نحوه راه اندازی کافی شاپ

افتتاح کافی شاپ می تواند بسیار سودآور باشد. اگر در کنار هر کافی شاپ مشغول گذر باشید به احتمال زیاد مملو از مشتریانی خواهد بود که از قهوه ، اسپرسو ، مشبک ، چای و انواع شیرینی و .. لذت می برند. ارائه خدمات کافی نت و میان وعده ها در یک فضای آرام ، یک مدل تجاری بسیار موفق است که توسط Starbucks پیشگام شده است ، که به بیش از 25،000 مکان کافه در سراسر جهان رسیده است. اگر عاشق قهوه هستید و به دنبال یک فرصت شغلی هستید ، در اینجا نحوه راه اندازی کافی شاپ و موفق آورده شده است.

1.نحوه راه اندازی کافی شاپ: با اجاره معقول یک مکان خوب پیدا کنید.

Friends in coffee shop

قبل از افتتاح کافی شاپ ، بدانید که چرا کافی شاپ ها اینقدر محبوب هستند:

کافی شاپ ها مکان های خوبی برای معاشرت هستند – آمارها نشان می دهد که کافی شاپ ها محبوب ترین مکان برای دیدار با دوستان هستند. آنها همچنین برای افرادی که به دنبال گذراندن وقت خواندن کتاب یا مجله یا گشت و گذار در وب در هنگام مصرف نوشیدنی و / یا میان وعده هستند ، یک مکان ارجح است.
کافی شاپ ها مکان محبوب برای جلسات غیر رسمی کسب و کار نیز می باشند.
با توجه به موارد ذکر شده در بالا ، داشتن موقعیت مکانی عالی برای جذب مشتری هنگام باز کردن کافی شاپ بسیار مهم است. اگر در حال رای گیری هستید یا مشاغل موجود را خریداری می کنید ، مکان از قبل انتخاب شده است ، اما هنوز باید تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که مکان موجود یا انتخاب شده مکان خوبی است یا خیر.

مکان در مقابل اجاره

توجه داشته باشید که مرکزی ترین مکان ها لزوماً برای شما بهترین نیستند. مراکز خرید و سایر مکانهای پر رفت و آمد معمولاً بیشترین رانت و غالبا بیشترین رقابت را دارند. مغازه ها مکان های بسیار خوبی برای کافی شاپ ها هستند – آنها بیشترین دید را دارند ، اجاره ها معمولاً پایین تر از مراکز خرید هستند و می توانید ساعات کاری خود را تعیین کنید (بر خلاف یک مرکز خرید که در آن ساعات باز و بسته شدن شما به طور معمول همان بازار است).

ترافیک وسایل نقلیه و پارکینگ

هرگاه که به یک مرکز خرید بروید ، دسترسی آسان و پارکینگ کافی برای تردد وسایل نقلیه وجود دارد. اگر مشتری برای رسیدن به محل کار خود یا خاموش کردن پارکینگ موجود در کافی شاپ خود مجبور به پارک کردن در یک خیابان شلوغ شود ، احتمالاً کار خود را در جای دیگری انجام می دهد. در حالت ایده آل ، شما می خواهید یک مکان مناسب و کاملاً قابل مشاهده در یک خیابان شلوغ و پارکینگ فراوان داشته باشید تا مشتریان به راحتی بتوانند در مسیر کار یا مدرسه از کار خود به آنجا بیایند.

جایگاه های دوچرخه

با محبوبیت دوچرخه سواری در حال رشد، داشتن قفل ایمن برای دوچرخه ها همیشه ایده خوبی است.

2.نحوه راه اندازی کافی شاپ: به صورت مداوم یک محصول با کیفیت را ارائه دهید.

Cropped Image Of Man Grinding Coffee Beans On Espresso Maker At Cafe

هنگام باز کردن کافی شاپ ، در نظر بگیرید که نوشیدنی های قهوه / چای لذیذ بیشتر از لیوان های معمولی یا یک قوری چای در فنجان کف می خواهند. طبق اعلام انجمن تخصصی قهوه آمریکا ، 37 درصد قهوه های فروخته شده از تنوع ویژه ای برخوردار هستند و قهوه های مخصوص آن بیش از 50 درصد از ارزش خرده فروشی بازار قهوه ایالات متحده را تشکیل می دهند.

با توجه به خواسته های مشتریان تمایز ، احتمال کمی وجود دارد که یک کافی شاپ مشتری های معمولی را جذب و رونق ببخشد ، مگر اینکه بتوانید به طور مداوم بهترین قهوه ها ، چای ها و میان وعده های معمولی و خاص را سرو کنید. در انجام این کار موفق باشید و مشتریان حتی اگر در یک مکان مرکزی نباشید ، شما را بیش از رقابت انتخاب می کنند. این بدان معنی است که شما باید:

بهترین قهوه ها را تهیه کنید
یک دستگاه اسپرسو با کیفیت بالا و تجهیزات مرتبط مانند آسیاب ، تصفیه آب و غیره بخرید.
شیرینی ها و میان وعده های تازه را سرو کنید
از کارمندان آموزش دیده استفاده کنید.
محصولات نوآورانه مانند لاته، انواع شیک و غیره را ارائه دهید.

3.نحوه راه اندازی کافی شاپ: خدمات عالی مشتری ارائه دهید.

Man taking payment from female customer in a coffee shop

خدمات عالی مشتری ویژگی بارز هر تجارت موفق و ویژه در صنعت خدمات غذایی است. موقعیت مکانی عالی ، محصولات باکیفیت و خدمات عالی مشتری و شانس شما این است که کافی شاپ بسیار موفقی داشته باشید.

بررسی ها نشان می دهد که از هر 5 مشتری چهار مشتری خدمات مشتری را بسیار مهم ارزیابی می کنند – یکی از دلایل اصلی موفقیت Starbucks خدمات حرفه ای و کارآمد آنها است.

خدمات پیشخوان در مقابل میز

بسیاری از کافی شاپ های موفق از خدمات پیشخوان استفاده می کنند. سفارش مشتری و پرداخت پیش فرض و تماس با آنها هنگام تهیه نوشیدنی و میان وعده های غذایی ، هزینه کار شما را به حداقل می رساند و شما را قادر می سازد تا دوره های شلوغی مانند صبحانه و ناهار را بهتر انجام دهید.

سرویس میز معمولاً آهسته تر ، پرتحرک تر و مناسب تر برای رستوران هایی است که مشتریها وعده های غذایی کامل را سفارش می دهند و زمان بیشتری را در محل می گذرانند. ارائه خدمات سفره ای باعث می شود تا مشتری بتواند دسر و یا میان وعده های غذایی خود را به فروش برساند.

4.نحوه راه اندازی کافی شاپ: یک اتمسفر مرسوم ، مد روز و آرامش بخش ایجاد کنید.

Friends hanging out in cafe behind bicycle

بررسی ها نشان داده است که بیشتر مردم بر این باورند که جو یکی از بزرگترین جاذبه های کافی شاپ است. فضای آرامش بخش ، دنج و راحت استارباکس یکی از مهمترین عوامل موفقیت آنها است.

هنگام افتتاح کافی شاپ ، داشتن فضای مناسب برای جذب مشتریانی که دوست دارند با دوستان یا همکاران تجاری معاشرت داشته باشند ضروری است. و کالاهای اضافی مانند تنقلات ، شیرینی و غیره را مصرف کنید ، در روزهای هفته به هر کافی شاپ محبوب مراجعه کنید.

فضای ایده آل با فضای طبیعی کافی و فضای صندلی راحت تمیز و روشن است. برای عصرها و روزهای کسل کننده حتماً نورپردازی کافی داشته باشید. داشتن فضای پاسیوی باز در فصل جذابیت بسیار زیادی دارد و باعث می شود تا میزان بازدید از کسب و کار شما بسیار افزایش یابد. از ترکیبی از انواع صندلی و میز (مانند میزهای نیمکت) استفاده کنید تا بتوانید مشتریان مجرد و همچنین گروه هایی با اندازه های مختلف را در خود جای دهید.

درصورتیکه طرفدار طراحی نباشید ، برای طراحی داخلی محل خود از یک دکوراتور داخلی با تجربه استفاده کنید. شما می خواهید آن محیطی متمایز و شخصی که در مشتری جلب توجه خواهد کرد و تمام عناصر طراحی را شامل شود: چیدمان ، مبلمان ، تزئینات ، روشنایی ، کفپوش و غیره.

انتخابی عالی از شیرینی ها ، میان وعده ها و گزینه های سالم داشته باشید.

یکی دیگر از مهمترین موفقیت ها در هنگام برنامه ریزی برای شروع کافی شاپ این است که بدانید در حالی که قهوه و چای دارای مارک بالایی هستند (حداکثر 80 درصد در کافی شاپ های خاص) کافی شاپ نمی تواند تنها در فروش قهوه زنده بماند. فروش چندگانه ضروری است. داشتن مجموعه ای از میان وعده های با کیفیت در صفحه نمایش ، مشتری را وسوسه می کند تا یک خرید اضافی را انجام دهد.

موارد محبوب که قهوه و چای به خوبی پیش می روند شامل موارد زیر است:

کلوچه
کیک ها
نان دارچین
شیرینی های رولتی
شیرینی
بستنی
نوشیدنیهای خنک
اگر فقط قهوه یا چای سفارش داده اند ، حتماً در هنگام پرداخت ، غذای خود را به مشتری توصیه کنید.

5.نحوه راه اندازی کافی شاپ: کارت های وفاداری ارائه دهید.

Female server accepting loyalty card from customer

با فرض اینکه شما در یک مکان خوب در حال ارائه محصول عالی هستید ، داشتن یک برنامه کارت وفاداری می تواند به شما در ایجاد مشتری کمک کند. گرفتن یک اسپرسو رایگان روی کارت وفاداری بعد از 10 خرید قبلی لبخندی بر چهره هر کسی خواهد گذاشت.

کارت های وفاداری باعث افزایش فروش از طریق موارد زیر می شود:

ترغیب مشتری های معمولی به آمدن به دفعات بیشتر
بهبود شانس مشتری نادر در انتخاب شغل خود نسبت به رقبا
مشتریان را تشویق به صرف هزینه بیشتر میکند.
اطمینان حاصل کنید که از کارتهای با کیفیت و خوب استفاده می کنید که نام و نشان تجاری شما به طور برجسته نمایش داده می شود و به راحتی از کیف پول جدا نمی شوند.

بیشتر بخوانید: ۶ راه کسب درآمد از طریق بازی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید