چگونه با پارچه های قدیمی عروسک بسازیم!

1.ظاهر عروسک خود را انتخاب کنید. انسان یا حیوان را انتخاب کنید. با رنگ پارچه شروع کنید. با هر پارچه ساده ای انجام خواهد شد ، اما ممکن است بخواهید چیزی تقریباً با رنگ پوست را انتخاب کنید. در مورد رنگ مو و چشم تصمیم بگیرید. سعی کنید پارچه کافی پیدا کنید ، می توانید از  پیراهن یا لباس هایی که مناسب نیستند استفاده کنید.

2. طرح عروسک خود را روی پارچه کشید. می توانید از طرح ها و قالب های آماده هم استفاده کنید. برای کشیدن طرح از گچ استفاده کنید.

3.یک لایه دوم پارچه را در زیر آن قرار دهید. قسمت های سمت راست پارچه را در کنار هم قرار دهید. الگوی موجود در بیرونی ترین خط را برش دهید. اطمینان حاصل کنید که هر دو تکه پارچه را به طور همزمان برش می دهید.
اگر این الگو را روی پارچه نگه دارید این مرحله آسانتر خواهد بود.

4. تکه ها را روی هم گذاشته و کوک بزنید. قسمتی را برای پر کردن آن باز بگذارید. 

5. آن را به سمت بیرون برگردانید.

6. برای پر کردن آن از پشم شیشه استفاده کنید.

7.لبه های باز را به سمت داخل ببندید. این کار را با دست یا با چرخ خیاطی انجام دهید.

8. نقاط اتصال  دست ها و پاها را بدوزید.

9. شروع به دوختن اعضای صورت بکنید. می توانید از دکمه برای چشم و بینی استفاده کنید. در صورتی که برای نوزاد تهیه می کنید میتوانید چشم و بینی را گلدوزی کنید.

10.مو درست کنید. برای این مرحله از نخ یا کاموا استفاده کنید. رنگ های مشکی ، قهوه ای ، زرد یا قرمز را برای رنگ های طبیعی مو انتخاب کنید. اگر می خواهید یک عروسک راک پانک راکر درست کنید ، به دنبال رنگ های صورتی ، بنفش یا سایر رنگ های مو جذاب باشید. برای تکمیل مدل مو:

تصمیم بگیرید که موهای عروسک چه قدر بلند باشد. نخ را دو برابر طول آن برش دهید. وسط نخ را در مرکز سر قرار دهید. آن را در جای خود قرار دهید. وسط موها را به سر بدوزید. این باید بخشی از مرکز مو باشد. بقیه موها را به جایی که گوش ها باشد بچسبانید یا خیاطی کنید. در صورت تمایل ، موهای اضافی را به پشت سر عروسک ببندید یا ببافید. برای عروسک های دارای موهای بلند ، بندها را ببندید و یا موهای آن را به رنگهای مخصوص رنگ وصل کنید.

11. برای عروسک خود لباس تهیه کنید. می توانید از الگوهای آماده استفاده کنید.

12.این عروسک را به کودکی هدیه دهید. آن را به دکوراسیون اتاق نشیمن یا آشپزخانه خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید