بازاریابی سبز چیست؟

بازاریابی سبز چیست؟ بازاریابی سبز فرآیند تبلیغ محصولات یا خدمات براساس مزایای زیست محیطی آنها است. این محصولات یا خدمات ممکن است به خودی خود سازگار با محیط زیست باشند یا به روشی سازگار با محیط زیست تولید شوند.

درباره بازاریابی سبز بیشتر بدانید تا نقش آن را در تجارت و مشارکت در پایداری محیط زیست مشاهده کنید.

بازاریابی سبز چیست؟

بازاریابی سبز شامل شرکت هایی است که محصولات یا خدمات خود را به گونه ای تبلیغ می کنند که سازگاری با محیط زیست را نشان دهد.

نام جایگزین: بازاریابی محیطی ، بازاریابی محیطی
وقتی شرکتی سازگاری با محیط زیست را به نمایش می گذارد ، این محصولات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

به صورت پایدار تولید می شود
فاقد مواد سمی یا مواد تخریب کننده ازن است
تولید شده از مواد بازیافتی یا قابلیت بازیافت
ساخته شده از مواد تجدید پذیر
عدم استفاده از بسته بندی بیش از حد
برای تعمیر و دور ریختن طراحی شده است
بازاریابی سبز معمولاً توسط شرکتهایی انجام می شود که متعهد به توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکت هستند. سازمانهای بیشتری تلاش می کنند تا شیوه های تجاری پایدار را پیاده سازی کنند. آنها تشخیص می دهند که می توانند محصولاتشان را برای مصرف کنندگان جذاب کنند. در حالی که هزینه های بسته بندی ، حمل و نقل ، انرژی و آب و غیره را نیز کاهش می دهند.

علاوه بر این ، به طور فزاینده ای مشاغلی در حال کشف هستند که نشان دادن سطح بالایی از مسئولیت اجتماعی می تواند وفاداری به برند را در بین مصرف کنندگان آگاه اجتماعی افزایش دهد .

بازاریابی سبز چگونه کار می کند؟

بازاریابی سبز با پیاده سازی و تمرین روشهای تجاری پایدار توسط یک شرکت آغاز می شود. اگر عملکردهای تجاری آنها با پیامهای بازاریابی سبز آنها مطابقت نداشته باشد ، شرکتها در معرض خطر قرار می گیرند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنند که آنچه را که تبلیغ می کنند ، انجام می دهند. اصالت در بازاریابی سبز ضروری است.

شرکت ها به طور کلی سه زاویه بازاریابی سازگاری با محیط زیست دارند:

مواردی که برای تولید محصولات آنها استفاده می شود
محصولات واقعی
بسته بندی محصولاتی که به فروش می رسد

سوپرمارکت و رستوران به دلیل بازاریابی سبز معروف هستند. برای سوپرمارکت هایی که محصولات ارگانیک را تبلیغ می کنند ، از سال 2010 فروش مواد غذایی ارگانیک بیش از دو برابر شده است! زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای غذاهای اصلاح نشده از نظر ژنتیکی و عاری از سموم دفع آفات را ترجیح می دهند. تأمین منابع محلی برای مصرف کنندگان جذاب است! زیرا تصویری از پایداری و تمایل به سرمایه گذاری در جامعه را ارائه می دهد.

تویوتا پریوس پرفروش ترین وسیله نقلیه هیبریدی در تمام دوران ها است ! بیشتر به این دلیل که سبک منحصر به فرد آن نشان دهنده علاقه مالک معمولی به پایداری است.

آیا بازاریابی سبز ارزش آن را دارد؟

بازاریابی سبز وقتی درست انجام شود می تواند یک استراتژی بازاریابی بسیار قدرتمند باشد. موارد زیر را در نظر بگیرید:

چهل و هشت درصد از مصرف کنندگان می گویند که قطعا یا احتمالاً عادت های مصرف را کاهش می دهند تا تأثیرات محیطی را کاهش دهند.
محصولات دارای ویژگی های پایدار سهم بیشتری از فروش فروشگاه ها را به خود اختصاص داده اند ، از 19.7 درصد در سال 2014 به 22.3 درصد در سال 2017 ، تا 25 درصد پیش بینی شده در سال 2021.

نود درصد از میلیونرها می گویند که مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای محصولاتی هستند که حاوی مواد پایدار یا سازگار با محیط زیست هستند.

در نظرسنجی قبلی نیلزن ، آمار خرید خرده فروشی بررسی شده بود و براساس داده های فروش ، برندهایی که تبلیغات پایداری را در بسته بندی های خود داشتند ، از سال 2011-2014 نسبت به سال گذشته 2٪ افزایش داشتند ، در حالی که این موارد برای کسانی که این کار را نمی کردند ، 1٪ بود. برندهایی که از طریق بازاریابی خود باعث پایداری عملکرد می شوند ، 5٪ افزایش فروش داشته اند .

انتقاد از بازاریابی سبز

عموم مردم نسبت به ادعاهای سبز بدبین هستند. اگر یک ادعای سبز نادرست یا مغایر با سایر محصولات یا عملکرد یک شرکت باشد ، شرکت ها می توانند به مارک ها و فروش آنها آسیب جدی بزنند. ارائه محصول یا خدمات به عنوان سبز هنگامی که این امر سبز نباشد ، شستشوی سبز نامیده می شود.

به عنوان مثال ، در سال 2012 یک مطالعه CBC Marketplace نشان داد که صابون ظرف ضد باکتری Dawn ، حاوی یک برچسب که مهر و موم بچه و جوجه اردک را نشان می دهد و ادعا می کند که “Dawn به نجات حیات وحش کمک می کند” ، حاوی Triclosan است که به طور رسمی برای آبزیان سمی اعلام شده است.

معرفی Seaworld Orlando “فنجانی که مراقبت می کند” در سال 2013 یکی دیگر از نمونه های ناخوشایند بازاریابی سبز بود که به اشتباه پیش رفت. این فنجان به عنوان سازگار با محیط زیست به بازار عرضه شد! هر بار که شخصی فنجان را در ماشین فروش در پارک پر می کرد ، یک تراشه تعبیه شده مقدار دی اکسید کربن خود را ذخیره می کرد. این ادعاها هرگز اثبات نشد. بعلاوه ، فنجان – و 40 لوازمی که می توان با آن خریداری کرد – پلاستیکی بود و مورد علاقه طرفداران محیط زیست نبود.

موفقیت در بازاریابی سبز باید متناسب با برند شما باشد. به عنوان مثال داشتن یک محصول سبز تنها درصورتی که بقیه محصولات شما نیستند ، می تواند مشتریان را نسبت به تعهد زیست محیطی شما متعجب کند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی و فروش در مشاغل خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید