عزت نفس – سلطان موفقیت

گاهی فکر می کنید که فردی ضعیف و فاقد ارزش هستید و در مقابل چالشهای زندگی توان مقابله ندارید. مثلا در انتخاب همسر، یافتن شغل، انتخاب رشته دانشگاه و یا یافتن دوستان جدید. چه چیز باعث می شود که چنین دیدگاهی از بین برود؟ تقویت عزت نفس که با توجه به قدرت درونی ما به دست می آید. شخصیت قوی اگرچه ملاکها و مشخصه های زیادی دارد، اما عزت نفس یکی از مهمترین آنهاست. دست از قضاوتهای ناسالم در مورد خود بردارید و با خود واقعی تان رو برو شوید.

هر انسانی واقعیتی دارد که در درونش زندگی می کند، نفس می کشد و رشد می کند. واکنشهای درونی ما همان واقعیت درون ما هستند. یک جور حس خاموش که در ابراز خودش ناتوان است. هر چه بیشتر به این حس خاموش توجه نشان دهید، ندای درونتان را واضح تر می شنوید و تسلط بیشتری در اخذ تصمیمات و دنبال کردن مسیر رویاهایتان خواهید داشت.

اینکه بتوانید با واقعیت وجودی تان ارتباط برقرار کنید، یک گام بسیار مهم در مسیر رویایی رسیدن به آرزوهایتان است. شناخت این واقعیت که چه کسی هستید و چه ماهیتی دارید، به شما جرات و جسارت می بخشد. و این جسارت به شما اجازه می دهد که با بیان عقاید، افکار و نظریاتتان به دیگران، از قدر و منزلت خودتان حمایت کنید. یعنی طوری عمل کنید که انگار شایسته ائید که دیگران به حرفهایتان گوش دهند. قدرت و نفوذ کلامتان به طور غیر قابل باوری افزایش پیدا می کند. تصمیم گیری ها مطمئن و کنترل شرایط پیچیده آسان و عکس العملها سریع و حساب شده خواهد بود. زیرا شما می دانید با چه کسی در درونتان طرف هستید. و این شناخت به شما عزت نفس می دهد. چیزی که لازمه موفقیت و تثبیت شخصیت افراد موفق است.

پس یک دفترچه بردارید و بدانید که ذهن و جسم شما مانند یک معبد است. نیاز است که بدانیم در درون این معبد اسرار آمیز چه می گذرد. شروع به نوشتن کنید. آنجه که از خودتان می دانید، یا حدس می زنید. تمام جنبه های منفی و مثبت را بنویسید و با آنها روبرو شوید. آنهائی که زاده تخیل شما هستند خط بزنید. آنهائی که واقعیت درونتان هستند را پر رنگ کنید. این همان کاریست که آدمهای بزرگ هر روز انجام می دهند. با خود واقعیشان به کسب موفقیت های بزرگ و واقعی می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید