15 ایده عالی برای ایجاد کسب و کار در روستا

شما در کدام منطقه از کشور زندگی میکنید؟ اگر در منطقه روستایی یا شهری کوچک ساکن هستید و به دنبال ایده برای راه اندازی کسب و کار میگردید خواندن این مقاله را از دست ندهید.15 ایده عالی برای ایجاد کسب و کار با در روستا را به شما معرفی خواهیم کرد که با مقداری کمی سرمایه اولیه بتوانید برای خود کسب و کاری ایجاد کنید.

با وجود محدودیت هایی که در شهرهای کوچک برای بقای کسب و کارها وجود دارد، هنوز با راهه ای مختلفی میتوان درآمد کسب کرد.

ایجاد کسب و کار در شهرهای کوچک مزیت های خود را دارد. در این مناطق شما نیازی به سرمایه اولیه زیاد ندارید و هزینه های سربار کمتری برای شروع کارتان نسبت به شهرهای بزرگ لازم است.

اکثر مردم در شهرهای کوچک و روستاها با یکدیگر آشنا هستند که این یکی از نکات مثبت میباشد زیرا که راحتتر میتوانید کسب و کارتان را سازماندهی نمایید.

در مناطق شهری زیرساخت و تجهیزات بهتری نسبت به مناطق روستایی ارائه می‌شود. مناطق روستایی محدودیت‌های خودشان را دارند و اگر با دقت نگاه کنید، مزایای زیادی نیز نسبت به مناطق شهری دارند، مزایایی که باید بر آن‌ها تمرکز کنید، از امکانات موجود خود راضی بوده و بیشترین استفاده را از آن‌ها بکنید.

اما با وجود تمام سختی ها برخی کسب و کارها هستند که فقط میتوان انها را در روستاها راه اندازی کرد.

به عنوان مثال کشاورزی!

اگر شما ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار نداشته باشید دانستن چگونگی شروع کسب و کار در مناطق روستایی بی فایده میباشد.

پس قبل از هر اقدامی به اندازه کافی فکر کنید.

1 – تولید محصولات ارگانیک

تولید محصول ارگانیک

شما میتوانید میوه ها و سبزیجات عاری از هرگونه مواد شیمیایی را تولید کنید.

با توجه به اینکه امروزه مردم به موضوع کشاورزی ارگانیک روی آورده اندف از فروش این محصولات میتوانید سود خوبی بدست آورید.

پس راه اندازی کسب و کار کشاورزی محلی که تضمین کننده ی استفاده از روش های ارگانیک برای کشت میوه، سبزی و… باشد، میتواند جز کسب و کارهای موفقیت آمیز بحساب آید.

زیرا افراد از دور و نزدیک برای خرید محصولات ارگانیک به سمت شما سرازیر می‌شوند.

میتوانید برای فروش محصولات ارگانیک خود از برچسب های ارگانیک استفاده کنید اما حتی بدون داشتن شناسه رسمی نیز میتوانید باز محصولات ارگانیک خود را بفروش برسانید.

2 – ساخت و ساز

اگر شما اطلاعات خوبی در زمینه ساخت و ساز دارید، این حرفه برایتان ایده‌آل است.

ساخت و ساز

در مناطق روستایی، کشاورزان و زمین‌داران ممکن است مهارت‌های موردنیاز برای ساختن ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف (مثل انبار، مرغدانی و غیره) برای مصارف اداری یا مسکونی را نداشته باشند.

 بنابراین ایجاد شرکت کوچک ساختمانی شاید بهترین گزینه کسب‌وکار باشد.

3 – شرکت خدماتی و نظافتی

اگر در محل زندگی شما مزارع بزرگ و دامداری ها وجود داشته باشند میتوان به سراغ تاسیس شرکت های خدماتی و نظافتی رفت. اکثر این مزارع و دامداری ها نیاز به کمکی مازاد در مرتب کردن محوطه های خود دارند.

با ایجاد کسب و کارهای خدماتی که بتوانند ماهیانه یا هفتگی خدمات لازم را ارائه کنند میتواند یک ایده بسیار خوب باشد.

یا مثلا افتتاح یک سالن ارایشی!

افتتاح ارایشگاه

این شغل برای افرادی که روحیه ای خلاقانه دارند مناسب است. افراد زیادی وجود دارند که در مناطق زندگی خود به چنین خدماتی دسترسی ندارند، بنابراین فرصت بسیار خوبی برای بهره برداری است.

4 – فروش تخم مرغ های تازه

فروش تخم مرغ

امروزه تخم مرغ هایی که با غذاهای ارگانیک تغذیه میشوند با استقبال زیادی روبرو شده اند و در اکثر فروشگاه ها و هایپر مارکت ها مشتری های خود را دارد.

آغاز کسب‌وکاری درزمینه پرورش مرغ و ماکیان به داشتن زمین بزرگی نیاز ندارد. بااین‌حال، باید قوانین مربوط به این نوع کسب‌وکارها را بررسی کرده و از الزامات موردنیاز آنها اطلاع پیدا کنید.

5 – محصولات لبنی سایر دام ها

در گذشته مردم فقط از محصولات لبنی گاو و گوسفند استفاده میکردند اما امروزه از محصولات لبنی سایر حیوانات از قبیل بز، شتر و… نیز استقبال فراوانی کرده اند.

اگر بتوانید شرایط نگهداری از این حیوانات را فراهم نمایید میتوانید درآمد خوبی داشته باشید.

6 – کاشت فلفل

اگر بتوانید یک گلخانه کوچک راه اندازی کنید، میتوانید شروع به کاشت فلفل نمایید و به فروشگاه های شهرهای بزرگتر و… بفروشید. اینکار نیاز به تجهیزات زیادی ندارد. مهم اینست که محل ان در جایی باشد که نور و خاک حاصلخیز داشته باشد.

کاشت فلفل

7 – کاشت چای

کشت چای گزینه‌ای ساده و سودآور برای افرادی است که به چای علاقه بسیاری دارند.

برای کاشت بوته‌های چای به محوطه بزرگی نیاز ندارید؛ حتی می‌توانید آنها را در بالکن و یا مزارع خود بکارید. برای این کار خاک باید به‌طور کامل شخم‌زده ‌شده و مقداری شنی باشد.

8 – باشگاه ورزشی

در هر منطقه و شهری افرادی وجود دارند که مزایای ورزش و تناسب اندان را درک کرده اند. با ایجاد باشگاه محلی میتوانید این افراد را مشتری خود کنید. مطمین باشید به زودی سایر افراد منطقه نیز ترغیب خواهند شد در باشگاه ورزشی شما عضو شوند.

9 – خشک شویی

هر کس لباس‌های خود را می‌شوید. بنابراین، کسب‌وکاری درزمینه خشک‌شویی می‌تواند ایده‌ای عالی برای کارآفرینانی باشد که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند.

این کسب‌وکاری مقاوم در برابر رکود است، چراکه مردم همیشه به نیاز شستشوی لباس‌هایشان نیاز دارند. این کسب‌وکار بسیار سودآور است. آنچه برای شروع نیاز دارید ماشین لباسشویی است، اتوی پرسی و خشک‌کن است.

10 – مردم برای موقعیت‌های خاصی گل می‌خرند؛ از مراسم شاد مانند تولد و عروسی تا مراسم‌های غمبار مانند مراسم تشییع‌جنازه و مراسم یادبود. بنابراین، اگر می‌توانید کسب‌وکاری برای فروش گل برای همه مراسم را راه بیندازید، حوادث، و تعطیلات، درآمد زیادی خواهید داشت.

11 – مربی شدن

اگر مهارت و هنر خاصی دارید میتوانید از این فرصت استفاده کنید و در مناطقی که امکانات کمی وجود دارد بعنوان مربی، معلم و مدرس تخصص های مختلف کسب و کاری برای خود راه اندازی کنید.

همیشه یاد دادن و آموزش به دیگران میتواند تبدیل به یک منبه درآمد عالی شود.

12 – نانوایی

هر شهر یک نانوایی لازم دارد پس می‌توانید یک نانوایی تأسیس کرده و نان تازه، کیک، کلوچه و شیرینی و غیره عرضه کنید. اینکه اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشید، مزیت خوبی به‌حساب می‌آید.

اما اگر در چنین کاری مهارت ندارید، می‌توانید افراد ماهر در این زمینه را استخدام کنید.

همیشه بازار برای غذاهای پخته و آماده وجود دارد. بنابراین هرگز ضرر نخواهید کرد.

13 – فروش لباس محلی

افرادی که در جوامع کوچک زندگی می‌کنند دوست دارند تا سبک سنتی خود را در لباس پوشیدن داشته باشند. به همین دلیل، ممکن است فروش لباس‌های عجیب‌وغریب مشکل باشد. اما اگر بتوانید خود را با فروش لباس‌های موردعلاقه این افراد هماهنگ کنید، سود زیادی می‌برید.

لازم نیست تولیدکننده باشید؛ می‌توانید یک یا دو خیاط محلی را پیداکرده و با آن‌ها مذاکره کنید. آن‌ها تولید می‌کنند و شما می‌فروشید.

فروش لباس محلی

14 – راه اندازی تور گردشگری

می‌توانید با ارائه اطلاعات محلی، برگزاری جشن‌های محلی و هم چنین ایجاد سرویس های حمل و نقل برای گردشگران کسب‌وکارهایی راه بیندازید.

15 –  خرده‌فروشی کالاهای محلی

می‌توانید در مناطق روستایی به فروش کالاهای محلی مشغول شوید؛ چون اکثرا محصولات محلی برای گردشگران جذاب است و آنها این محصولات را خریداری می کنند.

مطلب پیشنهادی: ایده های کسب درآمد: آشپزی و شیرینی پزی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

پر بازدیدترین ها

ویدیو های پراوش

هشتگ ها

سبد خرید