اصول سرمایه گذاری موفق به روش شرلوک هولمز

نه، اشتباه نکنید. قرار نیست کارآگاه خصوصی شویم. اما در آشفته بازار اقتصادی و نوسانات سرگیجه آور بازارهای مالی دنیا، تنها چیزی که می تواند باعث شود که درست فکر کنید و سرمایه تان را در جای درستی به کار بگیرید، استفاده از روشهای موثر افراد موفق است که لزوما نباید این افراد حتما تاجر یا بیزینسمن باشند.

شرلوک هولمز یکی از این افراد است که روش فکر کردن او می تواند کمک شایانی به موفقیت شما در راه کسب و کار، تجارت و یا سرمایه گذاریتان باشد. چگونه؟ شرلوک هولمز، این شخصیت عبوس، سرد و بی احساس داستانهای “سر آرتور کانن دویل” که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، جائی در خیابانهای مه آلود و مرموز لندن زندگی می کرد، می تواند به شما کمک کند تا با تقویت چالاکی ذهن، تیزبینی، افزایش ظرفیت حافظه اقتصادی و تجزیه و تحلیل موثر در برنامه های اقتصادی خود پیشرفت کنید. چرا که بسیاری از مهارتهای هولمز جنبه اشتراکی بسیاری با دیگر مشاغل و زمینه های فکری دارند. و آن اصول دو اصل ساده زیر هستند:

  1. آماده کردن ذهن

برای انجام هر فعالیتی شما باید ذهن پویایی داشته باشید. مخصوصا در بخش اقتصاد و سرمایه گذاری. اینکه بدانید چه می خواهید و در ذهنتان الگوریتم های آغاز و پایان فعالیت مورد نظرتان را ترسیم کنید. باید پی ببرید که آیا اقدام به سرمایه گذاری مورد نظرتان، با شخصیت شما هماهنگی دارد؟ و به عنوان یک سرمایه گذار، به اندازه کافی در حیطه مورد نظر هوشمند هستید یا نه؟ شناخت بازار، آگاه بودن به نوسانات منفی و مثبت حیطه مالی آن ایده، تفکر جانبی به چیزهائی که معمولا به چشم نمی آیند، اما به شدت تاثیر گذار هستند، تبلیغات موجود و بازخوردهای آنها و … خیلی چیزهای دیگر، نیاز به ذهنی سازمان یافته، متمرکز، پر جنب و جوش و سرسخت دارد تا هر لحظه آمار و ارقام و شرایط را بررسی، تجزیه و تحلیل کند و با گذاشتن پازلهای مورد نظر ابهامات را برطرف کرده و با اطمینان به پیش براند.

  1. تقویت پایگاه اطلاعاتی.

همه افراد موفق و ثروتمند، علاوه بر آمادگی ذهنی و هوش تجاری خودساخته و پرورش یافته، دارای یک بانک اطلاعاتی و پایگاه داده مطمئن بوده اند. برای ثروتمند شدن، اصولی مورد نیاز است که مهمترین آنها بعد از ذهن و تفکر قوی، در اختیار داشتن مجموعه ای دقیق و گسترده ای از اطلاعات، داده ها و آمار و ارقام مرتبط با حیطه سرمایه گذاری می باشد. از شناخت بازار گرفته تا شناخت مشتری، مراکز تولید یا بهره برداری، صنعتهای مرتبط، افراد و شرکتهای پیشرو در آن حیطه، تاثیر جریانات سیاسی و نوسانات ارزی، کشش بازار بین المللی و مقاصد مصرف کننده تنها گوشه ای از بانک اطلاعاتی مورد بحث است.

پس یک نفس عمیق بکشید، ذهنتان را آماده کنید، بانک اطلاعاتی مطمئنی تشکیل داده، داده های مورد نیازتان را جمع آوری کنید و با قدرت و شعف به سمت موفقیت و ثروتمند شدن قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید