مراحل برندسازی شخصی

مراحل برندسازی شخصی

داستان موفقیت تمام افراد معروف یک نقطه مشترک دارد. آنها نحوه استفاده صحیح از استعدادها و توانایی هایشان را می دانند. برای متمایز شدن از دیگران باید یک راهکار خلاقانه و کاربردی پیدا کرد. اوایل، مراحل برندسازی شخصی کار دشواری به نظر می آید. اما بعد از قدم گذاشتن در این راه رفته رفته ساده تر خواهد شد.

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست ؟

برندسازی شخصی فرآیندی است که شما تلاش می کنید در ذهن مخاطب نقش ببندید. در پرسونال برندینگ شما به مخاطب می گویید چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. در واقع برندسازی شخصی آن مشخصه ای است که مردم شمارا به آن، می شناسند. اگر در این مسیر می خواهید موفق شوید باید خود واقعیتان را بشناسید. زیرا تظاهر کردن به چیزی که واقعاً نیستید برای مدت طولانی بسیار دشوار می تواند باشد. فرقی ندارد که شما کسب و کار خودتان را دارید یا به عنوان یک کارمند کار می کنید. برندسازی شخصی شما را از دیگران متمایز می کند. در نتیجه در کار و زندگی خود موفق تر خواهید بود.

اهمیت برندسازی شخصی

برندسازی شخصی به شما فرصت های جدید کاری می دهد و همچنین ارتباطات شما را قوی تر می کند. ساخت یک برند شخصی به جذب بیشتر مشتریان نیز می تواند کمک کند. وقتی مشتریان شمارا کاملاً بشناسند قطعاً با اطمینان بیشتری از شما خرید خواهند کرد. مطمعناً مشتریان خرید از کسی که شناس و قابل اطمینان است را خیلی بیشتر از یک برند ناشناس دوست دارند. استیو جابز نمونه ای برای پرسونال برندینگ است که با تفکر خلاقانه و هوشمندانه توانست شرکت اپل را تاسیس کند. پس از آن شرکت کامپیوتری Next  و انیمیشن سازی Pixar را تاسیس کرد. شعار استیو جابز (متفاوت بیندیش) بود و در هر زمینه ای که فعالیت کرد توانست آن اثر را ماندگار کند. برندسازی شخصی دقیقاً همچین چیزی است. شمایی که الان در این راه قرار دارید قرار است روزی به این پیشرفت ها برسید.

4 مزیت برندسازی شخصی

1.تمایز با دیگران

ساخت برند شخصی یعنی ترکیبی از مهارت ها، ویژگی ها و تجربیاتی که دیگران ندارند. امروزه همه مدرک دانشگاهی دارند بنابراین وقتی از شما استقبال می شود که چیزی فراتر از مدرکتان ارائه کنید. ویژگی های منحصر به فرد و تقویت آن موجب بهبود کسب و کار شما می شود.

2.اعتماد مخاطب به شما

با ساخت برند شخصی خودتان به مخاطب اجازه می دهید که شمارا بشناسند. همین شناخت موجب جلب اعتماد مشتری می شود. وقتی کسی را بشناسید، می دانید که او چه انتظاراتی از شمارا برآورده می کند یا چقدر قابل اطمینان است. بنابراین قطعاً هر آدمی بجای خرید از برندهای ناشناس از کسی خرید می کند که روی شخصیت آن فرد شناخت دارد.

3.به دست آوردن فرصت های مختلف

با برندسازی شخصی به خودتان یک مزیت رقابتی می دهید. وقتی مردم می فهمند که شما در کاری تخصص دارید احتمال اینکه اول به سراغ شما بیایند خیلی بیشتر است. قدرت برند شخصی شما باعث می شود مشتریان به سمت شما بیایند. همچنین کارفرمایان شما را برای انجام یک کار منحصر به فرد و خاص ممکن است بخواهند.

4.دیده شدن

هرکسی با یک سرچ کوچک در گوگل یا شبکه های اجتماعی می تواند درمورد شما اطلاعات کسب کند. بنابراین خیلی مهم است که شخصیت خودتان را چطور نشان دهید. طبق تحقیقات 65 درصد مردم اول از همه برای دریافت اطلاعات از اینترنت استفاده می کنند. شما با برندسازی شخصی، خودتان را به بهترین شکل می توانید  معرفی کنید.

حالا، شما هم می دانید که پرسونال برندینگ چیست و هم می دانید چرا ضروری و پر اهمیت است. سوالی که اینجا پیش می آید این است که مراحل برندسازی شخصی چگونه است؟

برندسازی شخصی

 

مراحل برندسازی شخصی

1.شناخت خود:

از خودتان بپرسید که نقاط ضعف و قوتتان چیست، چه چیزی به شما انگیزه می دهد. دلیل صبح بیدار شدن شما چه چیزی می تواند باشد یا چه ویژگی دارید که همه آن را تحسین می کنند. پاسخ به این سوال ها به شما کمک می کند تا بفهمید در چه حوزه ای استعداد و علاقه دارید.

2.تعیین مخاطب مورد نظر :

در واقع شما علاوه بر اینکه باید بدانید چه کسی هستید، باید تشخیص دهید برای چه کسی مفید هستید. برای برندسازی شخصی نیاز نیست بین تمام مردم شهر مشهور شوید. شما باید بین افرادی معروف شوید که به شما نیاز دارند. دو شخص را تصور کنید:

  • مشاور هرگونه کسب و کار
  • مشاور کسب و کارهای کوچک

قطعاً شما به مورد دوم اعتماد بیشتری خواهید کرد چون دقیقاً مشخص کرده که چه تخصصی دارد. مردم به کسی که ادعا دارد همه چیز را می داند نمی توانند اعتماد کنند. بنابراین حتماً تخصص خود را مشخص کنید و بخشی از بازار را هدف قرار دهید که متناسب با برندتان است.

3.تعیین هویت و لحن برند شخصی :

باید بدانید چه لحنی با شخصیت برند شما هماهنگی دارد. شوخ طبع یا جدی، محترمانه یا ساختار شکن، رسمی یا غیر رسمی می توانید باشید. تصور کنید قرار است یک نفر شمارا توصیف کند، چه کلماتی را به کار می برد؟ برای مثال او کارآفرینی شوخ طبع و پر انرژی است؟ یا جدی و جسور است. این کلمات دقیقا همان چیزی است که شخصیت برند شمارا تشکیل می دهد.

4.تعیین ویژگی های خود :

شما چه ویژگی دارید یا چه نیازی از مردم را می توانید برآورده کنید؟ مردم چرا باید به شما توجه کنند، شما چطور زندگی آنهارا بهبود می بخشید؟ پاسخ به این سوالات ارزش شمارا نشان می دهد که چه استعداد یا ویژگی دارید. برای مثال این دو نمونه را در نظر بگیرید :

  • من برای شما تولید محتوا می کنم.
  • من با تولید محتوای تصویری، متنی و ویدیوگرافی کسب و کار شما را توسعه می دهم.

شما باید دقیقا جمله ای مثل مورد دوم را به مخاطبتان بگویید. سعی کنید پیشنهادات خاص داشته باشید و به شکل منحصر به فردی آن را بیان کنید.

5.ارتباط با مخاطب و تبلیغ خود:

بعد از این مراحل، تقریباً همه چیز برای ارتباط و رویارویی با مخاطب آماده است. حالا باید تصمیم بگیرید از چه راهی خودتان را معرفی می خواهید کنید. گزینه های مختلفی وجود دارند از جمله:

  • شبکه های اجتماعی که نقش پررنگی در تبلیغات دارند. فقط باید بدانید برای هر کسب و کاری باید چه شبکه اجتماعی را انتخاب کنید. برا مثال کسی که مشاور کاریابی است به جای فعالیت در اینستاگرام بهتر است در لینکدین فعالیت داشته باشد.
  • ایمیل که روشی مستقیم برای برقراری ارتباط با مردم است. به صورت منظم برای ایمیل ها محتوا می توانید ارسال کنید.
  • وب سایت شخصی، چیزی است که مانند خانه شما در فضای مجازی است و حتماً به آن نیاز دارید. با داشتن وب سایت، مخاطبان با یک سرچ ساده در گوگل
  • می توانند شمارا پیدا کنند.در وب سایت، نمونه کارهای قبلی خود را می توانید بارگذاری کنید. یا درمورد ویژگی ها و تخصص خودتان صحبت کنید.
  1. مراقبت از برند خود:

شخصی سازی یک برند فرآیندی ادامه دار است و نیازمند مراقبت زیادی است. برای مراقبت از برندتان باید ریسک پذیر باشید، به مخاطبانتان اهمیت دهید و بجای قانون شکنی، قوانین تازه بسازید. دائماً نظر مخاطبینتان را سعی کنید جویا شوید. با ارزیابی استراتژی های خود بفهمید چه چیزی شمارا از رسیدن به اهدافتان منع می کند. در نهایت صداقت نیز یکی از مهم ترین روش های مراقبت از برندتان شناخته می شود.

در حال حاضر شما دریافتید که پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست و چه اهمیتی دارد. همچنین مراحلی که به راحتی با آن برندسازی را می توانید ادامه دهید، شناختید. حالا وقت آن است که ساختن برند شخصی خودتان را شروع کنید. شرکت پراوش مسئولیت مشاوره برای کسب و کار شما را دارد. پراوش در تمامی مراحل برندسازی، تولید محتوا و توسعه کسب و کار، کنارتان خواهد بود. تیم پراوش با داشتن اهداف قدرتمند و اصولی و متخصصین ماهر می تواند در این راه به شما کمک شایانی کند.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

برای دریافت مشاوره رایگان از طریق این لینک می توانید اقدام کنید. ( لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید