نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی! طی 10 سال گذشته نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی کاملاً تغییر کرده است.

این روزها همه افراد از صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا بزرگترین شرکت های جهان از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و گسترش برند، محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

بیشتر شرکت ها از پلتفرم های کم هزینه توییتر، اینستاگرام یا فیس بوک، برای ترکیب فناوری و تعامل اجتماعی با استفاده از کلمات ، تصاویر و ویدئو استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی به بازاریابان صدا و راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه می دهند. همچنین برند شما را شخصی سازی می کند و به شما کمک می کند پیام خود را به روشی آرام و موثر پخش کنید.

برندهای معروفی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند:

BMW:عامل اصلی موفقیت بی‌.ام. دبلیو در تولید محتوای با کیفیت و مناسبی است که در وبلاگ خود دارد. این محتوا در حجم بالایی به اشتراک گذاشته می‌شود و با استقبال زیادی روبه‌روست.

پپسی و کوکاکولا: می توان گفت که پپسی تا حدودی جوانانه‌تر عمل می‌کند. مثلا شعار پپسی می‌گوید: «در لحظه زندگی کن». در حالی که برای کوکا درجه‌ی نشاط آن تاحدودی ملایم‌تر است. هرچند رویکرد شعار و محتوای موجود در بسترهای تبلیغاتی برای کوکا نیز همین حس‌وحال را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال شعار کوکا می‌گوید‌: «شاد باش».

پپسی

استارباکس: این برند معروف کافی شاپ یک قول اجتماعی به مشتریان خود داده است: ما افراد را به یکدیگر نزدیک می‌نماییم. سیاست استارباکس این است که مردم همیشه با هم در ارتباط باشند. و با داشتن تعداد بسیار زیاد شعبه و دسترسی بالایی که مشتریان به این برند دارند، به ایجاد این ارتباط بین افراد کمک نموده است.

رسانه های اجتماعی چیزی است که هر نوع برند می تواند از آن استفاده کند. و می توانید راه درستی را برای جذب دیجیتالی مخاطبان خود پیدا کنید.

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی چه نقشی باید در بازاریابی شما داشته باشند؟ بازاریابی ابزاری است که ما برای آگاهی دادن به مصرف کنندگان در مورد محصولاتمان ، اینکه چه کسانی هستیم و آنچه که ارائه می دهیم استفاده می کنیم. رسانه های اجتماعی همه این اهداف را محقق می کنند.

می توانید از شبکه های اجتماعی برای تعیین هویت نام تجاری خود و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد با افرادی زیادی ارتباط برقرار کنید.

رسانه های اجتماعی می توانند شما را نسبت به مصرف کنندگان “واقعی” کنند. اگر می خواهید مردم شما را دنبال کنند فقط در مورد آخرین اخبار محصول صحبت نکنید بلکه شخصیت خود را به آنها نشان دهید.

رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط و ارائه تعاملی را که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند را آسان می کنند.

با یک برنامه بازاریابی محتوای قدرتمند، شبکه‌های اجتماعی موفق شروع به کار می کنند. هر سازمانی می‌تواند از شبکه‌ های اجتماعی کمک بگیرد تا به مخاطبین خود گوش دهد. اما به این نکته نیز توجه کنید که:

مهم ترین جز استراتژی بازاریابی محتوا ( هم چنین استراتژی شبکه‌های اجتماعی) شما ، وبلاگ یا وبسایت شما باید باشد. وبلاگ یا وبسایت شما جایی است که فالوورهایتان را به ایجاد یک رابطه عمیق‌تر در پلتفرمی که متعلق به خودتان هست، ترغیب می کند.

 اگر به تازگی شروع به هتولید محتوا در شبکه های اجتماعی کرده اید، بهتر است با احتیاط و آرام آغاز به کار کنید. از شبکه‌های اجتماعی مطرح شروع کنید (یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و توییتر). به دقت بررسی کنید که مخاطبین هدف شما در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی تعداد بیشتری دارند.

تولید محتوای اینستاگرام در پراوش

تولید محتوای پیج اینستاگرام

اگر به دنبال تولید محتوای قدرتمند، اصولی و اثرگذار در اینستاگرام هستید، پراوش می‌تواند با استفاده از یک تیم جوان، پرانرژی و متخصص، این کار را مبتنی بر سلیقه روز جامعه به شما ارائه بدهد. تولید محتوای اینستاگرام با استفاده از به روز ترین و جذاب‌ترین مطالب ممکن در پراوش صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید