هنر معامله گری جورج سوروس

جورج سوروس ، (متولد 12 اوت 1930 ، بوداپست ، مجارستان) ، سرمایه دار آمریکایی ، نویسنده ، بشردوست و فعال مجار تبار مجارستانی که موفقیت وی به عنوان یک سرمایه گذار ، وی را به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل کرد. او همچنین به عنوان یک حامی قدرتمند و تأثیرگذار در اهداف اجتماعی لیبرال شناخته می شد.

در سال 1973 سوروس صندوق Soros (بعداً Quantum Endowment Fund) را تأسیس كرد ، یك صندوقی كه متعاقباً باعث ایجاد طیف وسیعی از شرکتهای مرتبط شد. تصمیمات جسورانه سرمایه گذاری او باعث شد تا سرمایه ها به سرعت رشد کنند ، اما همه قمارهای او موفق نشدند. او به درستی سقوط بازار سهام اکتبر 1987 را پیش بینی کرد – اما به اشتباه پیش بینی کرد که سهام ژاپن از همه سخت تر سقوط می کند.

 

فعالیت های انسان دوستانه

در سال 1984 سوروس از برخی سودهای خود برای ایجاد بنیادهای جامعه آزاد ، یك سازمان بشردوستانه كه شامل یك شبكه بنیاد بود استفاده كرد. بخش عمده ای از کارهای اولیه او در اروپای شرقی متمرکز شده است – از مجارستان ، جایی که وی بورسیه ی تحصیلی دریافت کرد ، کمک های فنی ارائه داد و به مدرن سازی مدارس و مشاغل کمک کرد. حتی اگر مجارستان هنوز هم یک کشور کمونیستی بود ، سوروس تضمین می کرد که بنیاد او می تواند بدون دخالت دولت فعالیت کند.

با پایان یافتن جنگ سرد و فروپاشی رژیم اتحاد جماهیر شوروی ، سوروس در چکسلواکی ، لهستان ، روسیه و یوگسلاوی پایه های اساسی ایجاد کرد. برخی منتقدان معتقدند كه وی متناقض است – محكوم كردن «كوتاه مدت» در دولت های غربی و همچنین درآمد حاصل از سوداگری ارز كوتاه مدت. با این حال ، او همچنان به کمک مبانی دموکراسی در شرق اروپا و جاهای دیگر ، مبلغ قابل توجهی را صرف کرد. در اوایل قرن بیست و یکم بنیادهای جامعه باز در بیش از 70 کشور جهان فعال بودند. در سال 2017 گزارش شد که سوروس در سالهای اخیر حدود 18 میلیارد دلار به این سازمان اعطا کرده است و آن را به یکی از بزرگترین گروههای بشردوستانه جهان تبدیل کرده است.

6 قانون معامله گری جورج سوروس

 

قانون شماره یک:

تنها دلیل ثروتمند بودن من این است که می دانم چه زمان اشتباه می کنم

و تنها دلیل بقای من، تشخیص این اشتباهات بوده است.”

درک این موضوع که همیشه حق با او نیست، باعث می شود تا ضررهای خود را محدود نگه دارد و حجم معاملات را درست انتخاب کند.

 

قانون شماره دو:

رویکرد کاری من، انجام پیش بینی های معتبر در مورد بازار نیست

بلکه اصلاح اشتباهاتی است که مرتکب شده ام.”

سوروس نسبت به معاملاتش انعطاف پذیر است و در صورت لزوم نظرش را تغییر می دهد و معاملات خود را برعکس می کند. او با معامله های خود ازدواج نمی کند.

 

قانون شماره سه:

اصلا اهمیت ندارد که تحلیل شما از بازار درست بوده است یا اشتباه؛

موضوع مهم این است که وقتی حق با شما بود، چقدر از آن سود به دست آوردید و وقتی اشتباه کردید چقدر ضرر دادید.”

سوروس می داند که کلید سوددهی نه در درصد برنده معاملات بلکه در داشتن معاملات برنده بزرگ و معاملات ضررده کوچک است.

 

قانون شماره چهار:

بازارها همیشه دچار هیجان یا ترس هستند.”

روندهای بازار بیشتر به واسطه احساسات سرمایه گذاران ادامه می یابد و نه دلایل بنیادین؛

 

قانون شماره پنج:

به عقیده سوروس، ایرادی متوجه معامله ضررده نیست. مشکل زمانی است که نتوانیم ضرر را کنترل کرده و حتی به معامله ضررده خود حجم اضافه کنیم.

 

قانون شماره شش:

هرچه یک روند از میانه خود بیشتر فاصله بگیرد، احتمال برگشت به محدوده میانه روند بیشتر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید