کدام مغز پولتان را کنترل می کند؟

تا به حال در مورد مغز و نحوه عملکرد آن کنجکاوی کرده اید؟

برایتان سوال پیش نیامده که چرا بسیای از افراد یک چیز گفته و عکس آن عمل می کنند؟

برای مثال ممکن است از یک نفر بپرسید : می خواهی ثروتمند شوی؟ و در پاسخ بسیاری از مردم با استفاده از منطق نیمکره چپ مغر بگویند: بله واقعا می خواهیم پولدار شویم.

مشکل درنیمکره چپ مغز نیست. مشکل اینجاست که ضمیر ناخودآگاه می گوید: « تو نه، هرگز ثروتمند نمی شوی» یا « چطور می توانی ثروتمند شوی وقتی هیچ پولی در بساط نداری؟»

در بیشتر موارد این ترس ناخودآگاه از شکست مردم را متوقف می کند. این ترس از شکست است که معلمان برای ایجاد انگیزه در مدرسه از آن استفاده می کنند. مثلا بعضی ازآموزگاران به شاگردان می گویند اگر نمرات خوبی نگیری شغل خوبی هم به دست نخواهی آورد. بعدها در زندگی زمانی که بعضی ازاین دانش آموزان با مشاغل خوب تصمیم بگیرند شغلشان را تغییر دهند، ترس بر آن ها غالب می شود و از انجام این کار منصرف می شوند.

در اینجا باید بدانید که مغز سه قسمت اصلی دارد.

نیمکره چپ که برای خواندن، نوشتن، صحبت کردن و منطق به کار می رود.این نیمکره بیشترین ارتباط با هوش های زبانی، منطقی و ریاضی دارد.

نیمکره راست که در اکثر مواقع در ارتباط با تصاویر، هنر، موسیقی، خلاقیت و تخیل است.

ضمیر ناخودآگاه که قدرتمندترین بخش مغز است و شباهت زیادی به مغز حیوانات دارد. این مغز فکر نمی کند بلکه بیشتر واکنش نشان می دهد، می جنگد، فرار کرده یا متوقف می کند. و تعیین می کند که فرد در امور مالی موفق شده و یا به شکست برخورده است.همچنین بر رفتارهای جسمی ما هم تاثیر می گذارد.

پس وقتی ضمیر ناخودآگاه به واسطه ترس کنترل شود، نحوه تفکر را عوض می کند. اگر مردم بترسند ممکن است بگویند: نمی توانم انجام دهم. اگر شکست بخورم چه؟ یا بگویند این خطرناک است.

بیشتر مردم، وقتی حرف پول وسط باشد، جنگ مغزها در درون آن ها شروع می شود. هر چند دوست دارند استاندارد زندگی خود را بهبود ببخشند و ثروتمند شوند اما اینطور نمی شوند.

افراد بسیاری هستند که با وجود تحصیلات بالا به فقر اعتیاد پیدا کرده اند.. در واقع چیزی در ذهنشان آنان را فقیر نگه داشته به جای اینکه به جای دست زدن به هر چیزی آن را به طلا تبدل کنند.

افراد با مشکلات مالی، علاقه ای به توسعه هوش خود ندارند. به دنبال محیط ها و پاسخ های ساده می گردند. این افراد کنار زده می شوند، مقدار زیادی مالیات می دهند، سخت کوشند و زیرخط میانگین زندگی می کنند. شاید باهوش، خوب و تحصیل کرده باشند، اما بدون توسعه مالی هر سه بخش مغز به همان شکل از نظر مالی ضعیف باقی می مانند.

اگر نیمکره چپ مغزتان را برای درک موضوع آموزش دهید، نیمکره راست را برای رسیدن به راه حل های خلاقانه تشویق کنید، ضمیر ناخودآگاه خود را به جای ترس، هیجان زده کنید و سپس اقدام کنید، در حالی که تمایل به اشتباه کردن و یادگیری دارید، می توانید معجزه خلق کنید. می توانید نبوغتان را توسعه دهید.

ضمیر ناخودآگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید