فضاهای همکاری مشترک می تواند برای کارآفرینان ایده آل باشد!

فضاهای همکاری مشترک می تواند برای کارآفرینان ایده آل باشد! آیا تاکنون به فکر کار کردن در یک فضای همکار بوده اید؟ مشارکت ، به عنوان تقسیم فضای اداری توسط افراد متخصص و مستقل که مایل به همکاری در یک مکان مشترک هستند (بر خلاف مدل سنتی که فضای اداری توسط کارمندان یک سازمان واحد در آن جای گرفته است) تعریف شده است.

مزایای زیادی دارد که شاید فکرش را هم نکرده باشید. در حقیقت ، فضای همکار می تواند برای کارآفرینان ایده آل باشد.

خود اشتغالی رو به افزایش است و مزایای داشتن خود اشتغالی به خوبی شناخته شده است. رئیس خود بودن ، داشتن انعطاف پذیری در انتخاب ساعت و محل کار و توانایی کسر هزینه های شغلی از مالیات بر درآمد ، همه انگیزه های قدرتمند برای انتخاب خود اشتغالی هستند.

به خصوص با توجه به اینکه “کار برای زندگی” سنتی که بسیاری از والدین و مادربزرگ ها از آن لذت می برده اند همه از بین رفته اند.

افزایش کار خود اشتغالی منجر به انفجار تقاضا برای فضای همکار ،در راه اندازی صنعت فناوری شده است. مطابق با بررسی جهانی Coworking، officemag تعداد فضاهای همکار در سال 22 درصد در حال رشد است و تعداد اعضای همکار در هر سال 40 درصد در حال رشد است. سوپراستارهای فن آوری چند میلیارد دلاری مانند Uber و Instagram نیز در فضاهای همکار ایجاد شدند.

بسته به وضعیت مالی و وضعیت خانوادگی شما ، کار کردن در خانه می تواند سودمند باشد ، اما می تواند شما را به صورت جداگانه و یا در معرض حواس پرتی قرار دهد که می تواند بر بهره وری شما تأثیر بگذارد.

اگر کار کردن از خانه مناسب نیست ، و به فضای سنتی دفتر خصوصی احتیاج ندارید و یا نمی توانید آن را تهیه کنید ، شاید زمان آن رسیده باشد که مزایای فضای همکار را بررسی کنید.

1) فضای همکاری مشترک برای راه اندازی های کم هزینه ایده آل است.

Small office with business people in Barcelona.

اجاره فضای اداری تجاری سنتی معمولاً نیاز به امضای اجاره نامه از دو تا 10 سال (پنج سال معمولی دارد). یک سپرده نیز به طور کلی مورد نیاز است. بسته به قوانین ایالتی / استانی و نحوه ساخت قرارداد اجاره ، شکستن اجاره تجاری می تواند دشوار و گران باشد ، به خصوص اگر فضا در تقاضای زیاد نباشد.

انعطاف پذیری فضای همکار نیز می تواند یک مزیت برای یک کسب و کار نوپا در حال رشد باشد – اسکان کارمندان اضافی به سادگی افزودن عضویت است.

کاربران فضای همکار ، موافقت نامه عضویت را امضا می کنند که هزینه ها ، قوانین استفاده از فضا و سایر جنبه های قانونی حاکم بر ارائه دهنده / عضو را تعیین می کند.

2)امکانات همیاری همه جانبه است.

یكی دیگر از مزایای مهم كاركردن ، اجتناب از سایر هزینه های راه اندازی فضای اداری خصوصی از جمله مبلمان ، كارخانه ها ، هزینه های اضافی خدمات اجاره و لوازم (یخچال ، مایکروویو و غیره) است. پیدا کردن فضای مناسب برای دفتر خصوصی نیز می تواند بسیار زمان بر باشد.

عضویت در فضای مشترک به طور معمول شامل موارد زیر است:

یک میز و صندلی (بسته به میزان عضویت ، ممکن است این یک میز در دسترس ، یک میز اختصاصی یا حتی یک دفتر خصوصی باشد)
اینترنت پر سرعت (سیمی یا WiFi)
دسترسی به یک چاپگر / اسکنر / دستگاه کپی مشترک
فضای قفسه کتاب
امکانات رایگان قهوه / چای و آشپزخانه شامل یخچال و گاز
استفاده از اتاق کنفرانس (به صورت رزرو)

یكی دیگر از جذابیتهای اصلی فضای همكاری ، به ویژه برای كارآفرینان ، مسئولیت كمتر است. مدیریت ساختمان وظیفه نگهداری و تمیز کردن محل را بر عهده دارد. ماهیت همه جانبه کار همکاری ، حسابداری و تهیه مالیات را نیز بسیار آسان می کند ، زیرا همه خدمات در یک فاکتور ماهانه منفرد ادغام می شوند.

همكاری می تواند مسیر شروع كسب و كار جدید را سهولت بخشد و همچنین در صورت رشد كسب و كار شما انعطاف پذیری را فراهم كند. شما می توانید در هر زمان و بدون هزینه و تعهد فضای اجاره تجاری اعضای تیم را اضافه کنید.

3)همکاری مشارکت و همیاری را ارائه می کند.

Colleagues sharing ideas in casual office space

متأسفانه ، غالباً یكی از مهمترین عواملی كه به عنوان یك فریلنسر خود اشتغالی وجود دارد ، انزوا است. بسیاری از پیمانكاران از خانه كار می كنند و تعامل و هم افزایی اجتماعی را كه مشغول كار در یك دفتر با گروهی از افراد همفكر هستند ، به دست نمی آورند.

بسته به وضعیت خانوادگی شما ، محیط خانه نیز می تواند بسیار پریشان کننده باشد ، مانند سایر مکانهایی که گاهی کارآفرینان تصمیم می گیرند در آن کار کنند مانند کافی شاپ ها یا مراکز خرید.

یک محیط همکاری می تواند:

یک محیط کار انعطاف پذیر ، مناسب و حرفه ای باشد که باعث تقویت بهره وری می شود.
جدایی و تعادل لازم بین کار و زندگی که بسیاری از افراد به آن نیاز دارند.
باعث تعامل مثبت اجتماعی شود.

4)کسب کسب و کار جدید و مخاطبین ارزشمند

Business partners discussing project on laptop

فضاهای دلپذیر محیطی ایده آل برای ایجاد ارتباط با سایر کارآفرینان ، به ویژه برای مبتدیان است. آیا نیازمند کمک به حسابداری ، یک طراح وب برای وب سایت کسب و کارتان، یک عکاس برای پوشش رویداد بعدی تان یا شخصی برای کمک به کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی خود هستید؟ تخصص مورد نیاز شما ممکن است فقط چند میز فاصله داشته باشد.

برعکس ، ارائه خدمات خود به دیگران ممکن است بدون دردسر بازاریابی تجارت جدیدی برای شما ایجاد کند. روزمرگی با سایر افراد مشاغل روشی ایده آل برای بدست آوردن حرف مثبت است و روشی بسیار مؤثرتر (و ارزانتر) برای به دست آوردن مشاغل جدید از تبلیغات است.

برای دانشجویان و کارورزان در تابستان ، همکار بودن می تواند راهی عالی برای دیدار با کارفرمایان بالقوه باشد.

5)آیا همکاری برای شما مناسب است؟

Woman Sitting in a Cafe Using a Tablet Computer

در حالی که همکاری مزایای بسیاری دارد ، لزوماً برای هر کارآفرین یا شغلی مناسب نیست. یک کسب و کار نوپا که دارای سرمایه کافی از طرف مالک (بازدید کنندگان) یا دسترسی به بدهی یا تأمین مالی سهام عدالت باشد ، ممکن است فضای اداری را به دلایل مختلف ترجیح دهد:

داشتن محل خاص خود ممکن است ظاهر تجاری و حرفه ای تری به مشتریان ببخشد – علائم ، چیدمان دفتر ، مبلمان و غیره همه می توانند مطابق با نیازهای شما باشند.
فضای اداری خصوصی برای انواع خاصی از مشاغل ، خصوصاً مشاغل با مواد حساس و یا مسائل مربوط به محرمانه بودن مشتری مناسبتر است.

در یک محیط همکار ، سایر کارآفرینان ممکن است بتوانند مکالمات تلفنی را با مشتری انجام دهند یا اطلاعاتی را در صفحه نمایش رایانه های شبکه مشاهده کنند.


اگر ترجیح می دهید یک محیط کار آرام و با حداقل وقفه برای تمرکز داشته باشید ، ممکن است فضای مناسب برای کار نباشد. سر و صدای پیش زمینه از مکالمات تلفنی ، اجتماعی شدن ، موسیقی و غیره می تواند بسیار پریشان باشد و از بهره وری شما فاصله بگیرد.


همکاری و شبکه سازی از مهمترین مزایای کار همکاری است ، اما یک تجارت مستقر ممکن است به هیچ وجه نیاز نداشته باشد.


کنترل بر محیط فیزیکی users استفاده از فضای کار همکار ممکن است در مورد مسائل ارگونومیکی مانند فضای میز و صندلی گزینه های حداقل انتخابی داشته باشند. عدم کنترل روشنایی ، دمای اتاق / تهویه مطبوع ، نزدیکی به پنجره و غیره از دیگر نقاط ضعف احتمالی یک فضای کار مشترک است.

فضاهای همکاری مشترک می تواند برای کارآفرینان ایده آل باشد!

اکثر مشاغل موفق که در مرحله رشد قرار دارند و انتظار دارند که یک دوجین کارمند یا بیشتر داشته باشند ، احتمالاً در نهایت خواهان حفظ حریم خصوصی و امنیت اجاره فضای اداری خود هستند ، اما برای کارآفرینان انفرادی و سایر مشاغل خرد (و به ویژه برای استارتاپ ها) کم هزینه و ماهیت انعطاف پذیر کار ، آن را به گزینه ای بسیار جذاب تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: شركتي بسازيد كه از كار كردن در آن لذت مي برند!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید