احساس اجتماعی چیست و چرا مهم است؟

احساس اجتماعی چیست و چرا مهم است؟! بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند کمی ترسناک باشد! کسب و کار شما نیاز به تولید محتوای عالی ، تعامل با مشتریان و پیگیری مکالمه درباره برند و صنعت شما دارد ، لازمه همه اینها تسلط سریع بر هر پلتفرم دیجیتالی جدید است.

مانند هر بستر بازاریابی ، استفاده از رسانه های اجتماعی به طور موثر به پیگیری و تجزیه و تحلیل معیارهای مناسب نیاز دارد. یکی از این اندازه گیری ها احساسات اجتماعی است.

احساس اجتماعی چیست؟

احساسات اجتماعی ، که گاهی اوقات به عنوان احساسات تجاری شناخته می شود ، روشی برای اندازه گیری احساسات موجود در پشت رسانه های اجتماعی و سایر موارد ذکر شده در اینترنت است. احساسات اجتماعی می تواند:

مثبت: مصرف کنندگان مشتاق ، خوشحال یا هیجان زده هستند.

منفی: مصرف کنندگان عصبانی ، آزرده خاطر یا ناامید هستند.

خنثی: مصرف کنندگان به نظر راضی هستند اما هیچ احساس خاصی را بیان نمی کنند.

چرا احساسات اجتماعی مهم است؟

بازاریابی شغل خانگی

احساسات اجتماعی فقط به بررسی تعداد افرادی که در مورد تجارت شما صحبت می کنند نیست. لحن مکالمات و نظرات آنها نیز مهم است.

بدون احساسات ، داده ها می توانند گمراه کننده باشند. اگر شرکت شما هنگام راه اندازی یک محصول جدید منشن های بسیاری در شبکه های اجتماعی دریافت کند ، ممکن است تصور کنید که موفقیت آمیز باشد. با این حال ، اگر نظرات اکثر پست ها منفی باشد ، عکس این قضیه صادق است.

وجود احساسات منفی به این معنی نیست که یک محصول یا برند تجاری شکست خورده است. نسبت مثبت به منفی نیز مهم است. هر مصرف کننده ای عاشق تجارت شما نخواهد بود. حتی کسانی که مشتری وفاداری دارند ، گاهی محصولاتی را که دوست ندارند یا تجربه منفی دارند ، کشف می کنند.

تا زمانی که اکثر مشتریان نسبت به شرکت شما احساسات خنثی و مثبت دارند ، احساسات کلی اجتماعی شما مثبت خواهد بود.

چگونه احساسات اجتماعی را اندازه گیری کنیم؟

مانند هر معیار دیگر بازاریابی ، بدون اندازه گیری و تجزیه و تحلیل آن نمی توانید از اطلاعاتی که احساسات اجتماعی ارائه می دهد استفاده کنید.

بسته به اندازه شرکت شما و تعداد پست های موجود در شبکه های اجتماعی ، اندازه گیری احساسات می تواند یک کار بزرگ باشد. یک بازبینی جامع ممکن است شامل خواندن هر پست و اختصاص یک امتیاز عددی بر اساس لحن هر پست باشد.

اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، و بسیاری از برنامه های رسانه های اجتماعی شخص ثالث ، برخی از تجزیه و تحلیل احساسات را ارائه می دهند. ابزارهایی مانند BuzzSumo ، Google Alerts ، PeopleBrowsr ، Rapidminer و HootSuite همه خدمات مشابهی را ارائه می دهند.

این ابزار احساسات را براساس کلمات توصیفی که مشتریان یا پیروان در رابطه با نام تجاری شما استفاده می کنند ، شناسایی می کنند. “معاملات عالی در کسب و کار شما” به عنوان احساس مثبت شناخته می شود ، در حالی که “خدمات مشتری افتضاح در تجارت شما” منفی ثبت می شود. “این ژاکت را خریداری کرده ام” خنثی تلقی می شود.

احساس اجتماعی در مقابل تحلیل معنایی

در حالی که احساسات اجتماعی و تحلیل معنایی مشابه هستند ، اما تفاوتهای اساسی وجود دارد.

تحلیل معنایی مطالعه معنای زبان و نحوه فهم زبان است! به عنوان مثال ، وقتی کسی کلمه “موز” را می گوید ، منظور آنها یک مارک خاص از موز است ، یا فقط به طور کلی صحبت می کنند؟ تحلیل معنایی مشابه تحلیل کلمات کلیدی است. همچنین می توان آن را به عنوان تجزیه و تحلیل موضوع در نظر گرفت.

شما می توانید برای استخراج اطلاعات از متن زیاد یا تجزیه و تحلیل کلمات خارجی و محاوره های منطقه ای از تحلیل معنایی استفاده کنید. این امر به ویژه در صورتی مفید است که برند شما بحث آنلاین زیادی را ایجاد کند یا محصولات شما در مناطق و کشورهای مختلف به بازار عرضه شود. هنگامی که با ابزار احساسات اجتماعی ترکیب می شود ، تجزیه و تحلیل معنایی می تواند تصویر کاملی از نحوه مشاهده مشتریان از برند شما ارائه دهد.

احساس اجتماعی چیست و چرا مهم است؟

چهار راهی که می توانید از احساسات اجتماعی استفاده کنید

ارزیابی سلامت برند :

اندازه گیری احساسات تجاری شما تصویری از احساس مشتریان در مورد شرکت ، محصول یا خدمات شما در آن مقطع زمانی ارائه می دهد. برای تجزیه و تحلیل منظم ، می توانید بدون تجزیه و تحلیل هر پست ، از یک ابزار تجزیه و تحلیل احساسات به صورت خودکار استفاده کنید تا یک نمای کلی از سلامت برند خود داشته باشید. برای راه اندازی های بزرگ و یا سایر رویدادهای مهم تجاری ، کمی بیشتر عمیق شوید تا مطمئن شوید که تلاش های بازاریابی شما مثبت دریافت شده است.

مقابله با بحران:

احساسات اجتماعی می تواند تغییرات چشمگیر در سلامت برند شما را نشان دهد! افزایش پست های منفی درباره نام تجاری شما ممکن است نشان دهنده یک بحران در حال توسعه باشد که باید سریعاً رفع شود. روابط عمومی شما می تواند با استفاده از ابزار احساسات برند شما ریشه این مشکل را پیدا کند و طرحی برای مقابله با منفی سازی تهیه کند.

تحقیق درباره رقابت:

انجام مقایسه ای از احساسات مارک های مختلف می تواند نحوه درک محصول یا مارک شما نسبت به رقبا را نشان دهد! هنگامی که احساسات مربوط به رقبا را درک کردید ، می توانید راه هایی را برای بهبود مکالمه در مورد نام تجاری خود دعوت کنید یا با موفقیت بیشتری به بازار هدف خود متوسل شوید.

بازاریابی خود را به جلو سوق دهید: احساسات اجتماعی ابزاری قدرتمند برای درک رابطه بین برند شما ، مشتریان و رقبا است! اگر آن را به طور منظم اندازه گیری کنید و طبق آنچه یاد می گیرید عمل کنید ، تیم شما می تواند استراتژی های بازاریابی جدیدی برای مطابقت با نیازها و نظرات همیشه در حال تغییر مشتریان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: چگونه بازاریابی محتوای قوی ای داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید