آموزش شمع سازی. یک شغل پردرآمد خانگی

اکثر مردم مایل به خرید شمع هستند و ساخت شمع علاوه بر اینکه لذت بالایی دارد می تواند به عنوان یک کسب و کار هم در نظر گرفته شود. ابتدا باید مهارت های مناسب برای ساخت شمع یاد بگیرید.

تصمیم بگیرید که چه نوع شمعهایی را میخواهید بسازید. شمع ها ممکن است ابتدا ساده ترین باشند، اما به مرور می توانید شمع های قالبی و یا شمع های مخروطی ایجاد کنید .

وسایل مورد نیاز برای شمع سازی عبارتند از :

  • مقداری پارافین جامد یا مات
  • فیتیله شمع
  • انواع شیشه های موجود در بازار مانند شیشه سس و مربا و … به جای قالب

آموزش مرحله به مرحله:

1. ابتدا پارافین را در ظرفی برای آب کردن بریزید. توجه کنید که از ظرفی استفاده کنید که دیگر نیازی به آن ندارید شما دیگر درآن نمی توانید آشپزی کنید. آب کردن پارافین باید با حرارت غیر مستقیم صورت پذیرد. مثلا ظرف خود را روی حرارت کتری بگذارید.

شمع سازی با پارافین

2.ظرف شیشه ای خود را بشورید . شیشه را اندازه می گیریم و دو برابر قد شیشه فیتیله را می بریم و با یک تکه چسب کاغذی کوچک و یا چسب حرارتی کف قالب فیکس می کنیم تابعد از ریختن پارافین تکان نخورد.

3. بعد از برداشتن پارافین از روی حرارت به مدت 2 دقیقه صبر کنید تا دمای آن کمی پایین آید. سپس پارافین مایع را به آرامی و با احتیاط داخل قالب بریزید و منتظر بمانید تا پارافین خنک شود . هیچ گاه برای خنک کردن پارافین از یخچال و فریزر استفاده نکنید زیرا این کار موجب ترک خوردن شمع خواهد شد.

4. پس از خشک شدن و خنک شدن کامل پارافین اضافه فیتیله را با یک قیچی ببرید . به همین راحتی شمع ما آماده است. بدین ترتیب می توانید با این روش شمع های مختلفی درست کنید و آنها را به سلیقه خود بیارایید .

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید