نحوه ایجاد یک برنامه سرمایه گذاری

ارزیابی جایی که در آن هستید

ایجاد یک برنامه سرمایه گذاری پایدار نیاز به انجام کارهای بیشتری نسبت به ایجاد حساب پس انداز و خرید چند سهام تصادفی دارد. برای ساختن طرحی که درست است ، مهم است که بفهمید در کجا هستید و با سرمایه گذاری می خواهید چه چیزی را انجام دهید. سپس نحوه دستیابی به آن اهداف را انتخاب کرده و بهترین گزینه های سرمایه گذاری را برای رسیدن به آنها انتخاب کنید. خبر خوب این است که برای ایجاد و اجرای یک برنامه سرمایه گذاری شخصی ، هرگز دیر نیست.

1.گزینه سرمایه گذاری متناسب با سن را انتخاب کنید. سن شما تأثیر قابل توجهی در استراتژی سرمایه گذاری شما خواهد داشت.

به طور کلی ، هر چه جوان تر باشید ، می توانید ریسک بیشتری داشته باشید. دلیل این است که شما زمان بیشتری برای بهبودی از رکود بازار یا از دست دادن ارزش در یک سرمایه گذاری خاص دارید. بنابراین ، اگر  در 20 سالگی خود هستید ، می توانید بیشتر خود را به سرمایه گذاری های تهاجمی تخصیص دهید. (شرکت های رو به رشد)
اگر نزدیک به بازنشستگی هستید ، بیشتر به سمت سرمایه گذاری های  تهاجمی کمتر مانند شرکت های با درآمد ثابت بروید.

2.وضعیت مالی فعلی خود را بررسی کنید. از میزان درآمد یکبار مصرف تان برای سرمایه گذاری آگاه باشید. به بودجه خود نگاهی بیندازید و تعیین کنید که چه مقدار پول برای سرمایه گذاری های  ماهانه خود باقی مانده است.

3.مشخصات ریسک خود را توسعه دهید. مشخصات ریسک شما تعیین می کند که چقدر خطری را که مایلید از آن استفاده کنید تعیین می کند. حتی اگر جوان باشید ، ممکن است بخواهید خطرات زیادی را به همراه نیاورید. سرمایه گذاری های خود را بر اساس نمایه ریسک خود انتخاب کنید.

به طور کلی ، سهام نسبت به اوراق ناپایدار است و حساب های بانکی (حساب های چک و پس انداز) بی ثبات هستند.
به یاد داشته باشید ، همیشه در تجارت خطر وجود دارد. غالباً وقتی ریسک کمتری می کنید درآمد کمتری کسب می کنید. سرمایه گذاران به دلیل ریسک های قابل ملاحظه پاداش می گیرند ، اما می توانند با ضرر شدید روبرو شوند.

اهداف خود را تعیین کنید

1.اهداف خود را برای سرمایه گذاری تعیین کنید. با پولی که از سرمایه گذاری خود می گیرید می خواهید چه کاری انجام دهید؟ آیا می خواهید زود بازنشسته شوید؟ آیا می خواهید خانه خوبی بخرید؟ آیا قایق می خواهید؟

به عنوان یک قانون اساسی ، مهم نیست که هدف شما (خرید خانه ، پس انداز برای تحصیلات دانشگاهی کودک و غیره) یک سبد متنوع را بخواهد. ایده این است که اجازه دهید سرمایه گذاری در یک بازه زمانی طولانی رشد کند تا به اندازه کافی بتوانید به هدف  خود برسید .

2.یک جدول زمانی برای اهداف خود تعیین کنید. چه قدر زود می خواهید به اهداف مالی خود برسید؟ این نوع سرمایه گذاری شما را تعیین می کند.
اگر علاقه مند هستید که به سرعت سرمایه گذاری خود را به دست بیاورید ، و آماده هستید این خطر را بکنید که می توانید ضرر بزرگی را نیز ببینید ، در این صورت سرمایه گذاری های تهاجمی تری را انتخاب کنید که پتانسیل بازگرداندن قابل توجهی را دارند. . اینها شامل سهام کم ارزش و سهام زمینی است که ممکن است به سرعت ارزش خود را بدانند.
اگر به ساخت و ساز ثروت به آرامی علاقه دارید ، سرمایه گذاری هایی را انتخاب می کنید که در طی زمان کندتر بازده سرمایه گذاری را ایجاد می کنند.

3.سطح نقدینگی مورد نظر خود را تعیین کنید. دارایی “نقدی” به عنوان دارایی تعریف می شود که به راحتی به پول نقد تبدیل می شود. در این صورت ، در صورت نیاز در شرایط اضطراری ، سریع به پول دسترسی خواهید داشت.
سهام و وجوه متقابل نقدینگی هستند و معمولاً طی چند روز قابل تبدیل به پول نقد هستند.
اما در خصوص تبدیل املاک و مستغلات، تبدیل یک ملک به پول نقد معمولاً هفته ها یا ماهها طول می کشد.

ایجاد برنامه

1.تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید متنوع باشید. شما نمی خواهید تمام تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار دهید. به عنوان مثال: هر ماه ، شما ممکن است بخواهید 30٪ از سرمایه گذاری خود را به سهام ، 30٪ دیگر به اوراق بدهی و 40٪ باقی مانده را به حساب پس انداز اختصاص دهید. آن درصد و گزینه های سرمایه گذاری را طوری تنظیم کنید که مطابق با اهداف مالی شما باشد.

2.اطمینان حاصل کنید که برنامه شما مطابق با مشخصات ریسک شما باشد. اگر هرماه 90 درصد درآمد یکبار مصرف خود را به سهام اختصاص دهید ، در صورت سقوط بازار سهام  پول زیادی را از دست می دهید. این ممکن است خطری باشد که شما مایل به پذیرش آن هستید ، اما مطمئن باشید که اینگونه است.

3.با یک مشاور مالی مشورت کنید. اگر در مورد چگونگی تنظیم برنامه ای متناسب با اهداف و مشخصات ریسک خود مطمئن نیستید ، با یک مشاور مالی واجد شرایط صحبت کنید و نظرات را دریافت کنید.

4.گزینه های خود را بررسی کنید. حساب های مختلف زیادی وجود دارد که ممکن است برای یک برنامه سرمایه گذاری از آنها استفاده کنید. با برخی از اصول اولیه آشنا شوید و بفهمید که چه چیزی برای شما مفید است.
یک حساب پس انداز اضطراری کوتاه مدت با هزینه های زندگی سه تا شش ماهه تنظیم کنید. اگر اتفاقی غیر منتظره رخ دهد (از دست دادن شغل ، آسیب دیدگی یا بیماری و غیره) ، این مهم است که از خود محافظت کنید. دسترسی سریع به این پول باید با عجله انجام شود.
گزینه های خود را برای پس انداز طولانی مدت در نظر بگیرید.

ارزیابی پیشرفت شما

1.سرمایه گذاری های خود را هر از گاهی نظارت کنید. بررسی کنید که آیا آنها مطابق اهداف شما عمل می کنند یا خیر. اگر اینطور نیست ، سرمایه گذاری های خود را دوباره ارزیابی کنید و تعیین کنید که در چه مواردی باید تغییراتی ایجاد شود.

2.تعیین کنید که آیا باید ریسک خود را تغییر دهید. به طور کلی ، هرچه پیرتر می شوید ، ریسک کمتری خواهید کرد. مطمئن باشید که سرمایه گذاری های خود را بر این اساس تنظیم کنید.
اگر در سرمایه گذاری های مخاطره آمیز پول دارید ، ایده خوبی است که هنگام پیر شدن ، آنها را بفروشید و پول را به سمت سرمایه گذاری های با ثبات تر منتقل کنید.
اگر منابع مالی شما نوسانات سبد سهام شما را به خوبی تحمل می کند ، ممکن است بخواهید خطر بیشتری را نیز به عهده بگیرید تا بتوانید زودتر به اهداف خود برسید.

3.ارزیابی کنید که آیا به اندازه کافی برای رسیدن به اهداف مالی خود مشارکت دارید یا نه. با توجه به نکات مثبت تر ، ممکن است متوجه شوید که از رسیدن به اهداف خود جلوتر هستید و به طور منظم پول زیادی را در سرمایه گذاری خود قرار می دهید. در هر صورت ، سهم خود را بر این اساس تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید