مقایسه رشد کسب و کار با تولید محتوای متنی و تصویری

مقایسه رشد کسب و کار با تولید محتوای متنی و تصویری

امروزه کسب و کارهای اینترنتی بین مردم بسیار جا افتاده است. اکثر افراد بجای خرید به شکل سنتی، آنلاین خرید می کنند. لازمه رشد کسب و کارهای اینترنتی تولید محتوا است. تولید محتوا به شکل های مختلفی مانند متنی، ویدیویی، تصویری یا صوتی انجام می شود. در این مقاله بررسی می کنیم که تولید محتوای متنی برای رشد کسب و کار مناسب تر است یا تولید محتوای تصویری! پس تا انتها همراه ما باشید.

 محتوای تصویری چیست و چرا اهمیت دارد؟

محتوای تصویری همانطور که از اسمش مشخص است رساندن مفاهیم و اطلاعات به صورت دیداری به مخاطب است. این مدل محتوا شامل چند تصویر یا یک محتوای ویدیویی می تواند باشد. تولید محتوای تصویری نسبت به محتوای متنی هزینه بیشتری می خواهد. برای همین برخی مدیران کسب و کارها لزومی برای استفاده از محتوای تصویری نمی بینند. در صورتی که محتوای تصویری در رشد کسب و کارها تاثیر قابل توجهی می تواند داشته باشد. معمولاً مخاطب از دیدن تصاویر بیشتر از خواندن یک متن بلند بالا و خشک لذت می برد. حتی محتواهای متنی که از تصاویر استفاده کردند نسبت به محتواهایی که صرفاً متنی هستند بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند.

اهمیت محتوای تصویری در رشد کسب و کار

  1. اشتراک گذاری محتواهای تصویری و ویدیویی بین مخاطبان 10 تا 15 برابر بیشتر از محتواهای متنی است.
  2. در هر یک دقیقه، حدود75ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود.
  3. میلیون ها نفر، هر هفته نظاره گر پست های یوتیوب هستند.
  4. نفوذ و جذب مخاطب از طریق محتواهای تصویری از هر محتوای دیگر در فضاهای مجازی بیشتر است.
  5. احتمال اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها بین مخاطبین بیشتر است.
  6. بیش از 60 درصد مردم بعد از جستجو در اینترنت، ترجیح می دهند روی محتواهای تصویری کلیک کنند.

تاثیر استفاده از محتوای تصویری در افزایش فروش و رشد کسب و کارها

هرچقدر هم که در محتوای متنی خود از کلمات مناسب و منطقی استفاده کنیم بازهم تاثیر محتوای تصویری چیز دیگری است. مخاطب با خواندن یک محتوای متنی بدون هیچ تصویری، خسته شده و دیگر به خواندن ادامه نمی دهد. اما وجود تصاویر، چشم مخاطب را مورد هدف قرار می دهد و از یکنواخت شدن جلوگیری می کند. تولید محتوای تصویری بهترین روش برای بازاریابی شناخته می شود. بازاریابی با تولید محتوای تصویری علاوه بر کسب مزیت رقابتی، به افزایش فروش کسب و کارها هم کمک خواهد کرد.

روش های تولید محتوای تصویری برای رشد کسب و کار

  • عکس :

رایج ترین روش تولیدمحتوای تصویری، استفاده از عکس در دل محتوای متنی است. هرچه عکس شما با کیفیت تر باشد، با موضوع مرتبط تر باشد و تکراری نباشد، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

  • اینفوگرافیک :

اینفوگرافیک یعنی ارائه اطلاعات از طریق یک تصویر که برای فهم ساده تر مخاطب انجام می شود. در واقع، داده های مختلف را به صورت نمودار به تصویر می کشند. اینفوگرافیک ها قابلیت دانلود و کپی کردن ندارند. این موضوع مخاطب را متوجه می کند که این محتوای تصویری اورجینال است و خودتان آن را تهیه کردید. بنابراین تاثیر بیشتری در جذب مخاطب خواهد داشت.

  • ویدیو:

  • ویدیو ها یکی از روش های تولید محتوای تصویری براش رشد کسب و کار شما هستند. ویدیو ها از بالاترین قدرت برای جذب مخاطب برخوردار هستند. بیش از نیمی از کاربران صفحات مجازی، ترجیح می دهند با دیدن یک ویدیو، با یک برند یا محصول آشنا شوند.
  • موشن گرافیک :

موشن گرافیک نوعی فیلم سازی است که برای تهیه آن از گرافیک های متحرک استفاده شده است. تاثیر موشن گرافیک ها معمولاً از یک تصویر ساده بیشتر است. اما باید در نظر بگیرید که هزینه تولید موشن گرافیک ها هم نسبت به تصویر ساده بیشتر است.

  • اسکرین شات:

اسکرین شات ها از روی صفحه نمایش گوشی ها گرفته می شود. برای آموزش فرآیند کار با یک نرم افزار یا تنظیمات تلفن همراه می تواند استفاده شود.

  • گیف :

گیف (GIF) ها هم یکی از روش های تولید محتوای تصویری موثر در رشد کسب و کار هستند. گیف ها موجب احساس صمیمیت بیشتر بین شما و مخاطب می شوند. این روش موجب احساس راحتی و رفاقت بیشتر مخاطب در کنار شما می شود.

محتوای تصویری در رشد کسب و کار موثرتر است یا متنی ؟

با توجه به مطالعاتی که انجام شده مغز انسان محتواهای بصری را ساده تر می تواند پردازش کند. یک محتوای تصویری سریع تر در ذهن انسان پردازش می شود. حتی ممکن است تا مدت های زیادی هم در ذهن افراد باقی بماند. برای معرفی خدمات و محصولات، آموزش های مختلف یا اطلاع رسانی اخبار می توانید تولید محتوای تصویری کنید. استفاده از تولید محتوای تصویری و ویدیویی، مطالب را بهتر در ذهن مخاطب قرار میدهد. در نتیجه جذب مخاطب بهتر و فروش بهتری خواهید داشت.

مزایا و ویژگی های تولید محتوای تصویری در رشد کسب و کار

1. سهولت در ساخت ویدیو :

امروزه اپلیکیشن های زیادی برای ویرایش عکس و فیلم وجود دارد که دیگر ساخت محتوای تصویری کار سختی نیست. بسیاری از این برنامه ها برای استفاده همه کاربران مبتدی تا حرفه ای بوده و کار با آنها بسیار ساده است.

2. درگیر کردن مخاطب به محتوا :

بزرگ ترین هدف تولید محتوا، درگیر کردن مخاطب به محتوایی است که تولید شده است. محتوای تصویری در مقایسه با محتوای متنی، مخاطب را خیلی بیشتر درگیر می کند. احساسات مخاطب با محتوای دیداری و شنیداری بیشتر می تواند برانگیخته شود. یک محتوای ویدیویی شامل صوت و تصویر است که قطعاً تاثیر بیشتری نسبت به یک متن طولانی دارد.

3. تشویق  مخاطب به اقدام :

وقتی مخاطب یک محتوای ویدیویی که دارای صدا و تصویر است ببیند، در انتهای فیلم ممکن است احساساتی شود. این احساسات، مخاطب را تشویق به اقدامی که برای رشد کسب و کار شما نیاز است، می کند. برای مثال محتوای شما برای تشویق به خرید محصول یا خدمات است. یا شما با استفاده از تولید محتوای تصویری مطلبی را به خوبی آموزش دادید. این تولید محتوای خوب، مخاطب را تشویق می کند تا در دوره های آموزشی شما شرکت کند.

4. ماندگاری محتوا در ذهن مخاطب :

یکی از دلایل تاثیر بیشتر محتوای تصویری نسبت به محتوای متنی، ماندگاری محتوای بصری در ذهن مخاطب است. در واقع دیدن یک فیلم که ترکیبی از صدا، تصویر و متن است خیلی بیشتر می تواند در ذهن ما ثبت شود. بنابراین استفاده از عکس، فیلم و محتوای صوتی در کنار محتواهای متنی قطعاً می تواند تاثیرگذارتر باشد.

5. ساده بودن سفارش تولید محتوای تصویری :

شما به سادگی و با صرف بودجه مناسب ومقرون به صرفه می توانید یک محتوای تصویری سفارش دهید. با صرف مقدار هزینه کمی می توانید در نهایت به فروش و سود دهی خیلی خوبی برسید.

تولید محتوای تصویری اثرگذاری بالایی در رساندن پیام به مخاطب دارد، صرف هزینه در این کار سرمایه گذاری محسوب می شود. شرکت دیجیتال مارکتینگ پراوش با داشتن تیمی متخصص، کار تولید محتوای تصویری شما را می تواند به دست بگیرد. شما با کمترین هزینه، یک تولید محتوای خوب می توانید داشته باشید و به رشد کسب و کار خود کمک کنید. با دیدن نمونه های کار تولید محتوای تصویری، طراحی و تدوین ویدیوهای تیم پراوش می توانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

برای دریافت مشاوره رایگان و دیدن نمونه کارهای تیم پراوش از طریق این لینک می توانید اقدام کنید. ( لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید