تکنیک های افزایش فروش با برندسازی

تکنیک های افزایش فروش با برندسازی

موفقیت در دنیای امروز که پررقابت و پر از کسب و کارهای مختلف است، نیازمند فکر به برندسازی است. برندینگ موجب دیدن شدن شما بین رقبا و متمایز شدن از آنها می شود. در نتیجه فروش بهتری را تجربه خواهید کرد. اکثراً فکر می کنند برندسازی به همان انتخاب اسم خلاقانه و طراحی لوگو ختم می شود. در واقع اینطور نیست و برندسازی استراتژی بلند مدتی را به همراه دارد. برندسازی موفق، نیاز به تکنیک هایی برای افزایش فروش دارد که در ادامه درمورد آن صحبت می کنیم. اما ابتدا باید بدانیم که اصلاً برند و برندینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

برند چیست؟

برند، دقیقاً همان چیزی است که شما با آن بین مردم مشهور می شوید. وقتی کسب و کار شما دارای یک ویژگی خاص، لوگو متفاوت یا نام خلاقانه باشد، بیشتر مخاطب جذب می کند. همچنین رعایت برخی استراتژی ها مثل جلب اطمینان مشتری ها هم یکی از تکنیک های افزایش فروش محسوب می شود.

برندینگ چیست؟

برندسازی یا برندینگ تمام فعالیت هایی است که برای رشد کسب و کار و برند خود انجام می دهید. از کارهایی مانند طراحی لوگو گرفته تا تولید محتوا،فعالیت در صفحه های مجازی و بازاریابی برند، همه استراتژی های برندسازی هستند. باید بدانید که هیچ برندی یک شبه ساخته نشده و برندسازی نیار به تداوم و صرف زمان زیادی دارد. حالا ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چطور با برندسازی می توان فروش را بالاتر برد؟ برای جواب به این سوال در ادامه با نمونه هایی از تکنیک های افزایش فروش با برندسازی آشنا خواهید شد.

نمونه هایی از تکنیک های افزایش فروش با برندسازی

  1. لوگو یا نشان تجاری بسازید:

برندسازی چه برای محصول چه برندسازی شخصی، نیازمند لوگوی خلاقانه دارد. برندسازی تنها به طراحی لوگو ختم نمی شود اما مهم ترین قدم در این راه را طراحی لوگو می توان دانست. زیرا اولین چیزی که از شما در ذهن مخاطب ثبت می شود، نشان تجاری یا لوگوی برند شما است. بنابراین اول مخاطبتان را بشناسید و بعد به لوگوی برندهای رقبا هم توجه کنید.

با در نظر گرفتن شعار برندتان، رنگ مختص به برندتان و لحن مناسب برند خود، یک لوگو حرفه ای طراحی کنید. حتماً توجه کنید که لوگوی شما قابل مفهوم برای عموم مردم باشد و از یک رنگ سازمانی در آن استفاده کنید. با این کار مردم هرجا که لوگوی شما و رنگ خاص آن را ببینند، برند شمارا تشخیص می دهند. اصلاً از لوگوهای تکراری استفاده نکنید چون بازار پر شده از لوگوهایی که اکثراً شبیه هم هستند. هزینه ای که صرف طراحی لوگو برندتان می کنید قطعاً یک سرمایه گذاری برای کسب و کارتان محسوب می شود.

  1. یک نقطه تمایز با رقبای خود پیدا کنید:

یکی از تکنیک های افزایش فروش، پیدا کردن نقاط تمایز با رقبا است. اگر برندی متفاوت با فروش بیشتر از رقبای خود می خواهید داشته باشید باید یک ویژگی با ارزش داشته باشید. ویژگی های مثبت برندتان را پیدا کنید و آن را به خوبی به مخاطبانتان معرفی کنید. برخی ویژگی هایی که با داشتن آن از دیگر رقبا می توان متمایز شد :

  • داشتن قیمت مناسب یا کیفیت برتر نسبت به دیگر رقبا
  • داشتن برخی ویژگی های خاص مانند پشتیبانی 24 ساعته یا مشاوره قبل از خرید
  • وجود تکنولوژی یا یک ویژگی خاص در محصول شما
  • تضمین بازگشت وجه یا مرجوعی محصول در صورت کمبود کیفیت لازم
  1. در شبکه های اجتماعی، حضور فعال داشته باشید:

در همه شبکه های اجتماعی بهتر است فعال باشید مخصوصاً شبکه هایی که مخاطبان هدف شما بیشتر در آن هستند. برای مثال اگر مخاطبان هدف شما در اینستاگرام حضور دارند، سعی کنید در این شبکه بیشتر فعالیت کنید. در ساعاتی که بازدید بیشتر است محتوای خوب و مفید به اشتراک بگذارید. مهم ترین نکته در این تکنیک افزایش فروش، این است که به طور مداوم فعالیت کنید. فعالیت نصفه نیمه تاثیری در جذب بیشتر بازدید و مخاطب ندارد.همچنین داشتن صرفاً یک صفحه اینستاگرام، کسب و کار امنی برای شما نمی تواند فراهم کند. به هر دلیلی ممکن است یک روز ببینید که صفحه شما از دسترس خارج شده و کاری نمی توانید بکنید. بهترین و کم هزینه ترین کار، ایجاد یک وبسایت فروشگاهی با مالکیت خودتان است.

  1. سایت فروشگاهی برای ثبت برند خود بسازید:

افراد قطعاً برای اطلاعات بیشتر از کسب و کار شما، درمورد شما جستجو می کنند و به سایتتان سر می زنند. بنابراین اگر به فکر توسعه کسب و کارتان هستید، ساخت یک وبسایت برای شما ضروری است. وبسایت شما مهم ترین روش برای بازاریابی محسوب می شود و یکی از تکنیک های افزایش فروش به شمار می رود. حتماً سایتتان را با قالب های زیبا و مناسب بسازید و از سایت سازهای تخصصی کمک بگیرید. سایت شما علاوه بر جلوه زیبا، باید امکانات کاملی هم داشته باشد. مهم تر از همه یک سایت خوب باید از سرعت بالایی هم برخوردار باشد. سایت باید به شیوه ای طراحی شود که در موبایل و تبلت هم شکل و قالب مناسبی داشته باشد.

  1. روی سئو سایت خود برای معرفی برندتان کار کنید:

یکی از بهترین روش هایی که برند شما را می تواند معرفی کند، داشتن رتبه برتر سئو است. سئو همان موتور های جستجوگر گوگل هستند که اگر محتوای مناسبی داشته باشید به شما رتبه برتر می دهند. با گرفتن رتبه خوب از سئو، سایت شما در صفحات اول گوگل نشان داده می شود. این باعث بازدید بیشتر مخاطبان از سایت شما می شود. اگر به صفحه اول و خط های بالاتر لیست جستجو راه پیدا کنید، روزانه صدهاهزارنفر از سایت شما بازدید می کنند.

  1. به صورت مستمر، تولید محتوا کنید:

تولید محتوا به صورت مستمر و انتشار آن در سایت، به ثبات برند شما کمک خواهد کرد. وقتی مخاطبان برای سوالی که دارند در اینترنت جستجو میکنند، سایت شمارا می بینند. با خواندن محتوای سایت شما به پاسخ سوالشان می رسند و همین موجب اطمینان آنها می شود. این مخاطبان بازهم برای پاسخ سوال هایشان به سایت شما سر می زنند و تبدیل به یک کاربر وفادار می شوند. تولید محتوا به صورت مداوم یکی از تکنیک های افزایش فروش است. اما نکته ای که وجود دارد این است که باید به صورت منظم تکرار شود تا به نتیجه برسد.

  1. برندتان را به صورت گسترده تبلیغات کنید:

اولین قدم بعد از شکل گیری برندتان، تبلیغات، آن هم به صورت گسترده است. تبلیغات به هر شکلی مانند بنر، تبلیغات رسانه ای، تبلیغات کلیکی و … .

تبلیغات، یکی از پرهزینه ترین تکنیک های افزایش فروش است. بنابراین باید روش درستی برای تبلیغات پیدا کنید و به صورت مداوم و منظم تا رسیدن به نتیجه، تبلیغات کنید. تبلیغات نامنظم و کوتاه مدت علاوه بر اینکه نتیجه خوبی نمی دهد ممکن است برندتان هم در ذهن مخاطب تخریب کند.

اصول برندینگ

در این مقاله با مفهوم برندینگ و تکنیک های افزایش فروش با برندینگ آشنا شدید. در آخر باید بدانید که برندینگ و رسیدن به فروش خوب، کار ساده ای نیست. باید برای افزایش فروش، استراتژی های منظمی داشته باشید. شرکت دیجیتال مارکتینگ پراوش در ساخت سایت تخصصی و تولید محتوا با سئو برتر، می تواند به شما کمک کند. برای دیدن نمونه کارهای تیم پراوش یا مشاوره رایگان از طریق این لینک اقدام کنید.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

شماره تماس : 021-22119092

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید