شما هم می‌توانید یک کارآفرین زن موفق باشید!

در سرتاسر جهان ، زنان در حال پیشرت در کسب و کار هستند و ثابت می كنند كه هر آنچه که برای رهبری یک كسب وكار موفق لازم است ، دارند. در اینجا چند توصیه عملی برای تبدیل شدن به یک زن موفق تاجرتوضیح خواهیم داد.

خود را برای چالش های خاص زنان آماده کنید

در مورد زنان موفق بخوانید. بسیاری از زنان حرفه ای موفق در خارج از کشور وجود دارند – در تجارت و در زمینه های دیگر. تحقیق و یادگیری درباره پیشینه و مسیرهای شغلی آنها به شما انگیزه خواهد داد. خواندن داستان های آنها این ایده را به شما می دهد که مسیر موفقیت چگونه به نظر می رسد و موانعی که ممکن است در طول مسیر با آن روبرو شوید را نشان می دهد.

وب منبع خوبی برای تحقیق در مورد  مشاغل زنان موفق است. مقالاتی جالب و دیدنی در وب سایتهایی مانند فوربز و دانشکده بازرگانی هاروارد وجود دارد.
همچنین می توانید خاطرات یا شرح حال تعدادی از زنان موفق را بخوانید و اطلاعات خوبی در مورد تجربیات حرفه ای آنها – چه خوب و چه بد – کسب کنید.

در رابطه با زنان تحقیق کنید. مهم نیست که در چه حوزه ای حضور دارید ، مطمئناً زنان موفقی هستند که راه را برای دیگران هموار کرده اند. یافتن اطلاعات در مورد زنان موفق در زمینه خاص به شما ایده بهتر می دهد که یک مسیر شغلی ممکن است معمولی به نظر برسد و برخی از اقدامات عملی که می توانید برای موفقیت کسب کنید برجسته کنید.

تحقیق کنید که خانمهای حوزه شما به چه مدرسه هایی رفته اند ، چه کارآموزی را انجام داده اند ، چه آنها در خارج از کشور کار کرده اند ، اولین کار خود را در آنجا کسب کرده اند و اطلاعات دیگری در مورد مسیر شغلی خود دارند.
بفهمید که این زنان چه کاری درست انجام داده اند ، سپس از دانش آن برای تهیه یک برنامه شغلی خود استفاده کنید.

زمینه ای را در نظر بگیرید که تعداد کمتر زن در آن وجود دارد. از نظر تاريخي ، زنان در زمينه هايي چون علم ، مهندسي ، تكنولوژي ، رياضي و علوم كامپيوتر كمتر حضور داشته اند. با پیگیری حرفه ای در یکی از این زمینه ها ، ممکن است یک زن از مشوق های خاصی بهره مند شود که برای ترغیب بیشتر خانم ها برای ورود به این زمینه ها از جمله برنامه های بورس تحصیلی و کمک های مالی استفاده می شود.

تعادل بین کار و خانواده را برقرار کنید. شاید بزرگترین نگرانی زنان در نیروی کار نحوه تعادل کار و زندگی خانوادگی باشد.

بررسی ها نشان داده است که بیشتر زنان به دلیل درگیری های مراقبتی یا شرایط جوی که به عنوان والدین دارند ، شغل خود را ترک می کنند.
بهترین راه برای برقراری تعادل بین کار و خانواده ، یافتن شرکتی است که ترکیبی از سیاست های دوستانه والدین مانند مرخصی زایمان ، حقوق کودک را تحت حمایت شرکت ، برنامه ریزی انعطاف پذیر ، مزایای مراقبت از خانواده و مرخصی زایمان ارائه می دهد.

غلبه بر نابرابری در پرداخت. با وجود پیشرفت فوق العاده از نظر تعداد زنان در نیروی کار و نسبت افرادی که برای دستیابی به سمت های مدیریتی و اجرایی حرکت می کنند ، هنوز راه طولانی وجود دارد ، به خصوص در مورد حقوق برابر. حقیقت ناامید کننده این است که زنان برای همین کار درآمد قابل توجهی نسبت به مردان کسب می کنند. اگرچه عواملی مانند آموزش و پرورش یا تصمیم به فرزند داشتن می توانند بر میزان دستمزد تأثیر بگذارند ، اما مشکل اصلی این است که زنان به طور مداوم خود را کم ارزش می کنند و در مذاکره مؤثر با حقوق بالاتر با کارفرمایان موفق نیستند. برای غلبه بر نابرابری در پرداخت ، باید:

دریابید که افراد دیگر (زن و مرد) با همان مدرک تحصیلی و در موقعیتهای مشابه ، چه مزایایی کسب می کنند.
یاد بگیرید که چگونه مذاکره کنید. هنگامی که ارزش خود را بدانید ، باید روی فروش صلاحیت ها ، مهارت ها و دستاوردهای خود تلاش کنید.

هرگز فوراً پیشنهاد ندهید. به شماره اول آنها به عنوان “پیشنهاد اولیه” فکر کنید و اگر احساس می کنید کم ارزش هستید ، به مذاکره ادامه دهید.
درک کنید که شما حق درخواست افزایش حقوق را دارید. اگر در حال حاضر در شغلی هستید که احساس می کنید سهم شما کم ارزش است ، یا فهمیدید که به یک همکار بیشتر برای همین کار پرداخت می شود ، از درخواست افزایش نترسید. فقط حتماً یک مورد قانع کننده ایجاد کنید: کارهای خانه خود را انجام دهید و محدوده حقوق مربوط به نقشهای مشابه در داخل و خارج از شرکت را دریابید. آماده باشید تا در مورد سهم مثبت خود در شرکت از جمله موفقیت های اخیر یا مشکلی که حل کرده اید صحبت کنید. هر بازخورد مثبتی را که از دیگران در تیم خود دریافت کرده اید برجسته کنید.

مطمئن باشید داشتن اعتماد به نفس به خود و توانایی های شما برای تبدیل شدن به یک تاجر موفق بسیار ضروری است. همانطور که خودتان را به تصویر می کشید ، مردم شما را مشاهده می کنند. اگر اعتماد به نفس را ایجاد کنید ، مردم اعتقاد دارند که شما به آنها اطمینان دارید.

شک و تردید طبیعی است ، اما اجازه ندهید که شما را تحت الشعاع قرار دهد. به یاد داشته باشید که در آنجا هستید زیرا در کارهایی که انجام می دهید خوب هستید..
اگر روز بدی را تجربه می کنید که اعتماد به نفستان را کم می کند، سعی کنید با استفاده از تأیید مثبت به خود اطمینان دهید. ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما نگاه کردن به خودتان در آینه و تکرار چیزهایی مانند “من در کارهایی که انجام می دهم عالی هستم” یا “من عزم رسیدن به اوج” را دارم می تواند واقعاً به شما کمک کند تا دوباره اعتماد به نفس و عزم خود را پیدا کنید.

قاطع باشید. یکی از ماندگارترین کلیشه ها در مورد زنان در تجارت این است که آنها ضعیف و احساساتی هستند. بهترین راه برای غلبه بر این کلیشه ها رد کردن آنها است. برای به دست آوردن احترام به عنوان یک تاجر بزرگ ، بسیار مهم است که ضعیف نباشید.

شما می توانید اعتماد به نفس را هم از طریق گفتار و هم با اعمال خود منتقل کنید – به تصمیمات خود اطمینان داشته باشید .به طور معتبر صحبت کنید ، با روشی روشن و با اطمینان. و مردم دلیلی برای تردید در تصمیمات شما نخواهند داشت.
وقتی با انتقاد روبرو هستید ، سعی کنید تا حد ممکن منطقی باشید . آنچه گفته شد را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا می توانید از انتقاد سازنده استفاده کنید یا اینکه فقط باید از آن صرف نظر کنید. هر کاری انجام دهید ، اجازه ندهید این یک محرک باشد که باعث شود شما به خود و توانایی های خود شک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید