سه برنامه مهمی که برای شروع کسب و کار کوچک خود نیاز دارید!

سه برنامه مهمی که برای شروع کسب و کار کوچک خود نیاز دارید! از نظر برخی ، تصمیم به شروع یک کار اقتصادی سالها وقت برای تحقیق و تفکر می گیرد. برای دیگران ، این اتفاق به سرعت رخ می دهد – یک ایده ریشه می گیرد و شما در طی چند روز پایه و اساس کسب و کار جدید خود را می سازید. این که آیا روند شما سریع یا کند و پایدار است ، انجام مراحل مختلفی را در بر دارد.

هر مرحله در فرآیند راه اندازی کسب و کار مهم است ، اما یک مرحله وجود دارد که به راحتی نمی توانید از آن استفاده کنید: مرحله برنامه ریزی. شما باید روی سه برنامه اساسی تمرکز کنید تا این کار را به درستی انجام داده و به کسب و کار کوچک خود بهترین فرصت برای بقا را بدهید. این برنامه ها برای هر نوع مشاغل کوچک مرتبط است: برنامه کسب و کار ، برنامه بازاریابی و برنامه مالی. اگرچه هر یک به عنوان یک سند جداگانه بهترین ساخته شده است ، اما هر سه در برخی مناطق با هم همپوشانی دارند و باید با هم کار کنند.

در اینجا شرح مختصری از این سه برنامه آورده شده است و اینکه چگونه آنها به شما در پیشرفت در کسب و کار جدید خود کمک می کنند. بهتر است ابتدا با برنامه کاری خود شروع کرده و سپس به برنامه بازاریابی خود بروید. برنامه مالی خود را رها کنید زیرا باید پیش از آنکه بتوانید سرمایه مورد نیاز خود را برآورد کنید ، جزئیات نحوه راه اندازی و ارتقاء مشاغل خود را بدانید.

یک برنامه کسب و کار

تنها چیزی که می توانید در مورد آن فکر کنید این است که ایجاد یک سند 40 صفحه ای که همه پیچیدگی های ایده کسب و کار شما را شامل می شود ، چقدر دشوار است؟ شاید شما حتی متقاعد نشده باشید که به یک برنامه تجاری احتیاج دارید.

خوب ، من خبر خوب و خبرهای بد دارم. اول ، خبر بد: شما واقعاً به یک برنامه کاری نیاز دارید. تقریباً چیزی در آن دیده نمی شود. اما خبر خوب این است: برنامه كاری شما نیازی به سندی طولانی و خسته كننده ندارد كه با زحمت ایجاد كنید و سپس هرگز به آن نگاه نکنید. یک برنامه عملیاتی کارآمد واقعاً یک سند کاری است که می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد و بیشتر به عنوان یک ابزار برنامه ریزی عملی منعطف عمل کند .

حداقل ، شما به یک برنامه تجاری ساده و متمرکز نیاز دارید:

چشم انداز: چه می کنید؟
ماموریت: هدف تجارت شما چیست؟
اهداف: اهداف تجاری شما چیست؟
استراتژی ها: چگونه ، چطور ، و کجا؟
استارتاپ: برای راه اندازی به چه مقدار نیاز دارید؟
هزینه ها: برای ادامه کار خود هزینه ماهانه چقدر خواهد بود؟
درآمد پیش بینی شده: برای کسب درآمد شما چه انتظاری دارید؟ با تحقیق دوباره این کار را انجام دهید!

این برنامه کاری شغلی ممکن است سرآغاز یک برنامه تجاری سنتی تر باشد که شما برای سرمایه گذاران یا درخواست وام استفاده می کنید. سپس دوباره ، ممکن است تمام موارد لازم برای مشخص کردن مکان مورد نظر خود در حال حاضر باشد ، تعیین کنید که کجا می خواهید بروید ، و برنامه ای را برای رسیدن از نقطه A تا نقطه B ایجاد کنید و با تمرکز فقط روی موارد اساسی ذکر شده در بالا ، می توانید دریافت کنید. این مسئله را می توان یافت که بتوانید تجارت خود را بسیار پربارتر بدانید.

برنامه بازاریابی

اکنون که برنامه کاری خود را در دست دارید و پیشرفت خود را راهنمایی می کنید ، به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید که به شما در جذب مشتریان کمک می کند و شروع به ایجاد یک جریان درآمد می کند. ممکن است بیش از یک طرح بازاریابی داشته باشید. شما می توانید یکی برای ایجاد مشاغل خود ایجاد کنید ، یکی اینکه محصولات یا خدمات جدیدی را به بازار خود معرفی کند ، دیگری برای هدف قرار دادن بازارهای جدید ، و دیگری که روشهای جدیدی برای دستیابی و جذب مشتری ایجاد می کند. اما برای پیشنهادهای نوپا ، ما روی برنامه بازاریابی اولیه شما ، یکی از مواردی که برای ارتقاء مشاغل جدید خود استفاده خواهید کرد ، تمرکز خواهیم کرد.

برنامه بازاریابی راه اندازی شده شما باید شامل موارد زیر باشد:

استراتژی ها: می خواهید برنامه بازاریابی شما برای تجارت شما چه کاری انجام دهد؟
ماموریت: هدف تجارت شما چیست؟ این همان مأموریتی است که در برنامه کاری خود گنجانده اید.
بازار هدف: مشتری ایده آل شما کیست؟
تحلیل رقابتی: رقبای شما چه کسانی هستند؟
پیشنهاد فروش بی نظیر: چه چیزی تجارت شما را بی نظیر می کند؟
قیمت گذاری: هزینه محصولات و خدمات خود را چه می کنید؟
برنامه تبلیغاتی: چگونه به بازار هدف خود خواهید رسید؟
بودجه بازاریابی: چقدر پول خرج خواهید کرد و برای چه چیزی؟
معیارها: موفقیت فعالیتهای بازاریابی خود را چگونه پیگیری می کنید؟
مرحله آخر اغلب نادیده گرفته می شود اما بسیار مهم است. وقت بگذارید تا در مورد جزئیات نحوه موفقیت یا عدم موفقیت تاکتیک های مختلف بازاریابی که استفاده می کنید ، فکر کنید تا بتوانید با هر کمپین بازاریابی که راه اندازی می کنید ، تصمیمات عاقلانری اتخاذ کنید.

وقتی به این سؤالات هدفمند پاسخ داده اید ، در راه ایجاد یک برنامه بازاریابی خواهید بود که می توانید به عنوان یک طرح برای تجارت کوچک خود استفاده کنید.

برنامه مالی

برنامه ریزی مالی

برنامه مالی آخرین برنامه است ، اما ممکن است خیلی مهمتر از این سه برنامه باشد. بدون بودجه برای راه اندازی و حفظ شغل خود ، به احتمال زیاد دچار نابودی خواهید شد. به خاطر داشته باشید که بیشتر کسب و کارها ماهها یا حتی سالها طول می کشد تا بتوانند سود کسب کنند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پایه های مالی خود را تحت پوشش خود قرار داده اید تا زمانی که قادر به ایجاد یک گردش نقدی سالم باشید.

برنامه مالی خود را با فهمیدن اینکه چقدر سرمایه برای شروع کار خود لازم دارید و از کجا این سرمایه را تهیه کنید، شروع کنید. یک صفحه گسترده از تمام هزینه های پیش بینی شده برای راه اندازی مشاغل خود ایجاد کنید.

برخی از موارد موجود در لیست شما شامل موارد زیر است:

تجهیزات
مبلمان
نرم افزار
محل دفتر / محل فروشگاه
کار بازسازی
شروع موجودی
سپرده های عمومی
هزینه های حقوقی
مجوزها
بیمه
آموزش کارمندان
وب سایت و سایر موارد دیجیتال
بازاریابی
رویداد بزرگ افتتاحیه
تبلیغات برای افتتاحیه

اکنون همین تمرین را با تمرکز بر هزینه های پیش بینی شده ماهانه انجام دهید.

لیست شما ممکن است موارد زیر را شامل شود:

حقوق شما
حقوق کارمندان
اجاره دادن
خدمات رفاهی
تبلیغات
حمل و نقل
تدارکات
تلفن
اینترنت پرسرعت
وب سایت
خدمات آی تی
خدمات حسابداری
بیمه
مالیات
هزینه تخمین زده شده هر یک از این موارد را جمع کنید تا از هزینه های ماهانه خود مطلع باشید.

آخرین بخش از برنامه مالی شما تخمین است که کسب و کار شما با چه رشدی ادامه پیدا خواهد کرد. شما نمی توانید به آینده نگاه کنید ، بنابراین با اطمینان 100 درصدی نمی دانید که کسب و کار شما چقدر موفق خواهد بود یا چه مدت طول خواهد کشید تا درآمد حاصل شود. در این مرحله محافظه کار باشید. از اطلاعات مربوط به درآمد پیش بینی شده خود از برنامه کاری خود به عنوان نقطه شروع استفاده کنید ، سپس برای تنظیم دقیق برآوردهای خود ، جزئیات بیشتری را اضافه کنید.

سه برنامه مهمی که برای شروع کسب و کار کوچک خود نیاز دارید!

ممکن است متوجه شوید که با شروع کار بر روی سه برنامه خود ، باید تحقیقات دیگری را برای جمع آوری اطلاعات در مورد بازار انجام دهید. برای توسعه استراتژی های قیمت گذاری یا دستیابی به پیش بینی هزینه ممکن است نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشید. برای به دست آوردن تمام اطلاعات مورد نیاز خود وقت بگذارید تا برنامه های شما جامع و دقیق باشد. اگر گیر کردید ، کمک یک متخصص – یک مشاور تجاری ، یک بازاریاب یا یک حسابدار – را در نظر بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فضاهای همکاری ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید