی را می دهد که چه کارهای دیگری را می توانید برای جذب مشاغل جدید انجام دهید.

تنها راه برای بدست آوردن این اطلاعات سؤال از مشتریان خود به صورت مستقیم و گوش دادن به پاسخهای آنهاست.

چه سؤالاتی باید از مشتری خود بپرسید

سؤالات بسیاری وجود دارد که می توانید از مشتری بخواهید تا در مورد محصولات ، خدمات ، خدمات به مشتری و کلیه مشاغل خود، فیدبک بگیرید. اما برخی از سؤالات اساسی باید شامل موارد زیر باشد:

چرا ما را به عنوان ارائه دهنده خدمات خود انتخاب کردید؟

چه خدمتی برای شما انجام دادیم؟

سرویسی که دریافت کردید چگونه ارزیابی می کنید؟ (ارائه مقیاس رتبه بندی)

در چه زمینه هایی انتظارات شما را برآورده کرده یا فراتر رفته است؟

در کدام مناطق می توان پیشرفت کرد؟

آیا ما را به دیگران توصیه می کنید؟


هر زمان که از مشتری درخواست فیدبک می کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که سؤالات درستی را پرسیده اید و بیش از اندازه سوال نمی کنید تا بازخورد مناسبی را دریافت کنید.

همچنین ممکن است بخواهید انگیزه ای را برای تکمیل نظرسنجی – مانند کوپن یا تخفیف های دیگر – برای مشتریان ایجاد کنید.

چگونه سؤالات را بپرسیم

چند روش وجود دارد که می توانید از مشتریان خود فیدبک بگیرید. در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد.

شروع مکالمه

روند بازخورد مشتری شما می تواند به سادگی با یک پیام ایمیل با سؤالاتی که برای مشتری های شما ارسال می شود یا تماس تلفنی شخصی باشد. این روش سریع و آسان است ، اما مشکلاتی نیز دارد.

هنگامی که از رویکرد غیررسمی در مورد بازخورد مشتری استفاده می کنید ، این خطر را به وجود می آورید که پیام کنار گذاشته شود و درنهایت از بین برود.

بعلاوه ، اگر از طریق مکالمه سؤال می کنید ، به احتمال زیاد از سؤالات باز استفاده می کنید که می تواند از هر نوع سازگاری در کلیه نظرسنجی های مشتری شما جلوگیری کند. سرانجام ، شما باید روی داده های جمع آوری شده کار کنید تا در هر نوع قابل استفاده باشد.

بررسی آنلاین ایجاد کنید

اگر مجموعه ای از سؤالات استاندارد دارید که می خواهید برای بسیاری از مراجعان خود مطرح کنید ، می توانید یک فرمت غیررسمی را در نظر بگیرید و یک نظرسنجی استاندارد ایجاد کنید.

می توانید یک فرم PDF ایجاد کنید! که می تواند از طریق وب سایت شما (یا حتی یک سایت شخص ثالث) ارسال شود!

بدیهی است که این قالب برای ایجاد زمان بیشتری نیاز دارد ، اما به شما امکان می دهد یک بررسی استاندارد را که برای همه مشتری ها ارسال می کنید ، داشته باشید.

از یک پرسشنامه هارد کپی استفاده کنید

بسته به نوع شغلی که دارید ، یک پرسشنامه هاردکپی که برای مشتریان شما ارسال می شود ممکن است بهترین راه برای پیشبرد شما باشد.

مطمئن شوید که سیستمی برای وارد کردن داده ها به Excel یا برخی نرم افزارهای دیگر در اختیار دارید تا بتوانید گزارشاتی را در مورد داده ها جمع آوری ، بررسی و اجرا کنید.

چگونه از مشتریان فیدبک بگیریم! نکته مهم در هر فرآیند بازخورد مشتری فقط جمع آوری داده ها نیست بلکه بدست آوردن بینش از آن است که می توانید در تجارت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ نوع مشتری و نحوه جذب آنها برای خرید بیشتر

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید