دفتر جدید خانگی تان باید شامل چه مواردی باشد؟!

دفتر جدید خانگی تان باید شامل چه مواردی باشد؟! راه‌اندازی یک دفتر کوچک یا خانگی فقط مسئله چمدان کردن وسایل اداری به داخل اتاق و وصل کردن آن نیست. از آنجا که فضای دفتر منزل شما قبل از هر چیز یک فضای کاری است ، مهمترین عنصر طراحی دفتر خانه شما زیرساخت ها است. .

در ابتدا امکانات اداری تجاری به صورت فضاهای اداری طراحی شده بودند. آنها از فضاي كافي ، روشنايي و تهويه براي فضاهاي اداري كه در طراحي آنها ساخته شده است برخوردار هستند. احتمالاً در مورد خانه یا ساختمان دیگری که تصمیم به استفاده از آن به عنوان یک دفتر کوچک یا خانگی گرفتید ، اینگونه نخواهد بود.

زیرساختهای مورد نیاز دفتر جدید شما


قدرت

ساختمانهای تجاری طراحی شده برای مصارف اداری عموماً از الکتریسیته با کیفیت بهتری نسبت به اقامتگاهها و سایر ساختمانهای غیر تجاری برخوردار هستند. و راه اندازی دفتر خانه به این معنی است که شما در آن مکان میزان مصرف برق خود را بسیار افزایش خواهید داد. به عنوان مثال ، حتی یک پرینتر لیزری کوچک نیز در هنگام کار 300 تا 400 وات برق مصرف می کند ، و چاپگرهای بزرگتر لیزری نیز مصرف بیشتری می کنند.

اکنون به تجهیزات اداری دیگری که می خواهید نصب کنید فکر کنید. فرض کنید کامپیوتر ، مانیتور ، چاپگر لیزری ، اسکنر و تلفن دارید. به این نکته توجه داشته باشید که همه این موارد باعث افزایش مصرف برق می شوند.

مرحله اول طراحی خانه اداری، ارزیابی نیازهای انرژی شماست. وسایل تجهیزات دفتری خود (و ویژگی های مرتبط با آن مانند روشنایی) را اضافه کنید. ممکن است با “ترکیب” برخی از نیازهای تجهیزات دفتری خود بتوانید نیازهای مصرفی خود را کاهش دهید. به عنوان مثال ، به جای داشتن یک چاپگر جداگانه ، فکس ، دستگاه کپی و اسکنر ، می توانید یک دستگاه چند منظوره داشته باشید که تمام این عملکردها را انجام دهد.

قبل از اینکه حتی به زیبایی شناسی طراحی دفتر خانه خود فکر کنید ، تمام تجهیزات خود را وصل کنید و سعی کنید از آن استفاده کنید. اگر علائم خطر الکتریکی را تجربه می کنید ، مانند خراب شدن و یا چراغ کم نور هنگام کارکردن قطعات مختلف تجهیزات ، یک متخصص برق بیاورید تا مدارتان را بررسی کند و ببینید آیا می توان دوباره جابجایی ساده ای انجام داد. خانه ها ، به ویژه خانه های قدیمی تر ، اغلب به صورت بی سیم، سیم کشی می شوند و به “پاکسازی” برقی یا به روز رسانی نیاز دارند.

روشنایی

ممکن است که نورپردازی موجود در محل پیشنهادی دفتر خانه شما برای نیازهای فضای کاری ناکافی باشد.لازم است که در طراحی خود از نورپردازی بالای سر استفاده کنید – و در بسیاری موارد ، این بدان معنی نیست که اقدام به خرید و نصب وسایل نوری جدید یا اضافی کنید. انواع مختلفی از نورپردازی ارزان وجود دارد که نصب آنها نیز نسبتاً آسان است.

هنگام انتخاب نورپردازی برای خانه خود ، ابتدا با نشستن در محل کار پیشنهادی خود و تعیین میزان نورپردازی لازم برای کارآمد و تعیین میزان نور در کجا ، نیازهای خود را ارزیابی کنید. دفتر با روشنایی ناکافی نه تنها بی فایده است بلکه می تواند باعث بروز انواع مشکلات سلامتی از سردرد از طریق درد گردن و شانه شود. البته به یاد داشته باشید که اضافه کردن روشنایی باعث افزایش بارهای دفتر شما می شود. یک بار دیگر ، باید مطمئن شوید که مدار موجود شما می تواند بار الکتریکی افزایش یافته را تحمل کند.

تهویه

بسیاری از افراد از اهمیت تهویه در طراحی دفتر چشم پوشی می کنند ، اما شما و تجهیزات دفتری خود هر دو به آن احتیاج دارید. اول ، هرچه تجهیزات اداری بیشتری داشته باشید ، گرمای بیشتری نیز ایجاد می شود – و گرمای بیش از حد می تواند به تجهیزات دفتری مانند رایانه های شخصی آسیب برساند. ثانیا ، اگر فضای دفتر شما به اندازه کافی تهویه نشده باشد ، کار در آنجا می تواند برای شما بسیار ناراحت کننده باشد. این مسئله به ویژه هنگامی که افراد فضای کوچک برای دفاتر خانه خود ، مانند اتاق خوابهای کوچک را انتخاب می کنند ، یک مشکل شایع است. اتاق تبدیل به یک “صندوق داغ” می شود و کار با آن تقریبا غیرممکن است.

بنابراین هنگام انتخاب مکانی برای دفتر کوچک یا منزل خود ، جنبه تهویه طراحی دفتر خود را با دقت در نظر بگیرید. آیا اتاق به اندازه کافی برای شما و تجهیزات شما مناسب است تا در راحتی کار کنید؟ گزینه های خنک کننده مانند خرید یک واحد تهویه مطبوع کوچک یا با اندازه کافی را برای خنک کردن اتاق در نظر بگیرید. در فضاهای اداری تجاری معمولاً سیستمهای تهویه مطبوع نصب شده اند تا هم از تجهیزات و هم از سلامتی مردم محافظت کنند.

اکنون که زیرساخت های اساسی طراحی دفتر خود را به دست آورده اید ، وقت آن است که به فکر کمکی و ایمنی فضای کاری خود باشید.

برای اطمینان از اینکه دفتر کار کوچک یا خانگی شما یک فضای کاری ایمن و قابل استفاده است ، از این لیست چک استفاده کنید:
تجهیزات دفتری خود را برای حداکثر سهولت استفاده قرار دهید
با انجام آزمایش کار ، بهترین مکان برای هر قطعه تجهیزات اداری و مبلمان را تعیین کنید. هر آنچه که شما به طور مکرر استفاده می کنید باید نزدیک به دستی و دسترسی آسان باشد. اگر اینگونه نیست ، آن را حرکت دهید.

اگر کار شما استفاده زیادی از تلفن را شامل می شود ، تلفن شما باید در موقعیتی قرار بگیرد که برای استفاده از آن نیازی به بلند شدن نیست. اگر کار شما شامل دست زدن و پر کردن کاغذهای زیادی است ، کابینت تشکیل پرونده شما باید به اندازه کافی نزدیک باشد که بتوانید با چند مرحله به آن دسترسی پیدا کنید – یا حتی بهتر ، زیر شلواری را درون میز خود داشته باشید که نزدیک به دست باشد. این آزمایش کار را برای چند روز انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز را در بهترین موقعیت قرار داده اید.

از تجهیزات حساس دفتر خود محافظت کنید

قبلاً به تهویه مناسب تأکید کردم. محافظت از تجهیزات دفتری ، مانند رایانه ، از خاموش شدن برق و یا قطع برق ، به همان اندازه مهم است. برای جلوگیری از دست رفتن اطلاعات و یا خراب تر شدن و خرابی شدید تجهیزات شما ، در تعداد بسیاری از یو پی اس ها (لوازم برق بی وقفه) سرمایه گذاری کنید.

سیمها را سازماندهی کنید

فقط به دلیل اینکه وسایل اداری زیادی دارید به معنای این نیست که فضای کاری شما باید شبیه یک دکه باشد.

سیم های تجهیزات دفتری خود را بررسی کنید و یا در صورت امکان از اتصالات سیم برای اتصال بیش از حد استفاده کنید. تارهای بسته بندی شده به طور منظم به جلوگیری از بروز حوادث کمک می کند و باعث می شود تا منزل شما از نظر زیباییشناختی خوشایند تر شود.

بی سیم روش دیگری برای رفع مشکل سیم ها و سیم ها است. بسیاری از لوازم جانبی رایانه ای ، مانند چاپگر و دستگاه های کپی ، اکنون از قابلیت های بی سیم برخوردار هستند.

آخرین بررسی نیازهای کاری خود را انجام دهید

اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات اداری و مبلمان اداری را که جدید دارید برای داشتن سازماندهی و توانایی کارآمد و ایمن کار خود در اختیار دارید. به عنوان مثال ، بلندگو به شما امکان می دهد تا از طریق تلفن با هندزفری صحبت کنید و به شما امکان می دهد یادداشت برداری یا کارهای دیگری انجام دهید..

دفتر جدید خانگی تان باید شامل چه مواردی باشد؟!

شما آماده کار هستید

زیرساخت ها ، ابزار و ایمنی – کلیدهایی برای طراحی دفتر که به شما در ایجاد یک دفتر کمک می کند تا هم یک فضای کاری کاربردی و هم مکانی دلپذیر و مفید برای کار باشد. حتی اگر گاهی اوقات انتخاب کمتری در مورد فضای اداری داشته باشیم ، تمرکز روی این سه عنصر به ما کمک می کند تا فضایی را برای استفاده در فضای کار استفاده کنیم که در نهایت قابل رویت باشد.

بیشتر بخوانید: مقابله با مضرات کار در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید