عوامل موثر در قیمت بیت کوین ! قسمت اول

مهم ترین پارامتر هایی که قیمت محبوب ترین ارز دیجیتال رو تغییر می دهد چیست؟!


آیا تابحال سعی کردین قیمت یک ارز رو پیش بینی کنید؟! صد در صد این اتفاق برای شما هم افتاده که با تحلیل های فکری و درونی خودتون سعی کردین قیمت آینده یک چیز ( میتونه هر چیزی باشه حتی قیمت یک پرس غذا رستوران سر کوچه در چند ماه آینده تا قیمت خرید یک گرم پلاتین در بازار های بین المللی ) رو با دقت بالایی پیش بینی کنید ،اما مشکل اصلی اینجاست که همیشه یا بهتر بگیم در اکثر موارد پیش بینی شما نه تنها درست از آب در نمیاد بلکه دقیقا برعکس اتفاق میوفته!

 

پیش بینی قیمت بیت کوین

 

قبل از انجام پیش بینی ها دقیقا به چه چیزی فکر می کنید؟!


میدونید که برای تحلیل یک بازار حتی در زمینه های نرمال هم باید کلی اطلاعات و آمار و محاسبات انجام بدین تا بتونین با درصد بیشتری پیش بینیتون رو با چیزی که قراره اتفاق بیوفته هم تراز کنید؟

میتونید قیمت کباب رو در سه ماه آینده پیش بینی کنید؟

میتونید قیمت یک پرس کباب رو در سه ماه آینده پیش بینی کنید؟

 

قبل از انجام پیش بینی ها دقیقا به چه چیزی فکر می کنید؟!


میدونید که برای تحلیل یک بازار حتی در زمینه های نرمال هم باید کلی اطلاعات و آمار و محاسبات انجام بدین تا بتونین با درصد بیشتری پیش بینیتون رو با چیزی که قراره اتفاق بیوفته هم تراز کنید؟

ما توی این مقاله قصد داریم چند نمونه از عوامل تاثیر گذار در جذاب ترین بازار چند سال اخیر ایران و جهان یعنی بیت کوین رو بهتون نشون بدیم !

اگر در زمینه استخراج ارز دیجیتال فعالیت خودتون رو تازه شروع کردین یا حتی پول و پس اندازتون رو تصمیم گرفتین در بازار کریپتو کارنسی یا همون رمز ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنید بهتره با تحلیل این بازار هم آشنا باشید!
این تحلیل به شما کمک میکنه که بهتر بتونین سرمایه گذاری کنید و با ریسک کمتری سود بیشتری نصیب شما بشه .
جالبه بدونین پر تلاطم ترین و سریع ترین واکنش در بازار سرمایه مربوط میشه به ارز های دیجیتال .
ممکنه ساعت ۸ صبح امروز شما ۵ میلیون تومان بیت کوین بخرید ، ساعت ۱۲ ظهر همین امروز ارزش پول شما ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده باشه و تا ۱۰ شب هم شاید ارزش پولتون از ۴ میلیون کمتر شده باشه !

تغییرات ۴۰۰ دلاری بیت کوین در یک روز آرام و کاملا معمولی – تغییرات بیت کوین در روز های هیجانی حتی تا ۲ هزار دلار هم میتونه باشه!

یک نوسان هیجانی و وحشی و اغلب غیر قابل پیش بینی که فقط در بازار بیت کوین اتفاق میوفته !

من اغلب سایت های تحلیل قیمت ارز های دیجیتال رو بررسی می کنم ، حتی نمودار های سیگنال خرید و فروش که توسط بزرگترین کارشناسان این حوزه با قیمت های گزافی فروخته میشن هم در اکثر مواقع نمیتونه پیش بینی دقیقی داشته باشه ! پس چاره چیه؟!

عوامل تاثیر گذار رو بشناسید ! بیت کوین و سایر ارز های دیجتال کاملا مبتنی بر علم و تکنولوژی و وقایع دنیای جذاب کامپیوتر ساخته شدن و در همین دنیای جذاب هم ارزششون بالا پایین میشه .

تقاضا و دیگر هیچ

تقاضا ، تقاضا و تقاضا
فقط همین میتونه دنیای یک بازار سرمایه رو نه تنها در محدوده ارز های دیجیتال بلکه پادشاه بی چون و چرای تاثیر گذار تمام بازار های سرمایه گذاری دنیاست !
خیلی سادست تا وقتی اشتیاق و تقاضا برای خرید یک چیز باشه ارزش اون چیز میتونه پیوسته بیشتر و بیشتر بشه!
و زمانی که کسی اقبالی برای خرید یک چیز نداشته باشه رفته رفته ارزش اون چیز کاهش پیدا میکنه …

اما آیا میشه فهمید چه چیزی یا چه اتفاقی باعث میشه تقاضای خرید یک چیز ( مثلا بیت کوین ) زیاد میشه ؟

 


نوسان !


نوسان یا جهش های مثبت و منفی هر ارز یا کالایی میتونه خودش عامل تاثیر گذار بر تقاضا باشه ، درسته که گفتیم بیت کوین یک بازار پر نوسانه و شناخت این نوسان میتونه به سود هنگفت سرمایه داران و تریدر ها ( کسانی که تخصص و شغلشون خرید وفروش پیوسته ارزهاست ) ختم بشه اما همین نوسان بالای ۱۰ درصدی بیت کوین یکی از دلایل بی اعتمادی سرمایه داران معمولی و تریدر های آماتور میشه و بی اعتمادی کاهش تقاضا رو در پیش داره !
خوشبختانه باید بگم نوسان ۱۰ درصدی بیت کوین در حال کاهشه و از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ بیت کوین داره تبدیل به ارز معتدل تر و آروم تری میشه !

همتون میدونید بیت کوین مقدار محدودی داره و همین الان حدود ۸۰درصد بیت کوین موجود استخراج شده ، مقدار باقی مونده هم تا چند سال آینده استخراج میشه و آینده قیمت این ارز کاملا بستگی به این داره که پس از اتمام ذخایر استخراج نشده بیت کوین هنوز هم این ارز وجهه قانونی و عملیاتی خودش رو حفظ می کنه یا نه!
اما این نکته رو در نظربگیرید که تا زمانی که این اتفاق نیوفتاده میتونید نسبت به قیمت این ارز نظر مثبتی داشته باشید !چون با سخت شدن استخراج بیت کوین قیمت این ارز هم مسلما افزایشی تساعدی خواهد داشت !
احتمالا جمله بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری رو زیاد شنیدین …

در قسمت های بعدی در مورد سایر عوامل تاثیر گذار در بازار بیت کوین و راه های پیش بینی بلند مدت بیت کوین بیشتر صحبت می کنیم

پراوش www.paravosh.com

روش های شناسایی عوامل موثر در قیمت بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید