از تاثیر موشن گرافیک در معرفی محصولات و خدمات تان چه می دانید؟

از تاثیر موشن گرافیک در معرفی محصولات و خدمات تان چه می دانید؟ اگر بخواهیم حرفی و سخنی از علم بازاریابی به میان آوریم، کاری بسی سخت و طاقت فرسایی است. چرا که این علم قدمت بسیاری دارد و سخن گفتن از آن نیازمند تحقیق و تفحص است. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، روش های معرفی محصول و یا بازاریابی از پیش آسان تر شده است. البته نباید ابزارهای این روش ها را نیز از خاطر برد.

زیرا امروزه بازاریابی، راه و روش تبلیغاتی خود را مدیون این ابزارها می داند. شما برای معرفی محصولات تان از چه ابزارهای تبلیغاتی استفاده کرده اید؟ تا بحال تجربه استفاده از موشن گرافیک را داشته اید؟ در این مقاله ما به موضوع جذاب موشن گرافیک و تاثیر آن در تبلیغات، پرداخته ایم. اگر شما نیز از علاقه مندان به کارگیری این ابزار هستید، ما را تا آخر مقاله همراهی کنید.

منظور از ابزار موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک به علم ادغام اجزایی چون عکس، متن، صدا، متحرک سازی و عناصر گرافیکی گفته می شود، که به کمک این ابزار می توان به اهداف مورد نظر رسید. نا گفته نماند که تاثیر موشن گرافی را نباید در تجارت و برند سازی و همچنین ساخت تیزرهای تبلیغاتی ناچیز دانست. این ابزار در سال های ابتدایی به صورت سنتی تولید و عرضه می شده است. اما با اختراع کامپیوتر به صورت مدرن تری به کار خود ادامه داد.

حضور موشن گرافی را بیشتر می توانید در متحرک سازی لوگوهای شبکه های تلویزیویی و شرکت های سازنده فیلم و انیمیشن مشاهده نمایید. با پیشرفت روز افزون علم تکنولوژی، دامنه کاربرد موشن گرافی نیز وسیع تر شده و از آن در صدا گذاری و افکت بر روی فیلم ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

اهمیت استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات

در سال های اخیر با بهبود کیفیت و سرعت اینترنت در ایران نسبت به سال های قبل، ساخت برنامه های ویدیو محور و تبلیغات ویدیویی بسیار گسترس یافته است. تبلیغات ویدیویی در ابتدا به صورت یک ویدیو های چند دقیقه ای که قبل از فیلم ها پخش می شدند، مورد استفاده قرا می گرفتند. اما با بهبود شرایط اینترنت در ایران و به کارگیری ایده های جدید و جذاب، توانستند یک شاخه ای به زیر مجموعه بازاریابی اضافه کنند.

این ایده ی جدید را می توان به ویدیو مارکتینگ ها اشاره کرد. بسیاری از شرکت ها برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی محصولات و خدماتشان از ابزار موشن گرافیک استفاده می کنند. بنابراین با یکبار هزینه کردن و تهیه یک ویدیو حرفه ای برای معرفی محصول تان، با یک ویدیو کامل و حرفه ای، مشتریان را به سوی خود جلب کنید. در امر بازاریابی اینترنتی، این روش جزو بهترین ها می باشد.

جذب و جلب مشتری با موشن گرافیک

ابزارات موجود در ابزار موشن گرافی، هر بیننده ای را به سوی خود جذب می کند. گرافیک های متحرک در کنار گرافیک های ساده برای بیننده تازگی و تفاوت را به همراه دارد. به کارگیری موشن گرافیک در فیلم ها و ویدیوها، توانسته است مفهوم و پیام ویدیو را در ذهن مخاطب حک کند. بسیاری از طراحان بروشور و پوسترهای تبلیغاتی برای کاهش در مصرف کاغذ، از ابزار موشن گرافیک همچنین برای بازدهی بیشتر تبلیغ شان استفاده می کنند.

علاوه بر این مقدار اطلاعات مورد نظرشان را نیز به سمع و نظر مخاطب می رسانند. این ابزار برای هر رده ی سنی مناسب می باشد. تاثیر گذاری موشن گرافیک به قدری زیاد است که بسیاری از نماد های بکار رفته در ویدیوها، بعدا به عنوان نماد آن برند شناخته می شود.

موشن گرافیک چه تاثیری می تواند بر روی معرفی محصولات داشته باشد؟

آیا زمانی که شروع به تبلیغ محصول تان کردید، در فکر به کار بردن از موشن گرافیک بوده اید؟ تا بحال از خودتان این پرسش را کرده اید که موشن گرافیک چه تاثیری می تواند در تبلیغات داشته باشد؟ برای پاسخ گویی به این پرسش ها کافیست مطالب زیر را به خوبی مطالعه نمایید.

جلب اعتماد و اطمینان مشتریان:

همانطور که می دانید لازمه ی هر کسب و کار جلب اعتماد و اطمینان مشتریان می باشد. این مسئله در محیطی که امروزه به آن اینترنت گفته می شود، اهمیت آن را دو چندان کرده است. برای اینکه بتوانید مخاطبان بسیاری را به خود جذب نمایید، ویدیو مارکتینگ ها بهترین گزینه می باشند.

برای نمونه شما با ساخت یک ویدیو در موشن گرافیک به راحتی پیام و هدف کسب و کارتان را به گوش مخاطب می رسانید. تبلیغ شما زمانی اثر بخش خواهد بود که مخاطب وقت بگذارد و آن را تا انتها مطالعه کند. ماشینی شدن زندگی امروزی، وقت کافی را برای مطالعه تبلیغات متنی نگذاشته است. پس انرژی خود را بر روی ساخت ویدیوهای تبلیغاتی بگذارید.

 گرفتن باز خورد به موقع:

بسیاری از افرادی که به تازگی در امر تبلیغات مشغول به فعالیت می شوند. از روی بی تجربگی و نداشتن اطلاعات کافی در مورد زمان پخش تبلیغ های بنری و تراکت ها، بعد از مدتی به این نتیجه می رسند که نتوانسته اند بازخورد مورد نظرشان را بدست آورند. اما ابزار موشن گرافیک این نگرانی را برای شما کاملا حل کرده است. از عمده دلایل گرفتن بازخورد بهتر در ویدیوهای موشن گرافیک،  تعداد بالای بیننده این ویدیوها و همچنین اشتراک گذاری آنها می باشد.

 افزایش جذب مشتری:

هر کسب و کاری در بدو شروع به فعالیت نیازمند یک ابزار قدرت مند برای تبلیغات می باشد. ابزار موشن گرافیک هر چند که سابقه ی طولانی در این زمینه ندارد، اما در طی چند سال اخیر به خوبی توانسته است خود را نشان دهد. شما کافیست به سوالاتی که در ذهن مخاطبان شکل گرفته است،  را با ساخت یک ویدیو پاسخ دهید.

 هزینه ها:

لازمه ی همه ی کسب و کاری برای رسیدن به بازخورد مورد نظرش، تخصیص دادن مقداری بودجه در امر تبلیغات می باشد. جذب مشتریان فقط به مقدار هزینه کرد شما در تبلیغات بستگی دارد. بهترین راه برای داشتن مشتریان زیاد، ویدیو مارکتینگ ها می باشد. بسیاری از شرکت ها از تیزهای تبلیغاتی و یا رئال برای بالابردن بازدهی معرفی محصولات شان استفاده می کنند. از مزیت های استفاده از موشن گرافیک ها، امکان ویرایش و تغییر در این ابزار می باشد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با مبحث ویدیو مارکتینگ و استفاده از ابزار موشن گرافیک آشنایی کافی را بدست آورده باشید.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با سناریو نویسی موشن گرافیک به مطلب دیگر ما در سایت پراوش مراجعه کنید :

چند ترفند سناریو نویسی برای موشن گرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید