چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟ (قسمت اول)

آیلتس مخفف سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی است و این آزمون شامل بخش هایی در مورد خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و درک زبان گفتاری انگلیسی است. مربیان آزمون نمره ای دریافت می کنند که از 1 تا 9 متغیر است. نمره 1 پایین ترین و 9 نمره بالاترین نمره ممکن است. این که برای تحصیل در دانشگاه در یک کشور انگلیسی زبان در حال تحصیل در IELTS هستید یا برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی برای یک شغل استفاده می کنید ، برای قبول شدن به نمره 7 یا بالاتر احتیاج دارید. شروع به آماده شدن برای IELTS  کنید و از استراتژی های هدفمند استفاده کنید تا شانس موفقیت شما بیشتر شود!

1.تا 8 هفته قبل از تاریخ آزمون خود را آماده کنید. وقتی احساس می کنید مهارت انگلیسی شما به اندازه کافی پیشرفت کرده است که می خواهید آزمون IELTS  را بدهید ، امتحان خود را رزرو کنید. اما مطمئن شوید که حداقل 6 هفته به خودتان فرصت دادید تا برای آزمون شرکت کنید. این به شما اطمینان می دهد که وقت کافی برای آمادگی در آزمون دارید و مجبور نیستید مجدداً آن را بازیابی کنید.
اگر احساس آمادگی نکردید ، از ترس امتحان یا تلاش برای خیلی زود امتحان دادن خودداری کنید.

2.نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنید تا تصمیم بگیرید که روی چه چیزی باید تمرکز کنید. آزمون آیلتس شامل بخش های خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن است. در نظر بگیرید نقاط قوت و ضعف شما چیست تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که باید روی چه چیزهایی تمرکز کنید.
به عنوان مثال ، اگر در خواندن و نوشتن انگلیسی سرآمد هستید ، اما در گفتگو با مشكل مواجه هستید ، پس ممكن است بخواهید زمان بیشتری را برای مطالعه برای بخش های گوش دادن و صحبت كردن در امتحان اختصاص دهید.
اگر احساس می کنید در همه قسمت های آزمون به همان اندازه مهارت دارید ، می توانید زمان مطالعه خود را به طور مساوی تقسیم کنید.

3.یک کتاب یا راهنمای مطالعه IELTS دریافت کنید. بسیاری از راهنماهای مطالعه رایگان و مطالب آنلاین وجود دارد ، یا می توانید یک کتاب مطالعه را از کتابخانه محل خود بگیرید، یا یک راهنمای مطالعه را از طریق یک کتابفروشی یا به صورت آنلاین خریداری کنید. دنبال کردن همراه با یک راهنمای مطالعه به شما اطمینان می دهد که به طور کامل چیدمان امتحان را درک کرده و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

4.برای کمک بیشتر ، یک دوره آماده سازی IELTS را پیدا کنید. دوره های آیلتس رایگان و پولی وجود دارد. برخی از دوره ها بصورت حضوری و برخی دیگر بصورت آنلاین است. دوره ای را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.
همچنین می توانید جریانهای پخش آزمایشی IELTS را در فیس بوک و یوتیوب تماشا کنید. در حالی که اینها همان کمک هدفمند را به عنوان یک دوره ارائه نمی دهند ، هنوز هم می توانید آنها را مفید بدانید.
در صورت عدم دسترسی به دوره آمادگی آزمون آیلتس ، گذراندن دوره انگلیسی نیز مفید است. اگر امکان آن برای شما وجود داشته باشد ، در یک دوره آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه خود یا به صورت آنلاین ثبت نام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید