چگونه انتخاب رشته موفقی داشته باشیم

1.تحقیق کنید. اگر می خواهید یک دانشگاه بزرگ را انتخاب کنید ، باید گزینه های مدنظر خود را بدانید. در مورد رشته های مختلفی که احتمالاً انتخاب می کنید آگاهی پیدا کنید. درباره هر اصلی که جالب به نظر می رسد بخوانید. در مورد شغل های خاص و نحوه بدست آوردن  پول از آنها بخوانید. در انجمن ها ، وبلاگ ها و وب سایت های دانشگاه جست و جو کنید.
اگر هنوز در کالج نیستید ، در رشته های عمومی و آنچه مردم با آنها انجام می دهند تحقیق کنید. پس از تصمیم گیری در مورد چند انتخاب محکم ، به دنبال کالج هایی باشید که در آن زمینه ها شناخته شده اند.

2.درخواست مشاوره. از معلمان و مشاوران دانشگاهی خود در مورد مشاغل ، رشته ها و صنعت کالج سوال کنید. حتما با افرادی که شما را به خوبی می شناسند صحبت کنید: دوستان ، والدین و بستگان خود. این افراد ممکن است بتوانند در مورد نقاط قوت و ضعف خود توصیهای ارزنده ای به شما ارائه دهند.اما فقط به این دلیل که شخصی به شما می گوید انتخاب نکنید و مطمئن شوید که همه جوانب را در نظر می گیرید.
با افرادی صحبت کنید که قبلاً مقدمات خاصی را گذرانده. دریابید که آنها چه کاری متفاوت انجام می دهند.
با مشاوران کالج انتخابی خود صحبت کنید. می توانید در مورد رشته های مختلف اطلاعات زیادی در وب پیدا کنید. با این حال ، بهتر است با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید. آنها می توانند در پاسخ به سوالات مربوط به بخشهایی که قصد عضویت در آنها را دارید کمک کنند.

3.دریابید که چه مدت زمان برای انتخاب رشته لازم دارید. این زمان از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است.

4.در نظر بگیرید که آیا برای دانشگاه رفتن آماده هستید یا خیر. اگر هدف اصلی یا هدف خود را در ذهن ندارید ، کالج می تواند راهی بسیار گران قیمت برای یافتن خود باشد.
به یاد داشته باشید که لازم نیست فوراً به دانشگاه بروید فقط به این دلیل که بسیاری از افراد دیگر این کار را انجام می دهند. در نظر بگیرید که آیا شما در این امر آماده هستید. آیا این انتخاب شما یا والدین شما است ؟

5.در مورد هدف خود بیاندیشید. از خود بپرسید که می خواهید در پنج سال آینده کجا باشید. نوع زندگی را که می خواهید در نظر بگیرید. چه چیزی برای شما مهم است؟ شاید می خواهید پول زیادی بدست آورید؛ مبارزه با تغییرات آب و هوا نوشتن رمان؛ با مردم کار کنید دنیا را عوض کنید ، یا زندگی خود را عوض کنید. شما ممکن است پاسخ های مشخص زیادی نداشته باشید ، اما شروع به فکر کردن در این مورد ضرری ندارد.
در بازار کار تحقیق کنید. اگر اولویت اصلی شما پیدا کردن شغل به سرعت پس از فارغ التحصیلی است ، ممکن است کمک کند تا دریابید که مشاغل مورد نیاز زیاد هستند. سعی کنید از این دانش به نفع خود استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید