تابلو فرش! فرصتی برای کسب درآمد

تابلو فرش! فرصتی برای کسب درآمد. امروزه هزینه های سرسام آور اجاره محل کار و نیز مشکلات ترافیکی و هزینه زمان از دست رفته، باعث می شود که بتوان برخی از مشاغل را در خانه و با صرف هزینه های کمتری راه اندازی کرد. استفاده بهینه از زمان و صرفه جویی مالی و کسب سود بیشتر از محسنات کسب و کارهای خانگی می باشند. در این پست قصد داریم در خصوص بافت تابلو فرش در خانه با شما سخن بگوئیم.

تعریف:

فرشهائی که معمولا جنبه تزئینی دارند و به صورت تابلو قاب شده و روی دیوار قرار می گیرند را تابلو فرش می گویند. که به دو نوع دستباف و ماشینی تقسیم می شوند. تابلو فرشها یکی از نادرترین و زیباترین وسایل تزیینی خانه است که با زیبایی محصور کننده خود مورد توجه مردمی که طالب هنر و زیبایی هستند، قرار گرفته است. به همین خاطر بازار خرید و فروش بسیار مطلوبی دارد و  نه تنها در ایران طرفدارانی زیاد دارد بلکه اروپاییان، آمریکایی ها، اعراب و چینی ها نیز علاقه وافری به این محصول نشان داده اند.

از آنجا که راه اندازی هر کسب و کاری نیازمند آموزش و تحقیق و شناخت کافی از آن شغل می باشد، شما نیز اگر برای اولین بار می خواهید این کسب و کار خانگی را راه بیاندازید، نیاز به آموزش و شناخت متریال مصرفی بافت تابلو فرش دارید که البته در مدت زمان بسیار کم و با هزینه پائینی می توانید به آن دست یابید. پس از گذراندن دوره آموزشی به ابزار و وسایل زیر برای شروع کار نیاز دارید:

مکان کار

یک گوشه از اتاق خواب و یا گوشه ای از تراس خانه و یا کنج زیرزمین و یا حتی گوشه ای از پاگرد راه پله می تواند مکان مناسبی برای قرار دادن دار تابلو فرش باشد.

ابزارالات:

چاقوی بافت گره:

نوعی چاقو است که برای گره زدن تار و پود تابلوفرش از آن استفاده می کنند که در دو نوع ساده و ترکی موجود است.

سیخ پودکشی:

از این وسیله برای کشیدن پودهای فرش استفاده می شود. جنسی نرم و منعطف از آلیاژهای معمولی دارد تا بتواند به راحتی پود را از بین تارهای فرش عبور بدهد. نوک قلاب مانند آن به حرکت بهتر پود کمک می کند.

دفه یا کرکیت:

این وسیله دارای دندانه‌های فلزی با فاصله منظم و دسته چوبی یا فلزی می‌باشد. وزنی در حدود نیم کیلو داشته و برای کوبیدن و قرار دادن پود در بین تارها بعد از هر رج بافت می‌باشد.

قیچی بافندگی:

قیچی قالیبافی برای بریدن سر پرزهای اضافی حاصل از گره زدن می باشد . صرفنظر از ظاهر و اندازه ، کارایی تمامی قیچی های بافندگی یکسان است.

نقشه:

از نظر دسته بندی موضوعی تابلو فرش شامل موضوعاتی چون منظره، میوه، کوچه باغ، طبیعت، حیوانات، گل، چهره اشخاص، طرحهای کلاسیک اروپائی و … می باشد. که بسته به نوع انتخاب شما می تواند متفاوت باشد.

نخ فرش:

متریال و مواد اصلی مصرفی که می تواند از نوع ابریشم و یا سایر جنسها باشد.

تابلو فرش! فرصتی برای کسب درآمد. موارد فوق جهت آشنائی شما با این شغل خانگی بود که علاوه بر اینکه در میحط منزل خودتان مشغول به کار هستید، در صورتیکه کمی پشتکار و صبر و دقت داشته باشید به درآمد بسیار مناسبی دست خواهید یافت. حتی می توانید در کنار شغل اصلی خودتان به عنوان یک شغل دوم از آن بهره مند شوید. پس اگر به هنر علاقه دارید و می خواهید علاوه بر کسب درآمد، چشمها را با زیبائی خیره کننده ای محصور کنید، دست به کار شوید، در مدت زمان بسیار کوتاهی دوره آموزش تابلو فرش را بگذرانید و مشغول به کار شوید. مطمئن باشید از جستجوی هر روزه برای کسب شغل راحت خواهید شد.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کارگاه خیاطی در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید