چگونه حساب بانکی بین المللی داشته باشیم؟

تا به حال به فکر بازکردن حساب های بین المللی افتاده اید؟

به نظر شما افتتاح حساب در بانک‌های بین‌المللی چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

و هنوز نمی دانید که چگونه حساب بانکی بین المللی داشته باشیم؟

برای بازکردن حساب بانکی میتوان از دو روش شامل افتتاح حساب در بانک‌های داخلی یا افتتاح حساب بانکی بین المللی استفاده کرد.

احتما شما با سیستم بانک‌های داخلی آشنا هستبد و میدونید گزینه‌ای هستند که هر فرد بالای 15 سالی می‌تواند در آن حساب افتتاح و از مزایایش استفاده کند.

 اما بانک‌های بین‌المللی گزینه‌های جذابی هستند که از طرفی می‌توانند شما را به بازارهای آن سوی مرز‌ها متصل کنند و از طرف دیگر، مشقت‌های خود را دارند.

در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید جواب سوال های ذهنتان را پیدا کنید.

استفاده از ارز خارجی

همه ما میدانیم که این روزها ارز ریال در مقابل با ارزهای برون‌مرزی مانند دلار، یورو یا حتی لیر ترکیه، ارزش زیادی ندارد.

استفاده از ارز خارجی

 از سوی دیگر، نوسانات قیمت این ارزها در مقابل با ریال، باعث شده تا بازار استفاده از این ارزها داغ شود و بسیار از افراد به استفاده از ارزهای خارجی روی بیاورند.

حساب بانکی در خارج از کشور، می‌تواند بهترین ابزار برای استفاده شما از ارزهای بین‌المللی باشد.

انتقال بین‌المللی پول

اگر قبلا نیاز به ارسال و انتقال پول به خارج از ایران را داشتید از چه روشی کمک میگرفتید؟

ممکن است تا پیش از این برای ارسال پول به خارج از کشور، از صرافی‌ها و سایت‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌کردید.

 اما اکنون اگر یک حساب بانکی بین المللی داشته باشید، می‌توانید بدون پرداخت کارمزد، با هزینه کمتر و اطمینان بیشتر، پول‌هایتان را به خارج از کشور ارسال کنید.

خیلی جذاب به نظر میرسد! موافق هستید؟

انتقال بین‌المللی پول

دسترسی به بازارهای خارجی

اگر پای صحبت و درد و دل صاحبان کسب و کارهای مختلف در این روزها نشسته باشید، از فروش کم و…. میگویند.

 با پایین آمدن قدرت خرید مردم، بسیاری از کسب و کارها به فکر بازارهای جهانی افتادند.

 یکی از مشکلات تجارت جدید کسب و کارها، کارا نبودن بانک‌های داخلی در این زمینه است. در حالی که حساب بانکی داخلی حتی می‌تواند از تجارت جهانی شما جلوگیری کند، حساب بانکی بین المللی آن را بهبود و سرعت می‌بخشد.

سرمایه‌گذاری در آن سوی آب‌ها

 اکثر فعالان اقتصادی توصیه می‌کنند پول‌هایتان را روی تولید‌ داخلی سرمایه‌گذاری کنید؛

اما ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید پول خود را روی کسب و کارهای خارجی سرمایه‌گذاری کنید. پس یک حساب بانکی بین‌المللی در کشوری مثل ترکیه به کارتان می‌آید.

پس اگر قصد سرمایه گذاری خارجی دارید زودتر اقدام کنید!

سرمایه گذاری در ترکیه

اما قبل از افتتاح حساب بانکی بین المللی حتما نکات زیر را بخوانید!

هدف شما چیست؟

اگر هدف شما از افتتاح حساب بین المللی، سرمایه‌گذاری در خارج از کشور، استفاده از گزینه‌های بیشتر مالیاتی، انتقال پول به خارج و غیره است، باید بدانید که کدامیک از بانک‌های بین‌المللی می‌توانند شرایط مطلوب‌تری را برای اهداف خاص شما فراهم کنند.

باید و نبایدهای حساب بانکی چیست؟

هر تجارتی، باید و نبایدهای خود را دارد. مثلا اگر بخواهید پول‌هایتان را در بازار چین یا ترکیه سرمایه‌گذاری کنید، بانک بین المللی شما حتما باید ابزار و قوانین تسهیل‌کننده‌ای برای تبدیل پولتان به «یوآن» یا «لیر» داشته باشد.

قانون چه می‌گوید؟

حساب بانکی بین المللی می‌توانند از لحاظ قانونی پیچیده‌تر باشند؛ زیرا ممکن است یک بانک بین المللی برای افتتاح حساب، از قوانین دو کشور به طور همزمان پیروی کند. برای شما آگاهی به قوانین مربوطه، الزامی است.

برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی چه باید کرد؟

وقتی از حساب بانکی بین المللی سخن می‌گوییم، منظورمان بانک‌های آفشور اروپایی یا آسیایی هستند که اجازه می‌دهند بدون اقامت در کشورهایشان، از مزایای بانکی‌شان استفاده کنیم. حساب بانکی را می‌توان به دو صورت شخصی و شرکتی افتتاح کرد.

برای افتتاح حساب بانکی شرکتی، شما باید شرکتی را با اسناد معتبر و قانونی در کشور مربوطه ثبت کنید تا امکان افتتاح حساب شرکتی به وجود آید. اما در حساب شخصی، چنین چیزی الزامی نیست. از آن‌جا که در برخی از کشورها، شما حق باز کردن حساب شخصی بدون اقامت را ندارید، تنها راهی که باقی می‌ماند افتتاح حساب شرکتی است.

چه مدارکی برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی موردنیاز است؟

مدارکی که برای افتتاح حساب بانکی بین المللی نیاز دارید، برای هر کشوری می‌تواند متفاوت باشد، اما بطور کلی، اصل و کپی پاسپورت و کارت ملی، معرفی‌نامه بانکی و شغلی، مدارک و سند شرکتی و… از حداقلی‌ترین مدارکی است که بانک مقصد لازم دارد.

بهتر است در چه بانک‌های حساب باز کنیم؟

بانک‌های مختلف، قوانین و مقررات خاص خودشان را دارند. بهترین روش برای افتتاح حساب، انتخاب بانک‌هایی است که ساده‌ترین و منطبق‌ترین مقررات بانکی را با شرایط ایران وضع کرده‌اند.

برای مثال، «سیم بانک» سوئیس یکی از مقاصدی است که می‌تواند به خواسته‌های شما در تجارت بین‌المللی کمک کند. این بانک خصوص برای راحتی مشتریانش، بیش از 12 زبان زنده دنیا را پشتیبانی می‌کند. بزرگترین مزیتی که «سیم بانک» سوئیس دارد، محرمانه‌بودن اطلاعات مشتریان است. هیچ نهاد یا ارگان دولتی و خصوصی در دنیا قادر نیست اطلاعات حقوقی و شخصی شما را از سیم بانک سوئیس مطالبه کند.

سیم بانک

ارمنستان نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای نگهداری سرمایه‌تان در خارج از کشور باشد.

سرمایه گزاری در ارمنستان

 دقیقا مانند سیم بانک، در بانک‌های ارمنستان نیز می‌توانید دو نوع حساب بانکی شخصی و شرکتی باز کنید. با افتتاح حساب در بانک‌های این کشور، کارت اعتباری و حساب اینترنتی نیز دریافت خواهید کرد.

اما یکی از بهترین کشورهایی که می‌تواند کد سوئیفت، کد آی‌بن، مستر کارت و ویزا کارت برای شما فراهم کند، ترکیه است. به دلیل روابط نسبتا مناسب، نزدیکی فرهنگی و قوانین نه چندان سختگیرانه، بانک های ترکیه می‌توانند نقطه مناسبی برای آغاز تجارت جهانی شما باشند.

سخن آخر

در پایان، باید این نکته را بگوییم که هرکس ترجیح می‌دهد برای تجارت بین‌المللی خود و افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور، به روش متفاوتی عمل کند. برخی خود به کشور مقصد سفر می‌کنند، برخی وکالت خود را به موسسه یا وکیل معتبری می‌سپارند، برخی شرکت ثبت می‌کنند و حتی برخی اقامت کشور مقصد را می‌گیرند.

تجارت بین الملل

شما نیز باید تصمیم بگیرید کدام روش برای شما مناسب‌تر است. موسسه‌های مختلف، هر کدام به شیوه مخصوص خود عمل می‌کنند. قطعا برای یافتن بهترین روش، تحقیق بیشتری نیاز است.

برایتان روزهای خوب، عالی و پر ازموفقیت آرزومندیم.

مطلب پیشنهادی: نحوه سرمایه گذاری در ارز خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید