چگونه در دو یا چند شغل موفق باشیم؟ (قسمت دوم)

چگونه در دو یا چند شغل موفق باشیم؟ (قسمت دوم)

روش دوم: مقابله با استرس

به یک برنامه شلوغ عادت کنید.

با داشتن دو یا چند شغل بیشتر روزها مشغول کار خواهید بود. سعی کنید در این شلوغی کمی شور و هیجان را وارد زندگی خود کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا یک نگرش مثبت داشته باشید و از این دوره پر هرج و مرج در زندگی خود نهایت استفاده را ببرید.

سعی کنید یک روز در هفته را برای خودتان بگذارید.

زمانی که چند شغل دارید زمان را گاهی از دست می دهید و وقتی را نه برای خود می گذارید نه برای خانواده. اما حتما یه روز در هفته را به خود و خانواده اختصاص دهید.
یک روز سرگرم کننده را با خانواده یا دوستان خود برنامه ریزی کنید ، به یک موزه بروید ، فیلم ببینید ، یا فقط در لباس خواب خود دراز بکشید و تمام روز بخوانید.

با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید.

کار کردن با دو یا چند شغل ممکن است باعث شود که شما از افرادی که به آنها اهمیت می دهید ، دور شوید. بنابراین ، پیدا کردن راه هایی برای ارتباط برقرار کردن مهم است حتی اگر نمی توانید افراد را ببینید.
با دوستان خود تماس بگیرید یا به آنها پیامک بزنید و از رسانه های اجتماعی برای به روزرسانی افراد در محل و دستاوردهای خود استفاده کنید.
فقط بخاطر داشته باشید که تماس های تلفنی ، پیام های متنی و رسانه های اجتماعی جایگزین مساوی برای تعامل حضوری با شما عزیزان نیست ، بنابراین جلسات حضوری را نیز برنامه ریزی کنید. بعد از کار با یک دوست برای ناهار یا نوشیدنی سریع ملاقات کنید.

تا آنجا که می توانید بخوابید.

چگونه در دو یا چند شغل موفق باشیم؟ (قسمت دوم)

کار کردن با بیش از دو شغل می تواند منجر به خستگی و کمبود خواب شود. اگر می خواهید بعد از یک شغل به سمت کار دیگری بروید و یا در اواخر شب در یکی از مشاغل خود مشغول کار هستید ، ممکن است خطر محرومیت از خواب یا فرسودگی از خواب بیشتر باشد.
اگر یک روز طولانی در پیش رو دارید زود به رختخواب بروید و هر وقت ممکن است چرت بزنید. حتی یک چرت زدن 20 دقیقه ای قبل از رفتن به شغل دوم ممکن است به شما کمک کند احساس هوشیاری و طراوت بیشتری داشته باشید.

در صورت امکان شغل در محلی نزدیک به خود کار کنید.

رفت و آمدهای طولانی باعث می شود شیفت های شما در محل کار حتی طولانی تر به نظر برسد و منجر به خستگی شود. بنابراین ، بهتر است اگر بتوانید شغلی داشته باشید که نیاز به رفت و آمد زیادی نداشته باشد. هر دو شغل خود را تا حد ممکن محلی نگه دارید تا به کاهش استرس خود کمک کنید

بین شیفت ها استراحت کنید.

مستقیم رفتن از یک شغل به کار دیگر می تواند افسرده کننده باشد ، بنابراین سعی کنید قبل از رفتن از یک شغل به کار دیگر راهی برای استراحت پیدا کنید. لازم نیست طولانی باشد تا بتوانید قبل از رفتن به سراغ کار دوم احساس شادابی داشته باشید. حتی یک استراحت 30 دقیقه ای نیز می تواند کمک کند.
به عنوان مثال ، می توانید قبل از رفتن به کار بعدی خود در یک کافی شاپ مورد علاقه بروید و یک لیوان قهوه بگیرید و لذت ببرید.

در هر زمان به یک کار متمرکز شوید.

مدیریت دو یا چند کار دشوار است ، که ممکن است باعث شود برخی از افراد در حالی که مشغول انجام یک کار هستند، سعی کنند کار دیگر خود را نیز انجام دهند. با این حال ، این یک ایده بد است. نه تنها دچار مشکل می شوید ، بلکه کارایی شما را نیز کاهش می دهد.
برای انجام بهترین کارهایی که می توانید در تمام مشاغل خود داشته باشید ، یک بار روی یک کار متمرکز شوید.

بیشتر بخوانید: چرا شراکت در کسب و کار به شکست منجر می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید