چرا تبلیغات موفقیت آمیز مبتنی بر تحقیق و داده است؟


چرا تبلیغات موفقیت آمیز مبتنی بر تحقیق و داده است؟ تبلیغات بخشی از برنامه بازاریابی شما است که از پیام های پولی و غیر شخصی استفاده می کند. این پیام ها برای دستیابی به گروه های زیادی از مشتریان و فروش محصولات یا خدمات شما طراحی شده اند.

مانند همه اشکال بازاریابی ، تبلیغات شما در صورتی که مبتنی بر تحقیقات با کیفیت بالا باشد ، موفق ترین خواهد بود. این باید بخشی از استراتژی تحقیق بازار شما باشد.

انواع تحقیق در حوزه تبلیغات

تحقیقات تبلیغاتی باید به گونه ای طراحی شود که به شما بگوید برنامه تبلیغاتی شما در دستیابی و ترغیب مشتریان چقدر موثر است.

چهار ایده‌ی تبلیغاتی

توجه: برنامه تبلیغاتی شما طرحی است که موارد زیر را شرح می دهد: مشتریان شما چه کسانی هستند؟
رسانه تبلیغاتی که برای دستیابی به آنها استفاده خواهید کرد.
هرگونه محدودیت در بودجه و زمان
پیام بازاریابی شما
معیارهای موفقیت

این تحقیق بدون توجه به اینکه چه شکلی از تبلیغات شما استفاده می کند ،سودمند است. از جمله چاپ ، تلویزیون ، رادیو و دیجیتال. تحقیقات تبلیغاتی می تواند در زمینه های مختلف روند تبلیغات از جمله موارد زیر باشد:

1) بازار هدف

ممکن است شما نیاز به تحقیق در مورد عادات و ترجیحات مشتریان هدف خود قبل از شروع تبلیغات داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا بفهمید که مشتریان شما چه کسانی هستند ، چه مشکلی دارند ، چه مزایایی را به دنبال دارند و چه نوع پیام رسانی با آنها طنین انداز خواهد شد.

توجه: حتی اگر مدتی در کسب و کار بوده اید و تجربه دارید ، تحقیق در مورد بازار هدف شما می تواند مفید باشد اگر:
در حال راه اندازی یک محصول خدماتی هستید که مشتریان جدیدی را به خود جلب می کند.
در حال گسترش بازار خود هستید.
تبلیغات شما با بازار هدف شما طنین انداز نیست.

2)پاسخ به تبلیغات.

درک چگونگی پاسخگویی افراد واقعی در جمعیت هدف شما می تواند به شما در ایجاد یک تبلیغات قوی و مؤثر کمک کند. در این نوع تحقیق ، به مشتریان تبلیغات مختلفی نشان داده می شود و از آنها سؤال می شود که درباره کالاهایی که معرفی شده اند ، فکر کنند، خرید آنها را در نظر بگیرند و بعد از دیدن تبلیغ چقدر خوب محصول را درک میکنند.

توجه: شما می توانید قبل از شروع یک کمپین با نشان دادن تبلیغات رقبا به مشتریان مورد نظر خود ، در مورد پاسخ مشتری به تبلیغات تحقیق کنید. این امر نه تنها به شما در درک پاسخ آنها به تبلیغات کمک می کند بلکه به شما در موقعیت یابی کمک می کند تا در بازار خود ایستادگی کنید.

نتایج و موفقیت. برای اندازه گیری موفقیت هر تبلیغاتی از تحقیق استفاده کنید. درک تأثیر تبلیغات بر فروش ، درک مشتری و همچنین بازگشت سرمایه آن می تواند به شما در ساخت تبلیغات قوی تر کمک کند و از پول خود استفاده مؤثرتری داشته باشید. همچنین می توانید از آن برای مقایسه تبلیغات در رسانه ها یا بازارهای مختلف استفاده کنید. این می تواند به شرکت شما کمک کند تا درک کند که آیا نیاز به تجدید نظر در تبلیغات خود دارید یا خیر.

توجه: تحقیقات تبلیغاتی در مورد موفقیت یک کمپین زمانی مؤثر است که آن کمپین دارای معیارهای مشخصی برای موفقیت و همچنین راهی برای پیگیری پاسخ مشتری باشد ، مانند کدهای سفارش منحصر به فرد ، کوپن یا پیوندهای وب.

روشهای تحقیق در تبلیغات

بیشتر تحقیقات به یکی از دو روش انجام می شود:

تحقیقات درون خانه:

بسیاری از مارک ها تحقیقات داخلی را انجام می دهند. می توانید از مشتریانی بخواهید که ایمیل یا نظرسنجی وب را پر کنند ، بعد از خرید پاسخ سوالات را بدهند. این می تواند اطلاعاتی در مورد چگونگی قرارگیری محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت ارائه دهد. این نوع تحقیقات همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد رضایت مشتری ارائه دهد.

تحقیقات شخص ثالث:

کار با یک شرکت تحقیقاتی تبلیغات می تواند اطمینان حاصل کند که اطلاعات شما مستقل و بی طرفانه است. شرکت های تحقیقاتی همچنین منابع لازم برای انجام تحقیقات گسترده تر را دارند. علاوه بر نظرسنجی ها ، آنها ممکن است گروه هایی از مشتریان را جمع آوری کنند ، تبلیغات را به افراد نشان دهند و سؤالاتی بپرسند تا تعیین کنند تبلیغات چه تاثیری داشته است .

این که آیا شما تحقیق خود را در خانه انجام دهید یا با یک شرکت شخص ثالث کار کنید ، احتمالاً به بودجه شما ، اندازه تجارت شما و همچنین اطلاعاتی که امیدوارید یاد بگیرید بستگی دارد.

چرا تبلیغات موفقیت آمیز مبتنی بر تحقیق و داده است؟

با تحقیقات تبلیغاتی خود چه کاری انجام دهید؟

هنگامی که نتایج تحقیقات تبلیغاتی خود را به دست آوردید ، می تواند به شما در اصلاح روشهای تبلیغاتی ، انتخاب رسانه تبلیغاتی مؤثرتر و پیام های بازاریابی که به طور مؤثرتر با مشتریان خود طنین انداز هستند ، کمک کند. همچنین می تواند به شما بگوید که بودجه تبلیغات خود را در کجا و چگونه هزینه کنید تا بهترین بازده سرمایه گذاری خود را بدست آورید.

تحقیقات تبلیغاتی به شما کمک می کند:

مشتریان خود را درک کنید
مکانهای تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید
تبلیغات جالب تری ایجاد کنید که توجه مشتریان را به خود جلب کند
از بودجه بازاریابی خود به خوبی استفاده کنید
فروش را افزایش داده و تجارت خود را رشد دهید
تحقیقات تبلیغاتی به خوبی طراحی شده فقط روی استراتژی تبلیغاتی شما تأثیر نمی گذارد. مانند هر مؤلفه ای از ترکیب بازاریابی شما ، هدف نهایی افزایش فروش و رشد کسب و کار شماست.

بیشتر بخوانید: چگونه یک برنامه تبلیغاتی ایجاد کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید