مبانی بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی

مبانی بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی! بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی بیش از یک جعبه زیبا است که در قفسه سوپر مارکت های خرده فروشی قرار دارد! این بخشی جدایی ناپذیر از راه اندازی محصول جدید موفق است و به عنوان رابط بین شما و مصرف کننده خدمت می کند!

روندهای غذایی و آشامیدنی وجود دارد که بر تصمیم گیری در مورد چگونگی بسته بندی محصولاتی که برای مصرف کنندگان جذاب باشد تأثیر می گذارد! به عنوان مثال ، تعداد یادآوری مواد غذایی و آشامیدنی خانگی از سال 1999 به سه برابر افزایش یافته است.

همچنین ، حدود 70 درصد از کل تصمیمات خرید در قفسه خرده فروشی گرفته می شود.

بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی می تواند برای کارآفرینان مواد غذایی گیج کننده باشد!شركت بسته بندي ماشين آلات نكات بسته بندي را براي افرادي كه شروع به تجارت مواد غذايي مي كنند يا يك تجارت غذايي موجود را دارند ، فراهم مي كند.

نقش بسته بندی

تجربه مصرف کننده با محصول شما بسیار تحت تأثیر بسته بندی آن است:

باز کردن آن آسان بود یا دشوار؟
آیا محصولی که در آن بسته بندی شده است ، تازه نگه داشته می شود؟
آیا محصول در یک قطعه همانطور که در نظر گرفته شده بود یا به قطعات ریز خرد می شود؟
آیا محصول آلوده بود؟

چهار کارکرد اصلی بسته بندی وجود دارد که باید در محصولات بسته بندی مورد توجه قرار گیرد:

محافظت از محصول: محافظت ، حمل و نقل ، استفاده ، توزیع و بسته بندی اولیه و فرعی
ایمنی محصول: فراخوان غذا ، خطرات و قابلیت ردیابی مواد غذایی
طراوت محصول: ظاهر ، طعم ، طراوت و کیفیت
هویت برند: بازاریابی ، راحتی ، تجدید نظر در قفسه ، برندینگ و یکپارچگی برند

محافظت از محصول

هدف اصلی حمایت از محصول ، ایمن نگه داشتن مواد غذایی در هنگام حمل و نقل ، حمل و توزیع آن است! صنعت بسته بندی همواره به دنبال راه حل های نوآورانه بسته بندی برای حفظ شرایط محصولات در هنگام انتقال آنها از تسهیلات به مصرف کننده است.

محافظت از محصولات در سراسر زنجیره تأمین نیازمندی ها توجه دقیق به بسته بندیهای اولیه مانند شیشه ، آلومینیوم یا پلاستیک است که محصولات جداگانه را در بر می گیرد و بسته بندی ثانویه مانند جعبه راه راه یا بسته بندی پالت ، چندین محصول جداگانه را برای حمل و نقل نگه می دارد. و نمایش می دهد.

محلول های بسته بندی معمولی مانند شیشه ، پلاستیک سفت و انعطاف پذیر ، آلومینیوم و مقوا ، ممکن است ترکیبی استفاده شوند! اینها برای برنامه های غذایی خاص ترجیح داده می شوند ، اما همپوشانی وجود دارد. مثلا:

برنامه های بسته بندی کیسه در جعبه برای هر دو ماده غذایی از جمله غلات یا برنج و نوشیدنی ها استفاده می شود.
آلومینیوم برای قوطی های نوشابه مناسب است و به ظروف غذا زیبایی و ظاهری عالی می بخشد.

ایمنی محصول

بسته بندی ایمنی محصول را برای از بین بردن یا کاهش فراخوان ها و خطرات مواد غذایی و همچنین کمک به ردیابی آن تضمین می کند. فراخوان محصول می تواند به طور بالقوه اعتبار یک برند را از بین ببرد ، فروش محصول را کاهش دهد و احتمالاً منجر به طرح دعوی شود.

آلودگی محصولات غذایی می تواند در هر نقطه از زنجیره تأمین رخ دهد.

از آنجا که یک شرکت غذایی و نوشیدنی شروع به رشد می کند ، حفظ کنترل بر زنجیره تأمین بسیار مهم است! چندین فرآیند و فناوری بسته بندی برای کمک به افزایش اندازه گیری ایمنی مواد غذایی طراحی شده است!

در حالی که استفاده از مواد درجه غذایی اجباری است ، اما هنوز هم خطرات وجود دارد که می تواند در مرحله بسته بندی رخ دهد. به عنوان مثال ، جوهرها و روکش های مورد استفاده در بسته بندی می توانند به محصولات غذایی و آشامیدنی مهاجرت کنند.

برای حمایت از مصرف کننده ، قوانین مربوط به برچسب گذاری و مقررات اداره داروی مواد غذایی وجود دارد که باید اطلاعات خاصی را در بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی ها ، از جمله لیست مواد تشکیل دهنده ، اثرات احتمالی مصرف یا استفاده و شناسه دسته ای و تاریخ ذکر کنید.

طراوت محصول

بسته بندی مناسب می تواند باعث افزایش طراوت یک محصول و حفظ ظاهر ، طعم ، ماندگاری و کیفیت آن شود.

صرف نظر از دستور العمل محصولات غذایی یا نوشیدنی ، اگر طعم تازه ای نداشته باشد ، احتمالاً یک مصرف کننده بالقوه وفادار را از دست داده اید. با کالاهای بسته بندی شده ، زمان تولید کالای شما تا زمان مصرف آن می تواند از روز به سال دیگر متغیر باشد.

تاریخ استفاده شده در یک بسته بندی معمولاً تاریخ فروش است. با این حال ، از آنجا که مصرف کننده اغلب قبل از مصرف ، محصولی را در خانه نگه می دارد ، مهم است که بسته بندی به حفظ شادابی فراتر از تاریخ فروش کمک کند.

پیشرفتهای جدید در زمینه تکنولوژی بسته بندی آزمایش شده و جدید وجود دارد که به تولید کنندگان مواد غذایی امکان افزایش ماندگاری محصول و کنترل بهتر محصولات را شامل می شود:

مواد:

بسته بندی های انعطاف پذیر مانند میله های آب نبات پیچیده شده دارای ماندگاری بسیار طولانی تری نسبت به نوارهای شیرینی فویل و کاغذی هستند. هزینه و ظاهر آن نیز باید در نظر گرفته شود.


بسته بندی قابل استفاده:

به طور معمول به صورت بسته شدن زیپ ، درب یا لیبل ، بسته بندی قابل اطمینان به حفظ شادابی محصول کمک می کند و راحتی را برای مصرف کننده می افزاید. قابلیت تحقیق گزینه ای عالی برای محصولاتی است که قرار است چندین بار مصرف شود.


هویت نام تجاری

همه ساله هزاران محصول غذایی و آشامیدنی راه اندازی می شود! اگر 70 درصد از تصمیمات خرید در قفسه خرده فروشی اتخاذ شده است ، می خواهید روی ایده های بسته بندی تمرکز کنید که باعث می شود محصول شما از هم متمایز شود.

مبانی بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی! بسته بندی به یک بخش اساسی از ترکیب بازاریابی تبدیل شده است! و به شما امکان می دهد تا اطلاعات محصول را بطور مستقیم با مصرف کننده برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: آنچه فیزیک در رابطه با بازاریابی به شما یاد می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید