هوش مصنوعی میلیون‌ها شغل را خواهد بلعید!

در سالهای اخیر ، مشاغل مربوط به هوش مصنوعی (AI) برای برآورده کردن خواسته های صنایع دیجیتالی رشد یافته است. در حالی که شغل های زیادی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد ، کمبود مهارت لازم در این زمینه چشمگیر است.

تقاضا برای مهارت های هوش مصنوعی در طی سه سال گذشته بیش از دو برابر شده و تعداد پست های شغلی 119 درصد افزایش یافته است.

الزامات آموزشی شغلی در هوش مصنوعی چیست؟

برای انجام اولین قدم های خود در مسیر شغلی هوش مصنوعی ، مدیران استخدامی احتمالاً شما را ملزم به داشتن حداقل مدرک لیسانس ریاضیات و فناوری پایه رایانه می کنند. با این حال ، در بیشتر موارد ، مدارک لیسانس فقط شما را به سمت مقاطع ورودی می برد.

اگر به فکر رفتن به کلاس برای تخصص هوش مصنوعی هستید ، باید در دوره هایی شرکت کنید که به طور معمول موارد زیر را پوشش می دهند:

  1. شبکه های بیزی (از جمله شبکه های عصبی)
  2. علوم رایانه (کسب تجربه برنامه نویسی با زبانهای برنامه نویسی محبوب)
  3. نظریه علوم شناختی
  4. مهندسی
  5. فیزیک
  6. رباتیک
  7. سطوح مختلف ریاضی (جبر ، حساب ، منطق و الگوریتم ها ، احتمال و آمار)

اگر در حال حاضر یک مهندس نرم افزار هستید ، می توانید با چند دوره متمرکز بر هوش مصنوعی ، یا به صورت آفلاین به سرعت یک توسعه دهنده هوش مصنوعی شوید.

بنابراین اگر می خواهید در زمینه هوش مصنوعی کار کنید ، به دنبال چه نوع شغلی هستید؟ برای استخدام نیاز به چه مهارت هایی دارید؟ بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

مهندس یادگیری ماشین

تقاضای شغلی برای مهندس یادگیری ماشین بسیار بالاست و مبلغ متوسط ​​سالانه 114856 دلار را سفارش می دهند. آنها بیشتر مسئول ساخت و مدیریت سیستم عاملهای پروژه های یادگیری ماشینی هستند.

نقش یک مهندس یادگیری ماشین در قلب پروژه های هوش مصنوعی است و برای کسانی که از پیش زمینه در تحقیقات کاربردی و علوم داده استقبال می کنند مناسب است. با این وجود ، لازم است یک برنامه نویس هوش مصنوعی باشید و مهارت کافی در چندین زبان برنامه نویسی نشان دهید.

مهندسان یادگیری ماشین همچنین می توانند در هنگام کار با مجموعه داده های عظیم ، بتوانند از مدل های پیش بینی کننده استفاده کنند و از پردازش زبان طبیعی استفاده کنند.

اگر به سایتهای شغلی نگاهی بیندازید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از شرکت های استخدام کننده افرادی را که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای ریاضیات یا علوم کامپیوتر هستند ترجیح می دهند.

برای در نظر گرفتن ، متقاضیان باید دانش عمیقی از زبانهای برنامه نویسی مدرن مانند موارد زیر نشان دهند:

جاوا
پایتون
اسکالا

اولویت ها اغلب به متخصصان فن آوری با مهارت های قوی ریاضی داده می شود. همچنین در اکثر پست های شغلی ، کاندیداها نیاز به متخصص در یادگیری ماشین ، یادگیری عمیق و شبکه های عصبی ، با مهارت های قدرتمند برنامه نویسی رایانه ، مهارت های تحلیلی و تجربه با برنامه های ابری دارند.

Data Scientist

Data Scientist به جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر مجموعه داده های بزرگ و پیچیده با استفاده از یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل می پردازند . آنها همچنین نقش مهمی در توسعه الگوریتم هایی دارند که امکان جمع آوری و تمیز کردن داده ها را برای تجزیه و تحلیل فراهم می کند.
هنگامی که صحبت از مشاغل هوش مصنوعی است ، دانشمندان داده دستمزد متوسط ​​سالیانه 120931 دلار را تعیین می کنند. داوطلبانی که به دنبال شروع به کار در علوم داده هستند ، باید با سیستم عامل های بزرگ و ابزارهایی مانند موارد زیر راحت باشند:

Hive

Hadoop

MapReduce

Pig

Spark

مهندسی دیتا و داده

دانشمندان داده همچنین باید در زبانهای محاسبات آماری و زبانهای برنامه نویسی بسیار باتجربه باشند:

پرل
پایتون
اسکالا
SQL

شرکت های استخدام غالباً انتظار دارند دانشمندان داده ، دارای مدرک فوق لیسانس یا دکترا در علوم رایانه باشند. گاهی اوقات یک درجه پیشرفته در مهندسی برق یا ریاضیات کفایت می کند ، اما برای دانشمندان داده ای که می خواهند نقش یک توسعه دهنده هوش مصنوعی را بازی کنند ، یک مدرک پیشرفته در علوم کامپیوتر همه دیگران را برتری می کند.
برای در نظر گرفتن ، نامزدها باید حداقل دو سال تجربه کار با یادگیری ماشین داشته باشند. علاوه بر این ، دانش و تجربه گسترده در زمینه کار با ابزار ابری مانند S3 آمازون و پلت فرم Hadoop یک مزیت خواهد بود.
فراتر از توانایی درک داده های بدون ساختار ، دانشمندان داده ها نیز موظف هستند مهارت های قوی تحلیلی و ارتباطی را نشان دهند تا بتوانند یافته های خود را با رهبران مشاغل یکپارچه برقرار کنند.

توسعه دهندگان هوش تجاری

مشاغل در هوش مصنوعی همچنین شامل توسعه دهنده اطلاعات تجاری (BI) می شود. هدف اصلی آن  تجزیه و تحلیل مجموعه داده های پیچیده برای شناسایی روندهای تجاری است.
توسعه دهندگان هوش تجاری نقش اساسی در بهبود بهره وری و سودآوری یک تجارت دارند. این حرفه ای است که تقاضای زیادی دارد و به طور متوسط ​​سالانه 92278 دلار حقوق می گیرد.
توسعه دهندگان هوش تجاری معمولاً وظیفه طراحی ، مدل سازی و نگهداری داده های پیچیده در سیستم عامل های داده مبتنی بر ابر را دارند.
کسانی که به این نقش علاقه دارند ، باید مهارت های فنی و تحلیلی قوی داشته باشند. داوطلبان باید بتوانند با همکاران غیر تکنیکی ارتباط برقرار کرده و مهارت های قدرتمند حل مسئله را نشان دهند.
بر خلاف سایر مشاغل هوش مصنوعی در این لیست ، توسعه دهندگان هوش تجاری به طور سنتی فقط ملزم به داشتن لیسانس مهندسی ، علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط هستند. با این حال ، ترکیبی از تجربه کار و گواهینامه ها بسیار مورد نظر است.
این بدان معنی است که نامزد ایده آل تجربه قابل توجهی در طراحی انبار داده ها ، داده کاوی ، نمایش داده های SQL ، ادغام SQL Server ، گزارش دهی SQL Server و فناوری های BI خواهد داشت.

با شروع هوش مصنوعی صنایع جدید ، تقاضا برای توسعه دهندگان هوش تجاری همچنان به سرعت رشد می کنند.

مهندس Big Data

مهندسان داده های بزرگ در بین بهترین مشاغل با پرداخت هزینه در هوش مصنوعی هستند. در حقیقت ، آنها حقوق سالانه 151307 دلار را درمی آورند.
از آنجا که مهندسان و معماران بزرگ داده ، نقش مهمی در ایجاد یک اکوسیستم دارند که سیستمهای تجاری را قادر می سازد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و داده ها را جمع آوری کنند ، بیشتر شرکت ها متخصصانی را انتخاب می کنند که دکترای خود را به اتمام رسانده اند. (در ریاضیات ، علوم کامپیوتر یا یک زمینه مرتبط)
داوطلبان همچنین باید تجربه برنامه نویسی قابل توجهی با C ++ ، Java ، Python و Scala نشان دهند. آنها همچنین باید دانش و تجربه ای عمیق را در زمینه داده کاوی و تجسم داده ها نشان دهند.

مهندسی big data

کدام شرکت ها برای نقش هوش مصنوعی استخدام می شوند؟

شرکت هایی که استعداد برتر AI را استخدام می کنند ، از راه اندازی هایی مانند Argo AI گرفته تا غول های فناوری مانند IBM .طبق گفته Glassdoor ، اینها کارفرمایان برجسته ای هستند که استعداد برتر هوش مصنوعی را در طول سال گذشته استخدام کرده اند:

  • NVIDIA
  • Microsoft
  • IBM
  • Accenture
  • Facebook
  • Intel
  • Samsung
  • Lenovo
  • Adobe
  • MoTek Technologies
  • Uber
  • PCO Innovation
  • Rakuten Marketing
  • Wells Fargo
  • Amazon

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید