حسابداری، دریچه ای رو به ثروت

امروزه حتی مشاغل کوچک نیز باری کنترل درآمدها و هزینه های خود نیاز به افراد و یا ابزاری دارند تا بتوانند سود و زیان خود را بررسی کرده و پستی بلندی های مسیر شغلی خود را هموار کنند. حسابداری یکی از این مشاغل است.

برای اینکه در این حرفه مشغول به کار شوید، نیاز نیست حتما تحصیلات آکادمیک داشته باشید و یا اینکه در دانشگاه تحصیل کرده و مدرک دانشگاهی داشته باشید. بازار کار امروز فاقد از چهاچوب های کلاسیک معمول، نیازمند افرادی هستند که بتوانند با مهارت، دقت و صبر و حوصله به محاسبه سود و زیان موسسات و شرکتهایشان بپردازند. البته در این بین بنگاههای کوچک و واحدهای تولیدی بسیاری هستند که صاحبان آنها سر رشته ای از این امور ندارند و فعالیتهای اینچنینی را به حسابداران می سپارند. اگر نگاهی به صفحه نیازمندی های روزناه ها و یا سایتهای شغل یابی بیاندازید خواهید دید که درخواست جذب نیرو برای شغل حسابداری به طور چشمگیری وجود دارد.

اگر در این رشته مدرک دانشگاهی دارید که چه بهتر. اما اگر در جستجوی شغلی هستید که چه به صورت تمام وقت و یا به صورت پاره وقت مشغول شده و درآمد مناسبی داشته باشید، با مراجعه به مراکز معتبر آموزش این حرفه، اقدام به گذراندن دوره های کاربردی آن کرده و در برنامه های واقعی آنها شرکت کنید. مراکز آموزش حسابداری، معمولا برای اینکه افراد آموزش دیده در مراکزشان از تجربه عملی هم برخوردار باشند، برخی از پروژه های خودشان را که معمولا حسابرسی شرکتها و یا موسسات و واحدهای تجاری و امثالهم می باشد را به افراد آموزش دیده خود می سپارند و با هدایت و کنترل آنها تجربه عملی آنچه را که آموزش دیده اند نصیب آنها می کنند. حسابداری شاخه های متفاوتی دارد که شما با فراگیری آنها و کسب تجربه می توانید به حقوق و مزایای قابل قبولی برسید. برخی از رشته های حسابداری از این قبیل هستند:

  • حسابداری مالی: در کلیه شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.
  • حسابداری صنعتی: در کلیه واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی.
  • حسابداری دولتی: در کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی‌حساب.
  • حسابداری مالیاتی: در ادارات دارایی.
  • حسابداری بیمه: در مؤسسات بیمه.
  • حسابداری بانک‌ها: در شعبه‌ها و سرپرستی بانک‌ها.

همچنین حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری، ایفای نقش نمایند.

خبر خوب برای افراد بدون مدرک دانشگاهی و یا مدارک غیر مرتبط این است که با گذراندن دوره های آموزش ذکر شده می توانند در شاخه های حسابداری مالی و صنعتی و مالیاتی و بیمه موقعیتهای بسیاری بدست بیاورند.

نکته کلیدی: حتما لازم نیست در یک شرکت به عنوان یک حسابدار با شغل ثابت بپردازید. بلکه با قبضه بازار مشاغل کوچک که معمولا به صورت پاره وقت تقاضای حسابدار دارند و جذب بازار تعداد زیادی از آنها آنوقت فرصت زیادی برای فکر کردن به بی کاری های گذشته تان نخواهید داشت و دیدن رقمهای اعداد موجودی حسابتان شما را شگفت زده می کند. پس در صورتیکه با اعداد و ارقام و چهار عمل اصلی مشکلی ندارید، خمین امروز یک موسسه معتبر پیدا کنید و با فراگیری فنون کاربردی حسابداری آینده درخشانی را برای خودتان رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید