راز پنهان ثروتمند شدن

ثروتمند شدن فقط به پول و سرمایه نیاز ندارد و آدم ثروتمند لزوما نباید پولدار و میلیونر باشد. زندگی ابعاد مختلفی دارد و مادیات تنها یک بعد از اضلاع این چند ضلعی نامعلوم است. به تایید همه بزرگان، در طول تاریخ، از گذشته تا به امروز، بزرگترین ثروت هر فرد، اندیشه اوست. سرمایه ای که اگر قدر و منزلتش شناخته و به پرورشش اهتمام ورزیم، درهای ثروت و گنجینهای بی پایان را به رویمان باز می کند. داوینچی، میکل آنژ، چخوف، انشتین، استیو جابز، ادیسون، داستایوسکی، بیل گیتس، محمد علی کلی، اوسین بولت، اینها نمونه بسیار کوچکی از افراد موفق هستند که نامشان در تاریخ جاودانه شده است. تهایت موفقیت و بزرگترین ثروت دنیا، یعنی ماندگاری نام و تاریخشان، محصول ذهن قدرتمند و اندیشه قوی آنها بوده است که با کنترل و پرورش آن درهای موفقیت و ثروت را به روی خود گشوده اند.

نگرش های شما از اندیشه تان نشات میگیرد که بسته به مثبت یا منفی بودن، سازنده یا مخرب بودن، اتفاقاتی را سبب می شوند که آینده شما را تشکیل می دهد. هر چه این نگرش قوی تر باشد، آینده ای که رقم می خورد شگفت انگیز تر است.باورهای ما تا حدود زیادی حقیقت آنچه که هستیم و یا خواهیم بود را نشانمان می دهد. باورها از تفکر و اندیشه ما منشعب می شوند و مضرترین آنها باورهای خود محدود کننده است. آنجا که اندیشه خودمان را در قفس نخواستنها، نتوانستنها و نا امیدی ها گرفتار می کنیم و اجازه پرواز آن را نمی دهیم. بالهایش را می چینیم و فکر می کنیم که جهان پیرامون ما مسب آن است، در حالیکه خودمان سرچشمه ثروت و موفقیت را کور کرده ایم چرا که نمی دانیم بزرگترین ثروت، تفکر و ذهن خلاق است که منتهی می شود به میلیاردها دلار ثروت مادی و یا شهرت ابدی.

پس قلم و کاغذ را بردارید. خوب فکر کنید. به این کار نداشته باشید که چه امکاناتی دارید، به این فکر کنید که چه می خواهید و بهتر است آن چیز کوچک و بی ارزش نباشد. و بعد اندیشه و نظرتان راجع به آن چیز را به روی کاغذ بیاورید. شدت اشتیاقتان را بسنجید. اگر تلقین نتوانستن به سراغتان آمد، بدانید فکر و ذهن شما هنوز فقیر است و باید ثروتمندش کنید. چگونه؟ با ایمان به اینکه شما آن را دست نخورده باقی گذاشته اید و هنوز به آن دست نزده ائید. باید زنگار باورهای غلط و تنبلی ها و نا امیدی های ذهنتان را سمباده بکشید و بدانید که بیل گیتسها، داوینچی ها، استیو جابزها، سوئیچیرو هوندا ها، جف بزوسها و بسیاری آدمهای بزرگ ، موفق و ثروتمند دیگر، یک شبه موفق و ثروتمند نشده اند. آنها با پول شروع نکرده اند. آنها ابتدا به راز ثروت اندیشه و اندیشیدن پی برده اند، سپس قله های ثروت و موفقیت را فتح کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید