چگونه بازاریابی محتوای قوی ای داشته باشیم؟

چگونه بازاریابی محتوای قوی ای داشته باشیم؟ امروزه مصرف کنندگان اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خریداری شده و شرکت هایی که آنها را می فروشند ، می خواهند. مشاغل قادر هستند این کار را از طریق بازاریابی محتوا ارائه دهند.

مانند سایر اشکال بازاریابی ، بازاریابی محتوا در رابطه با جذب مشتری و مشتری بالقوه به مشاغل شما است. که باعث:

نشان دادن تخصص شما می شود.
اطلاعات یا منابع ارزشمند را ارائه می دهد.
دید افراد را از طریق منابع دیگری که بازار ، سئو و به اشتراک گذاری اجتماعی شما را هدف قرار می دهند ، افزایش می دهد.

چالش بازاریابی محتوا این است که برای ایجاد و توزیع، نیاز به زمان دارد. بسیاری از دارندگان مشاغل خانگی جدید شروع به استفاده از بازاریابی محتوا می کنند اما به سرعت از زمان یا ایده های خود خارج می شوند. راه حل برای تهیه محتوای منظم از طریق برنامه و تقویم سرمقاله است.

تدوین برنامه بازاریابی محتوا

قبل از ایجاد تقویم سرمقاله خود ، باید درباره انواع محتواهایی که می خواهید ایجاد کنید ، ایده داشته باشید. برای انجام این کار ، باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

بازار هدف شما کیست؟ مانند سایر اشکال بازاریابی ، بازاریابی محتوا باید در جذب محتمل ترین خریدار شما متمرکز شود.

محتوای شما چه ارزشی را ارائه می دهد؟ مردم بخاطر اینکه نیازی دارند خریداری می کنند. از طریق مطالب خود می توانید راه حلی ارائه دهید تا درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
USP شما چیست؟ چگونه محتوا و مشاغل شما در کل با سایر مشاغل ارائه دهنده خدمات یا محصولات یکسان متفاوت است؟

بهترین روش برای تهیه اطلاعات چیست؟ بسته به موضوع خود ، می توانید چگونه به محتوا ، بررسی ها ، لیست ها ، بخش نظرات و غیره بپردازید.

بهترین قالب ها برای دستیابی به بازار هدف شما کدامند؟ در اینجا تصمیم می گیرید انواع محتوا را ارائه دهید. گزینه ها شامل مقالات ، فیلم ها ، اینفوگرافیک ها ، گزارش های کوتاه و غیره است.

بهترین مکان برای انتشار مطالب شما کجاست؟ در بسیاری از موارد ، شما محتوای خود را در وب سایت شخصی خود ارسال خواهید کرد. با این وجود ، می توانید برای سایر سایتها ، رسانه های اجتماعی ، YouTube و موارد دیگر محتوا ایجاد کنید.

چه مطالب جدیدی را ارسال می کنید؟ این جایی است که شما تصمیم می گیرید چه چیزی را ایجاد خواهید کرد. در بسیاری از موارد ، ممکن است برنامه ای برای چندین نوع محتوا داشته باشید. به عنوان مثال ، ممکن است برنامه ای برای نوشتن دو پست وبلاگ ، ایجاد یک ویدیو ، و همگام سازی یک مقاله در هفته ایجاد کنید.

تقویم سرمقاله خود را ایجاد کنید.

پس از اطلاع از انواع محتوائی که می خواهید ایجاد کنید ، برای چه کسی و چند بار ، نوبت به نوشتن تقویم سرمقاله شما رسیده است. هر چه زودتر بتوانید تقویم خود را ایجاد کنید ، ایجاد محتوا آسانتر خواهد بود. علاوه بر این ، شما می خواهید برخی از انعطاف پذیری ها را ایجاد کنید تا محتوای مربوط به آنچه در آن لحظه در جهان اتفاق می افتد ، ایجاد کنید.

چگونه بازاریابی محتوای قوی ای داشته باشیم؟

بایدهای قبل از شروع کار

برای یادداشت کردن و ایده هایی که در نهایت به تقویم شما اضافه می شود ، یک تکه کاغذ تهیه کنید. از آنجا که شروع به اضافه کردن مضامین و رویدادها به تقویم خود می کنید ، ایده های محتوا را که به آن فکر می کنید در این کاغذ بکشید. بعداً به تقویم اضافه می شوند.

لیستی از موضوعاتی را که می خواهید برای آنها محتوا ایجاد کنید تهیه کنید. اگر یک وبلاگ نویس باشید ، این دسته بندی های شما هستند. برای مشاغل دیگر ، در مورد انواع اطلاعاتی که بازار هدف شما دوست دارد ، فکر کنید.

ایده های محتوایی را که در حال حاضر دارید بنویسید. اگر عنوانی را می خواهید ایجاد کنید ، آن را یادداشت کنید.

آمار وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید چه محتوایی در سایت شما محبوبیت خود را پیدا کرده است و بازار شما در جستجوی ارتباط با موضوع شما است. به یاد داشته باشید ، هدف این است که بازار هدف خود را جذب کنید ، بنابراین می خواهید بدانید که آنها به چه چیزی علاقه مند هستند. بررسی این اطلاعات هر چند ماه یک بار ضروری نیست زیرا ممکن است بعضی اوقات تغییر کند.

با افزودن مضامین تقویم و موضوعات تقویم ، ایده های دیگری را که برای شما پیش می آید ، اضافه کنید.

ایجاد موضوعات تقویم فصلی

با تمام ماههایی که می خواهید برای آن برنامه ریزی کنید ، یک تقویم درست کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای سه ماه آینده برنامه ریزی کنید ، تقویمی برای آن سه ماه درست کنید. می توانید از هر تقویمی که دوست دارید استفاده کنید ، خواه مقاله ، دیجیتالی یا آنلاین باشد.

برای هر ماه اطلاعات فصلی را بنویسید. بیشتر مجلات دارای تقویم های سرمقاله ای هستند که با موضوع ماهانه همراه هستند. به عنوان مثال ، ژانویه معمولاً در مورد اهداف است ، فوریه در مورد روابط است و آگوست در رابطه با مدرسه است. در صورتی که ایده محتوا بنا شد ، هر ماه این کار را انجام دهید ، آن را در لیست خود بنویسید تا بعدا به تقویم اضافه شود. در حال حاضر ، شما فقط مضامین و ساختار تقویم را وارد می کنید.

تعطیلات یا تاریخ های ویژه دیگر را در آن ماه ها بنویسید. به عنوان مثال ، در ماه آوریل روز مالیات را در تاریخ 15 بنویسید. تاریخ های مربوط به شغل خود ، مانند سالگرد فعالیت خود را فراموش نکنید.

مضامین رویداد

رویدادهای دیگری را جستجو کنید که بتوانید در اطراف محتوا ایجاد کنید. می توانید نسخه ای از تقویم رویدادهای Chase را دریافت کنید یا هر سایتی را که لیست رویدادهای ماهانه ، هفتگی و روزانه است بررسی کنید. به عنوان مثال ، ماه دسامبر ” برنامه یک ماه کاری بنویسید” . به عنوان مثال ، اگر شما یک وبلاگ نویس غذا هستید ، دسامبر هفته ها و روزهای زیادی از کوکی و پخت و پز دارد. مجدداً ، هنگامی که از این منابع می گذرید ، هر ایده محتوایی را که در ذهن شما ایجاد می شود ، بنویسید.

هر نوع فروش یا فروش ویژه ای را که از آن آگاه نیستید بنویسید. از محتوا می توان برای فروش نیز کمک گرفت.

نوشته همیشه سبز

ایده های محتوای همیشه سبز را درج کنید. پیوستن محتوای شما به فصول یا رویدادها ، به اهمیت محتوای شما کمک می کند ، اما محتوای همیشه سبز خوب است و همیشه می توانید برای پر کردن نقاط خالی در تقویم خود از آن استفاده کنید.


شما مضامین و ایده های خود را دارید ، اکنون زمان آن رسیده که تقویم سرمقاله خود را تهیه کنید.

در نظر داشته باشید از مضامین ماهانه مشابه چگونگی سازماندهی مجلات محتوای خود استفاده کنید ، که می تواند ایده ها را آسان تر کند. لازم نیست یکسان باشند. در حقیقت ، می تواند شما را مجاب کند تا با مضامین خاص خود و یا تغییر در موضوعات ظاهر شوید.

با برنامه محتوا خود مسلح شوید ، برنامه های محتوای خود را با پر کردن تقویم شروع کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک مربی مشاغل هستید ، ممکن است یک پست وبلاگ دو بخشی برای ” نوشتن یک برنامه کسب و کار ” در مورد چگونگی نوشتن یک برنامه کسب و کار و یک آموزش ویدئویی در مورد استفاده از الگوی برنامه کسب و کار (فروش) حتماً ماه قبل را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. هر چند وقت یکبار می توانید محتوا را در انتظار رویدادهای آینده ایجاد کنید. به عنوان مثال ، مارس زمان خوبی برای نوشتن در مورد تهیه مالیات است.
تا آنجا که می توانید تاریخ های مختلف را پر کنید. برای تاریخ هایی که مطمئن نیستید چه چیزی ایجاد خواهید کرد ، حداقل بر روی برنامه تقویم محتوا بر اساس برنامه نشر خود علامت بزنید.

برای هر یک از مطالب برنامه ریزی شده خود ، مشخص کنید که چه کسی مسئول ایجاد آن است.

اگر دارای شغل خانگی هستید ، احتمال دارد که بیشتر محتوای خود را ایجاد کنید. با این وجود ، می توانید از وبلاگ نویسان میهمان در سایت خود استفاده کنید ، نویسندگان را استخدام کنید یا محتوای مناسب با برچسب خصوصی خریداری کنید ، که همگی باعث می شود زمان شما در ایجاد محتوا کاهش یابد.

اگر محتوای دیگری به غیر از یکی از شبکه های شما ارسال شود (یعنی وبلاگ شما یا کانال YouTube) ، در کنار عنوان محتوا ، نشان دهید. به عنوان مثال ، اگر در حال نوشتن مقاله برای وب سایت دیگری هستید ، نام سایت را در کنار عنوان بنویسید.

چگونه بازاریابی محتوای قوی ای داشته باشیم؟

اکنون که تقویم خود را ایجاد کرده اید ، ماهانه آن را مرور کنید.

تقویم سرمقاله به شما کمک می کند تا بدانید چه چیزی را تهیه کنید ، اما این یک ابزار ثابت نیست. ممکن است اتفاقی در دنیا بیفتد که منجر به ایده های جدید محتوا شود. یا ممکن است چیزی در تجارت شما تغییر کند. می توانید محتوا را در اطراف تقویم خود اضافه کنید ، حذف یا جابجا کنید تا به بهترین شکل محتوا را که بازار شما می خواهد ارائه کند.

محتوا یک استراتژی بازاریابی آزاد و مؤثر است که برای صاحب مشاغل خانگی ایده آل است. این کار در هنگام ارائه اطلاعات مداوم ، مرتبط و با ارزش بهتر عمل می کند. اما فکر کردن به ایده ها و ایجاد محتوا چندین بار در ماه یا حتی یک هفته زمان زیادی طول می کشد. یک تقویم سرمقاله می تواند ساختار بازاریابی محتوا را به شما بدهد تا هرگز از ایده هایتان تمام نشود.

بیشتر بخوانید: کسب و کار اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید