زالوی پول آور یا اشتغال زا !!

آیا می دانستید امروزه طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی در بین مردم شیوع بیشتری پیدا کرده است؟

مردم تلاش می کنند از عوارض منفی داروهای شیمیایی دور بمانند و به جای استفاده از قرص، شربت و آمپول که در کوتاهترین زمان درد یا مشکل آن ها را برطرف می کرد از درمان های سنتی استفاده کنند.

زالو درمانی هم یکی از انواع سنتی درمان است که این روزها مورد توجه مردم و پزشکان قرار گرفته است.

پرورش زالو یکی از مشاغلی است که می تواند منبع کسب درآمد باشد.

این کار در مرحله اول سرمایه چندانی لازم ندارد و داخل خانه هم می‌توان کار را شروع کرد. اما در عوض به تخصص زیادی نیازمند است. و البته به پشتکار و صبر زیاد و در نهایت سود دهی فراوانی به دنبال دارد.

پرورش و تولید زالو شاید یک کار دیر بازده باشد اما چون سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد می تواند یکی از مشاغلی باشد که از ریسک کمتری برخوردار خواهد بود.

با توجه به گسترش سریع طب سنتی در ایران و جهان صنعت پرورش زالو یک ایده پولساز است. از خواص درمانی آن می توان به سردرد و میگرن گرفته تا بیماری های عفونی و سرطان اشاره کرد.

مثلا در هند از روغن زالو برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می کنند. پس بازار صادرات بسیار داغی دارد. و یکی از منابع درآمد ارزی برای کشور می باشد.

و ایران بهترین زیستگاه زالوهای طبی است؟

یکی دیگر از مصارف زالو در تولید مواد آرایشی و بهداشتی است.پس اصلا نگران اشباع شدن بازار این کار نباشید.

ایران یکی از واردکنندگان اصلی محصولات آرایشی از کشور‌های خارجی است. با پرورش زالو و استفاده آن در صنعت آرایشی می‌توان ورود لوازم  آرایشی را از کشور‌های خارجی کم کرد .

و می توان گفت در حال حاضر این کرم خون آشام بازاری برای خود دارد و یک فرصت شغلی مناسب را در بخش بازار طب سنتی و حتی مدرن دارد.

می دانستید هر چهار زالو به اندازه یک بشکه نفت ارزش دارد؟ البته در بازارهای اروپایی.

ولی می توان با ساخت زیرساخت های مناسب برای این صنعت جایگاه مناسبی در اقتصاد برایش ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید