ترفندهای کسب درآمد از تولید محتوا

چگونه از تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ در دنیای تکنولوژی و مجازی امروزی، نقش و وجود انسان را به عنوان بخشی از دنیای نرم افزاری نمی توان نادیده گرفت. از بدو ابداع و اختراع اینترنت و شبکه های ارتباطی،  سالیان زیادی است که این بشر را به خود و دنیای خود وابسته و نیازمند کرده است.  بدین صورت که انسان ها همواره با گذشت روزهای متمادی به اینترنت و به این شبکه وابسته می شوند. همه روزه تشنه کشف دنیای جدیدی از این فناوری ها هستند.

وجود اینترنت و ارتباط با دنیا چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟ آیا به این فناوری به چشم درآمد و کسب و کار نگاه کرده اید؟ در این مقاله ما به موضوع تولید محتوا و کسب درآمد پرداخته ایم. اگر شما نیز تمایل به داشتن کسب و کاری در این فضا دارید، ما را تا آخر مقاله همراهی کنید.

با تولید محتوا برای کسب درآمد از آن آشنا شوید!

قبل از اینکه به مبحث کسب و کار و کسب درآمد از فضای اینترنتی و جهانی بپردازیم. بهتر است که اول با خود تولید محتوا آشنا شویم. اصلا تولید محتوا به چه معناست؟ ” به تولید و ارائه ی محتواهایی که توسط فرد، افراد و یا سازمان هایی که نسبت به موضوعی که با آن سر و کار دارند، تولید محتوا گفته می شود.” امروزه شما بیشتر امر تولید محتوا را در نرم افزار پرطرفدار اینستاگرام مشاهده می کنید. که به دو صورت بلاگر و اینفلوئنسر به تولید محتوا می پردازند.

مزایای تولید محتوا در جهت کسب درآمد

حال که با مضمون  تولید محتوا آشنا شدیم. این سوال به ذهنمان خطور می کند که تولید محتوا و صرف زمان در خصوص آن چه سودی برای ما دارد؟ ما در زندگی روزمره ی خودمان،  از دیرباز تجربه تولید محتوا اما به اشکال مختلفی را داشته ایم. در امر دوست یابی و یا ارتباط با افراد به مدل های گوناگونی از تولید محتوا استفاده کرده ایم. در بحث خرید و بازاریابی نیز به روش سنتی کاملا از تولید محتوا بهره گرفته ایم. ولی با این تفاوت که این مدل از محتوا در فضاهای مجازی به دلیل عدم دسترسی به افراد و حضوری بودن، به نوعی صورت می گیرد. لازمه ی جلب و جذب مشتریان در فضای اینترنتی و آنلاین، داشتن تولید محتوای بسیار قوی می باشد.

ضرورت بکارگیری تولید محتوا

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تبدیل شدن زندگی ها به شکل رباتیک در آینده ی نه چندان دور، امر ارتباط  با دنیا و افراد را ملزوم می کند. اگر قبلا تنها راه ارتباط با دیگران بوسیله ی تلفن و نامه بود اما در دنیای امروزی پا از حد فراتر رفته و با افرادی تازه و غیر آشنا از دور و نزدیک به شکل تولید محتوا میسر شده است. شبکه ی اجتماعی گوگل، کار را برای ما راحت تر کرده است. با یک کلیک، شما را با دنیای نا آشنا، آشنا می کند. هر مطلبی که برای شما پرسش ایجاد می کند را پاسخ می دهد.

اگر ذوق نویسندگی در افراد شکوفا نشده بود و تیم تولید محتوا وجود نداشت، الان شما به هر چیزی که نیاز به کسب اطلاعات در زمان بسیار کوتاه داشته است را نمی توانستید در زمان صرفه جویی کنید و بدست آورید. پس اهمیت تکنولوژی و دنیای سئو را دست کم نگیرید که آینده در دستان آنهاست.

کسب و کار و کسب درآمد از تولید محتوا

اما برسیم به سر اصل مطلب، اکنون که با مزایا و اهمیت تولید آن آشنا و آگاه شدیم. چگونه از آن کسب درآمد کنیم و کسب و کارمان را جهانی کنیم؟ در این بخش ما به مواردی که در بدو شروع باید آنها را رعایت و توجه کنید، اشاره کرده ایم.

1) انتخاب موضوع:

در شروع مسیرتان موضوع و مبحثی که تمایل دارید در آن فعالیت کنید را مشخص کنید. انتخاب موضوع کاملا به سلیقه و علایق شما بستگی دارد. البته به این نکته توجه کنید که اگر در زمینه ای تخصص دارید، بهتر است در این زمینه کارتان را شروع کنید. اما اگر در زمینه ای تخصص ندارید، نگران نباشید فقط دقت داشته باشید که موضوعات پرطرفدار و رایج در شبکه های مجازی کدام ها هستند. شما نیز یکی را انتخاب و مرتبط با آن فعالیت کنید.

2) داشتن اطلاعات کافی:

لازمه ی هر کاری داشتن اطلاعات کافی و بالا در آن زمینه و موضوع می باشد. داشتن این خصوصیت شما را در امر موفق کردن کسب و کار و فعالیت تان بسیار اهمیت دارد. چرا که شما را در دید بیننده مهم و اثرگذار جلوه می کند. بدین منظور استفاده از سایت های موجود در گوگل، کتاب ها، مقالات، فایل های صوتی و آموزشی و همچنین کسانی که در این زمینه فعال هستند، کمک بسیاری زیادی را به شما می کنند.

3) مشخص کردن هدف:

اگر شما دو مورد بالا را به خوبی انجام دهید، اما هدفی نداشته باشید. مشخص نکنید که چرا این کار را شروع کرده اید؟ کار را شروع نکرده باید جمع کنید. تولید محتوا نیازمند تولید تعداد بیشماری در این زمینه می باشد. اگر به صفحات موجود در سایت ها و یا اینستاگرام توجهی داشته باشید، به تعداد مطالب و مقدار فعالیت شان را باید در نظر بگیرید. فرمت و نوع فعالیت تان را مشخص کنید. این مطالب می توانند هم به صورت محتوایی و یا هم  به صورت ویدیوها باشند.

4) شروع به فعالیت:

حال که 3 مورد را پشت سر گذاشتیم. در چهارمین مورد به شروع فعالیت می پردازیم. در بدو کار و بی تجربگی، بهترین گزینه محتواهای متنی هستند. نوشتن مقاله شما را از بی تجربگی می رهاند و اعتماد را در بین کاربران بالاتر می برد. البته تولید ویدیوها هر چند که سخت باشند ولی طرفداران بسیاری را دارند. زیرا که گوش دادن و دیدن راحت تر از خواندن است. برای داشتن ویدیوهای آموزشی، محتوایی را تهیه و صدای ضبط شده ی خود را بر روی آن بگذارید. یا برای تولید فایل های صوتی، متنی را که نوشته اید را بخوانید و صدای ضبط شده ی خود را انتشار دهید.

5) آشنایی با سئو:

از آنجاییکه کسب درآمد از طریق تولید محتوا درآمدی چندانی ندارد. آشنایی با سئو و سایت، لازمیت بسیاری را می طلبد. اگر کسب و کارتان نیاز به درآمد تبلیغات ندارد، سئو می تواند به کمک شما بیاید و خوانندگان بسیاری را به خود جذب کند.

6) داشتن استراتژی در تولید محتوا:

سرمایتان کم و امکان تبلیغات ندارید. قابلیت فعالیت مداوم را هم ندارید. بنابراین باید استراتژی داشته باشید. استراتژی تولید محتوا یعنی اینکه محتوا و مطالب تان طرفدار داشته باشند و خواننده را به خود جذب کند. با بالا رفتن سایت تان با یک کلید واژه در ردیف اول گوگل قرار می گیرد و بسیاری از افراد از آن دیدن می کنند.

7) کسب و تبدیل محتوا به پول و درآمد:

با بالا رفتن تعداد خوانندگان سایت و اعتماد سازی بین آنها، زمان آن فرا رسیده است که محتوای تان را به پول و درآمد تبدیل کنید. محتواهای آموزشی با گذاشتن مقدار مشخصی هزینه، امکان آپلود را فراهم کنید. امکان همکاری با دیگر سایت ها و یا تبلیغات مسیر را برای شما هموار می کند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله، شروع به تولید محتوا در زمینه مورد علایق تان کنید و به درآمد خودتان برسید.    

برای خواندن مطالب بیشتر : برند لکسوس؛ چه داستانی را این برند ژاپنی در خود جای داده است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید