از آمازون تا ثروتمندترین آدم جهان شدن چقدر فاصله است؟

اگر شما همگام با دنیای مدرن امروز قدم بردارید حتما اسم آمازون رو شنیده اید.

اوووه نه منظورم جنگل های آمازون نبود!

آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است که توسط جف بزوس تاسیس گردید. امروز قصد داریم درباره زندگی جف بزوس صحبت کنیم که شهرت اصلی خود را مدیون آمازون است.

جف بزوس کارآفرین، نیکوکار و سرمایه گذار در حوزه اینترنت و مدیرعامل وموسس شرکت آمازون است.

او نقش کلیدی در زمینه ی رشد و ارتقای تجارت الکترونیک ایفا کرد و در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

جف بزوس موسس آمازون

جالبه بدونید جف از دوران کودکی وارد دنیای کار شد!

از 4 تا 16 سالگی تابستان خود را در مزرعه ی دامپروری پدربزرگش سپری می کرد و کارهایی مثل تعمیر آسیاب انجام میداد. او به کیت های الکترونیکی علاقه داشت و حتی یکبار یک آژیر هشدار برای اتاقش طراحی کرد.

در دانشگاه هم وارد رشته ی الکترونیک و کامپیوتر شد و کسب افتخارات زیاد فارغ التصیل شد.

جف در یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری مشغول به فعالیت شد اما وقتی خبرهای گسترده در مورد افزایش استفاده ی افراد از اینترنت را مطالعه کرد، به کار در این زمینه علاقه مند شد.

او یک وب سایت تاسیس کرد که در ابتدا فقط برای فروش کتاب از آن استفاده میشد. او هم مثل بسیاری از استارتاپ های آن روزها در آمریکا، برای شروع کارش از یک گاراژ استفاده کرد.

در روزهای اول یک زنگ برای هر خرید مشتری طراحی کرده بود که پس از به صدا در آمدن آن، برای شناسایی خریدار با کارمندانش دور هم جمع می شدند.

ولی پس از چند هفته تعداد خریدها به قدری افزایش یافت که مجبور شدند زنگ را قطع کنند!!

در سال ۱۹۹۸ آمازون لیست محصولات خود را گسترش داد و علاوه بر کتاب،سی دی و فیلم و سپس اسباب بازی و لباس وهمه چیز را به فهرست محصولات خود اضافه کرد و در به مرور تبدیل به بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان شد.

بزوس مدیری جزئی‌نگر بود که علاقه‌ی زیادی به داشتن اطلاعات در مورد همه‌ی اتفاقات شرکتش داشت.

جف مزایای این وب سایت رو اینگونه توجیه میکرد:

  • عدم نیاز به تهیه کاتالوگ فیزیکی
  • کاهش شدید هزینه‌ها
  • افزایش سرعت در عملیات خرید
  • امکان تغییر روزانه کاتالوگ و…

انبارهای شرکت آمازون شهرت جهانی دارند. انبار هایی که در آن بیشتر کارها توسط رباط ها انجام می شود. جف بزوس از انجام ایده های جدید ترسی ندارد برای همین همیشه دست به انجام کارهای جالب می زند.

بزوس بعد آمازون روزنامه واشنگتن پست را به مبلغ 250 میلیون دلار خریداری کرد.

«بلو اوریجین»، شرکت فضایی بزوس، با ارسال اولین راکت با قابلیت استفاده مجدد به فضا، نام خود را به عنوان اولین شرکت فضایی خصوصی در این زمینه ثبت کرد و اتفاقی تاریخی را رقم زد.

بزوس به پرواز علاقه بسیاری دارد. در سال 2003 وقتی در تگزاس با هلی کوپتر به دنبال مکانی مناسب برای آزمایش پرتاب شرکت بلو اوریجین بود، سقوط کرد و به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.

گفته شده که این مدیر موفق دنیای تکنولوژی، مالک، 5.35 هکتار املاک در اطراف دریاچه سیاتل است که بیش از 180 متر خط ساحلی را شامل می شود.

او همچنین در سال 2007 خانه ای شامل 7 اتاق خواب، به ارزش 24.5 میلیون دلار را در بورلی هیلز خریداری کرده. این عمارت، شامل زمین تنیس، استخر و خانه مخصوص مهمانان است. « «Tom Cruiseبازیگر هالیوود نیز در همسایگی بزوس زندگی می کند. در سال 2017 این کارآفرین، یک موزه نساجی واقع در واشنگتن را به قیمت 23 میلیون دلار خریداری کرد. جف مالک سه آپارتمان متصل به هم در برج «Century» نیویورک است که در مجموع مساحتی 929 متر مربعی دارند.

اکنون 20 سال پس از تأسیس آمازون، این شرکت 464 میلیارد دلار ارزش دارد. همچنین پیش بینی شده که کمپانی مذکور به اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا بدل شود. پس از اعلام گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 آمازون، بزوس با 90.6 میلیارد دلار سرمایه، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از بیل گیتس پس گرفت.

او معتقد است که هنوز به پایان ماجرا نرسیده است!

سخت بکوشید، خوش باشید و تاریخ‌ را بسازید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید