روش های تقویت روحیه کارمندان

روش های تقویت روحیه کارمندان! برای تقویت روحیه کارمندان ، ابتدا باید این حقیقت را درک کنید که نمی توانید به مردم انگیزه دهید. این ممکن است شما را شگفت زده کند. اما حقیقت این است ، شما نمی توانید به یک کارمند انگیزه دهید. با این وجود می توانید محیطی را فراهم کنید که ذهن و قلب کارمند را تحریک کند تا از خود انگیزه بگیرد. بخش جالب این است که ، همه افراد دارای انگیزه هستند. تعریف دیگری وجود ندارد. مطمئن هستم که آنها سعی می کنند به روشی بسیار مودبانه بگویند “تنبل نیستند”.

اما روحیه توسط شرکت هدایت می شود و انگیزه توسط کارکنان هدایت می شود.

با توجه به این واقعیت ، مطمئناً هر راهکاری که در فروشگاه خود مستقر می کنید باید از طریق مشورت با کارمندان باشد. برای نشستن و صحبت درباره لیستی از ایده ها یا بدتر از آن ، خواندن یک کتاب پر از ایده صرفاً اتلاف وقت است. در حالی که ایده های خوبی در آن کتاب ها وجود دارد (مانند کتاب “1001 راه برای پاداش یک کارمند” باب نلسون) ، تأثیر یک ایده در فروشگاه شما به کارمندان و فرهنگ شما بستگی دارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر ایده ای که در فروشگاه خود امتحان کنید با مشورت کارمندان خود است.

تقویت روحیه معنای کاملاً جدیدی را برای کسب و کارهای امروزی به خود می گیرد. روش هایی که شما برای نیروی کار قدیمی ایجاد کرده اید ممکن است در بسیاری اوقات ، تأثیر یکسانی بر کارمندان امروز نگذارد.

کارمندان خود را بشناسید

این ممکن است ساده به نظر برسد ، اما صاحبان فروشگاه غالباً با کارمندان ارتباط ندارند. آنها “حقایق” زیادی راجع به کارمندان خود مانند سن و خانواده می دانند ، اما راجع به دوست داشتن و عدم تمایل ، سرگرمی و احساسات بسیار کم می دانند. دانستن این موارد است که باعث افزایش روحیه می شود. اگر نمی دانید چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود ، می توانید روحیه یا بهره وری را بهبود بخشید؟

کارمندان را درگیر کنید.

همانطور که قبلاً گفته شد ، لیستی از ایده های خود را نگویید – کارمندان را درگیر کنید. لازم نیست کمیته روحیه کارمندان را تشکیل دهید. شما می توانید چیزی مانند یک تیم فرهنگی تنظیم کنید. که گروهی از کارمندانی است که وظیفه آنها ارائه ایده ها و برنامه ریزی فعالیت ها و رویدادها در فروشگاه است تا فرهنگ سازمانی خود را توسعه داده و روحیه را تقویت کند. این گروه بر تجربه کارکنان و تجربه مشتری در فروشگاه های شما متمرکز است. آنها محافظ فرهنگ هستند و به شما کمک می کنند تجربه ای که از مشتریان دریافت می کنید بیش از انتظارات باشد.

مقاوم باشید.

بزرگترین اشتباهی که خرده فروشان مرتکب می شوند ، برنامه ریزی برای جلوگیری از “تقویت روحیه” برای کارمندان است. در ابتدا ماهانه برنامه ریزی کنید. متعهد به کار و اجرا در سطحی باشید که بتوانید با حجم کار فعلی خود متناسب باشید.

روی استراحت تمرکز کنید.

خرده‌فروشی همچون کار در اسکله است. یک ساعت شما مانند مراقبت از مشتری ، خالی کردن کامیون و دستیابی به تلفن ها در حال گردش هستید و روز بعد در یک فروشگاه آرام و بی صدا ایستاده اید و منتظر باز شدن درب هستید. بنابراین فعالیت ها یا زمان استراحت را برای کارمندان برنامه ریزی کنید. از آنجا که انگیزه از درون اتفاق می افتد ، بهترین موقعیت های ایجاد انگیزه از موقعیت استراحت و نه از استرس اتفاق می افتد.

فروشگاه شما ممکن است متفاوت باشد. ممکن است شما یک جریان ثابت از مشتری داشته باشید و کارهایی که باید هر روز انجام شود. در این حالت ، نیاز به استراحت حتی بیشتر است. در برابر وسوسه آوردن پیتزا برای ناهار مقاومت کنید. درعوض ، خود کارمندان را با مقداری پول نقد برای خرید بفرستید. اگرچه برای ناهار آنها هم هزینه پرداخت کردید ، اما آنها 45 دقیقه از “فضا” دور شدند تا به آرامش و شارژ مجدد بپردازند.

ارتباط محکم

ارتباط ضعیف باعث نابودی روحیه در کارمندان می شود. به خصوص در مورد نسلهای جدید که اکنون کار می کنند ، آنها نیاز به اطلاعات و ارتباطات مداوم دارند اغلب اوقات ، دارندگان فروشگاه از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد عملکرد فروشگاه دریغ می کنند. این اشتباه است. کارمندان باید بدانند که فروشگاه چگونه کار می کند. لازم نیست اعداد دقیقی را به اشتراک بگذارید ، می توانید از درصد صحبت کنید اما آنها شایسته دانستن آنها هستند.

روش های تقویت روحیه کارمندان

جشن بگیرید

برای کارمندان خود جشن بگیرید. زندگی آنها (تولدها یا سالگردها) و عملکرد کاری آنها را جشن بگیرید. فروشگاه شما باید دارای یک فرهنگ بزرگ از جشن باشد. در قدیم این امر به رسمیت شناخته می شد ، اما با کارمند امروز ، این جشن است. جشن بهترین شکل تشخیص است و فرهنگ “خانوادگی” را ایجاد می کند که همه خرده فروشان در فروشگاه خود هوس می کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه کارمند نمونه ای باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید