معجزه یادداشتهای روزانه

نوشتن بزرگترین کشف بشر در طی سالیان متمادی حیات این موجود خارق العاده و پیچیده بوده است. سنگ نگاره های روی دیواره غارها تا خط میخی لوحه های گلی و نقش مرکب روی پوست و پر پرندگان و دوات و جوهر و کاغذ و تکنولوژی تایپ امروز همه و همه در خدمت بشر بوده اند تا افکار و عقاید خودش را نشان بدهد و مسیر تغییر تاریخ شکل بگیرد و ثبت شود. آنچه که تاثیر گذار بوده تا جهان این چیزی باشد که ما می بینیم، از علم طب و پزشکی گرفته تا نجوم و ریاضیات و مهندسی و کشاورزی و ادبیات و تاریخ، همه و همه به همت ثبت اندیشه بوده است.

یادداشتهای روزانه هم برای هر فردی می تواند به همین اندازه گرانبها و باارزش باشد. اکثر آدمهای بزرگ و موفق و ثروتمند دفتر ثبت وقایع روزانه داشته اند. بسیاری از دانشمندان و مورخان، ورزشکاران، نویسنده ها و مدیران و حتی افراد عادی از روش ثبت وقایع و یادداشتهای روزانه به پیشرفتهای قابل توجهی رسیده اند. شما با انجام این کار در حقیقت اتفاقات، احساسات و اندیشه ها و تاثیرات اجتماعی زمان و مکانی را که در آن هستید ثبت کرده اید. یعنی یک دیتابیس قدرتمند. به صورت روزانه. و بدیهی ست که هر کسی در مورد آنچه که می نویسد فکر می کند و بالا و پایین و شاید جرقه ای در ذهنش پدید می آید و منجر به موفقیت شگرفی می شود. وقتی به تاریخ می نگریم ایده بسیاری از پیشرفتهای شخصی و اجتماعی جامعه بشری را در یادداشتهای روزانه بزرگترین دانشمندان و افراد موفق پیدا می کنیم.

یک دفتر ساده و یک قلم بردارید. هر روز آنچه را که فکر می کنید شایسته نوشتن است بنویسید. از آنچه که بر شما گذشته است. از احساستان، ایده هایتان، آرزوهایتان، افرادی که دیده ائید و تاثیر گرفته اید، کتابها و یا مقالاتی که خوانده ائید، وبسایتهائی که بازدید کرده ائید. خواهید دید که از دل این نوشته ها گنجینه های عظیمی استخراج خواهد شد و عملکرد شما را در مسیر موفقیت زندگیتان حمایت خواهد کرد و ثروت عظیمی را نصیب شما خواهد کرد.

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید