با چه ترفندی کمترین ضرر را در بورس کنیم؟

با چه ترفندی کمترین ضرر را در بورس کنیم؟ اگر تازه وارد دنیای بورس شده اید حتما نگران ضرر کردن هستید و دائما در تکاپو هستید که چه معامله ای کنم تا ضرر نکنم؟ اگر ضرر کردم چگونه خونسرد باشم؟

همانطور که میدانید بازارهای سرمایه گذاری تحت هر شرایطی توام با ریسک هستند. اما معامله کردن در بورس نیز مانند سایر فعالیت ها نیاز به اموزش و یادگیری مهارت دارد که بتوان در معاملات پیروز از میدان بیرون آمد.

فرض کنید شما مقدار زیادی از پول خود را وارد بازار بورس کرده اید و تمام پولتان را از دست داده اید! در این جا اگر ندانید که چرا و به چه علتی پولتان را از دست داده اید ضرر واقعی را کرده اید.

در چنین شرایطی باید از شکست های خود درس بگیرید و روی شناخت روحیات خود تمرکز کنید. شما باید آگاه باشید که در چه طیفی از ریسک پذیری قرار دارید، زیرا نوع معاملاتی که یک فرد ریسک پذیر با یک فرد ریسک ناپذیر انجام میدهد متفاوت است.

در این مقاله به شما روش هایی جهت جلوگیری از ضرر در بازار بورس را آموزش میدهیم، پس تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

Red arrow report loss statistics

 خودشناسی

شما به عنوان یک فرد سهامدار باید بدانید جزء کدام دسته از سهام داران قرار دارید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که هر سهمی را نخرید.

سعی کنید لیست سهم های مورد نظر خود را دربیاورید و روند قیمت و سوددهی آنها را مورد بررسی قرار دهید. با این روش میتوانید سهام های کم ریسک و سهام های پر ریسک را شناسایی کنید.

صحبت با افراد متخصص حوزه بورس را فراموش نکنید زیرا از هم صحبتی با انها میتوانید تجربه های باارزشی به دست اورید.

نظم رفتاری

اگر میخواهید یک سهامدار موفق باشید باید تمام رفتارهای معاملاتی را به صورت منظم انجام دهید. هنگامی که یک برنامه نوشته شده داشته باشید میتوانید اشتباهات خود را کاهش دهید و معاملات بهتری داشته باشید.

بسیاری از سهامداران بزرگ در ساعات اولیه که بورس باز میشود خرید و فروش های خود را انجام میدهند. اگر شما هم در همین ساعات شروع به انجام معاملات کنید درصد خطایتان بالا میرود.

سعی کنید در اواخر هر هفته لیست خرید و فروش ها را بررسی کنید تا هنگام انجام معاملات با فکری آسوده تر سهام بخرید.

مطلب پیشنهادی: چند پیشنهاد ساده و کاربردی برای شما که به تازگی وارد بازار بورس شده اید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید