فقط 4 قدم تا رسیدن به اهدافتان فاصله دارید.

هر کس رویاهایی دارد. این که آیا آنها بزرگ یا کوچک هستند، اهمیت زیادی در زندگی ما دارند. دستیابی به این اهداف مربوط به شادی و رفاه ماست. این راهی برای افزایش اعتماد به نفس است. روند تلاش برای اهداف ما نیز می تواند به ما در پیشرفت کمک کند. بنابراین، آیا رویای شما این است که یک میلیون دلار درآمد داشته باشید، یک هنرمند شوید یا یک ورزشکار جهانی باشید؟ صبر کنید. امروز کار خود را به سمت هدف  آغاز کنید.

1.تصمیم بگیرید که چه میخواهید

اولین قدم شما این است که آنچه را که می خواهید انجام دهید تعیین کنید. این می تواند یک تغییر بزرگ یا کوچک باشد ، اما صرف زمان برای فکر کردن در مورد آنچه شما امیدوار هستید، یک قدم مهم برای موفقیت است.

به عنوان مثال، هدف شما این است که شخص شادتر باشید؟ یک موسیقی یاد بگیرید؟ یک ورزش خوب را یاد بگیرید؟ سالم تر باشید؟ همه این اهداف معتبر هستند. شما تصمیم می گیرید که چه چیزی می خواهید.

2.شرایط خود را تعریف کنید

باید ببینید که این هدف شما چه معنی ای برای شما دارد. تعریف یک فرد از یک هدف می تواند بسیار متفاوت از دیگران باشد.

به عنوان مثال، اگر هدف شما شادتر بودن باشد، باید به آنچه که برای شما خوشبختی می آورد فکر کنید. خوشبختی چیست؟ چه چیزی شما را خوشحال تر می کند؟
این امر به اهداف کم اهمیت تر نیز کمک می کند. اگر هدف شما یادگیری گیتار باشد، این دقیقا چیست؟ آیا شما با دانستن چند آکورد راضی هستید تا مردم بتوانند در کنار شما آواز بخوانند؟ یا میخواهید یک گیتاریست کنسرت کلاسیک باشید؟ این تعاریف بسیار متفاوت از دانستن اینکه چگونه گیتار بزنید هستند.

3.بپرس چرا.

مهم است که زمان کمی برای فکر کردن درباره اینکه چرا اهداف انتخابی را تنظیم می کنید اختصاص دهید. اگر در مورد انگیزه های خود فکر می کنید، ممکن است متوجه شوید که مایل هستید در اهدافتان تجدید نظر کنید.

به عنوان مثال، تصور کنید هدف شما این است که یاد بگیرید که گیتار بزنید. در مورد علت آن از خود سوال کنید، و سپس متوجه میشوید که این به این دلیل است که فکر می کنید افرادی که گیتار میزنند در مدرسه محبوب تر هستند. این واقعا به گیتار وابسته نیست. ممکن است دلیل خوبی برای متوقف کردن باشد و از خودتان بپرسید آیا راه دیگر و ساده تر برای دریافت آنچه واقعا می خواهید، وجود دارد یا نه.

4.تعیین کنید که آیا این هدف امکان پذیر است.

در آخر، شما باید تصمیم بگیرید که هدفتان واقع بینانه باشد. غم انگیز است که ممکن است به نظر برسد، هر رویایی نمی تواند به درستی برسد. اگر هدف شما فراتر از قلمرو احتمال باشد، ممکن است زمان آن باشد که هدف خود را تغییر دهید.

تصور کنید تصمیم می گیرید بزرگترین بازیکن بسکتبال در جهان باشید. این یک هدف چالش انگیز برای هر کسی برای رسیدن به آن است، اما ممکن است برای بعضی از افراد ممکن باشد. اما، اگر شما تنها 5 فوت (1.5 متر) بلند هستید، این هدف احتمالا فراتر از دسترس شما است. این شما را برای شکست و ناتوانی تنظیم می کند.شما هنوز هم می توانید با دوستان خود بسکتبال بازی کنید. اما اگر به دنبال بهترین در یک ورزش باشید ، احتمالا باید روی ورزشی تمرکز کنید که داشتن قد بلند در  آن مهم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید